Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilke flash card bruger I??
Fra : Plys

Dato : 25-04-07 15:31

Hejsa

Jeg har lige købt en Sony A100, og nu skal jeg finde ud af hvilket flash
card der er bedst til det camera??
Så hvad bruger I der har dette kamera??

Mange hilsner

Fra : Martin Vollert

Dato : 25-04-07 15:46

Plys skrev:
> Hejsa
>
> Jeg har lige købt en Sony A100, og nu skal jeg finde ud af hvilket flash
> [...]
Sandisk Ultra II eller Lexar Proffessional, så skulle du ikke gå helt
galt i byen.
Kig på denne side http://dyxum.com/
der er meget hjælp og erfaring at hente, også hvis du har et sony A100
Hvis du klikker på linket i venstre side "cf/sd speeds" kan du sortere
efter kamera og se hvilken der er bedst til dit kamera.

Hilsen Martin.

Fra : Plys

Dato : 25-04-07 17:01

> [...]
> Hvis du klikker på linket i venstre side "cf/sd speeds" kan du sortere
> efter kamera og se hvilken der er bedst til dit kamera.

Hejsa Martin

Jeg kan ikke rigtig finde ud af at finde lige netop de to du anbefaler.
Er du ikke flink at linke til en dansk online side hvor de kan købes??

Fra : Plys

Dato : 25-04-07 17:41

> Hejsa Martin
>
> Jeg kan ikke rigtig finde ud af at finde lige netop de to du anbefaler.
> Er du ikke flink at linke til en dansk online side hvor de kan købes??

Jeg har fundet "Sandisk Ultra II" jeg kan bare stadig ikke finde dem på
edbpriser.dk?

Fra : Jens G

Dato : 25-04-07 18:32

On Wed, 25 Apr 2007 18:41:24 +0200, "Plys" <ingen@newmail.her> wrote:

[...]
>Jeg har fundet "Sandisk Ultra II" jeg kan bare stadig ikke finde dem på
>edbpriser.dk?

SanDisk 2GB CF Extreme III er nogenlunde samme hastighed og kan findes
her:

Jeg har lige købt et 2GB SanDisk CF Extreme III til mit KM Dynax 5D
til afløsning af et 1GB Kingston Elite Pro. Sikken en forskel. Sandisk
kortet er 8-10 gange hurtigere end Kingston kortet. Faktisk passer
hastighederne fint med dem folk har angivet på http://www.dyxum.com/

--
Jens G
Kan anbefale http://www.everlove.dk til IP telefoni.

Fra : Jesper Juul

Dato : 25-04-07 19:29

Jens G skrev:
> [...]
> til afløsning af et 1GB Kingston Elite Pro. Sikken en forskel. Sandisk
> kortet er 8-10 gange hurtigere end Kingston kortet. Faktisk passer

Fra Robgalbraith.com for et Canon 1Dmrk.2N
Kingston Elite Pro 2GB Samsung I 3.965MB/sec 4.499MB/sec

SanDisk Extreme 2GB SanDisk I 5.874MB/sec 6.999MB/sec

Så ja, Sandisk kortet er hurtigere, men overhovedet ikke i nærheden af
8-10 gange, nærmere ca en halv gang hurtigere.

dyxum.com undrer mig godt nok en del, på et Canon 5D skriver de at
Kingston ikke engang overfører 1 mb/s hvor det på robgalbraith.com
overfører over 4 mb/s, så dyxum.com giver jeg ikke umiddelbart meget
for. På A100 kameraet skriver Dyxum.com at Extreme III overfører godt og
vel 13 mb/s mens Elite Pro overfører knap 6 mb/s, men jeg ved ikke helt
om man kan stole på dem, når der på andre af deres målinger er tydelige
fejl.

På mit 30D kan jeg i praksis stort set ikke mærke forskel mellem et
Kingston elite Pro og et Sandisk Ultra II kort. Det lader dog til at et
A100 kamera skriver noget hurtigere til kortet end mit 30D.

Jesper
Lidt fotos:
http://www.pbase.com/jesper_juul

Fra : Jens G

Dato : 25-04-07 20:17

On Wed, 25 Apr 2007 20:29:10 +0200, Jesper Juul <jesperjuul@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
>Så ja, Sandisk kortet er hurtigere, men overhovedet ikke i nærheden af
>8-10 gange, nærmere ca en halv gang hurtigere.

Det er det i et KM Dynax 5D.
Jeg har jo selv et af hvert kort, og har efterprøvet at de oplysninger
der står under 5D er korrekte på dyxum.com. Under 1MB/sec med Kingston
Elite Pro, og tæt på 9MB/sec med Sandisk Extreme III. Det kan tydeligt
mærkes hvis man skyder RAW.

> [...]
>Kingston ikke engang overfører 1 mb/s hvor det på robgalbraith.com
>overfører over 4 mb/s, så dyxum.com giver jeg ikke umiddelbart meget

Det er ikke Canon 5D, det er Konica Minolta 5D.
Dyxum er et site for Konica Minolta Dyxum(Dynax i vores verdensdel)
kameraer. Er fortsat med Sony A100 da Sony overtog KM's DSLR's.

> [...]
>vel 13 mb/s mens Elite Pro overfører knap 6 mb/s, men jeg ved ikke helt
>om man kan stole på dem, når der på andre af deres målinger er tydelige

Det er brugernes indberetninger om hastigheder, og det er fra mere end
én bruger.

>På mit 30D kan jeg i praksis stort set ikke mærke forskel mellem et
>Kingston elite Pro og et Sandisk Ultra II kort. Det lader dog til at et
>A100 kamera skriver noget hurtigere til kortet end mit 30D.

Der er åbenbart forskel på hvordan forskellige kameraer skriver til
forskellige kort. Det er den eneste forklaring jeg kan komme på.

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-04-07 17:30

Jens G skrev:

> [...]
>
> Det er ikke Canon 5D, det er Konica Minolta 5D.
> Dyxum er et site for Konica Minolta Dyxum(Dynax i vores verdensdel)

Ok.

> Er fortsat med Sony A100 da Sony overtog KM's DSLR's.

Jep, det vidste jeg godt.

> [...]
>
> Der er åbenbart forskel på hvordan forskellige kameraer skriver til
> forskellige kort. Det er den eneste forklaring jeg kan komme på.

Det må man sige det virker helt vanvittigt at der skulle være så stor
forskel, det et ihvertfald første gang jeg har set så markante forskelle
på de to kort, men tak for forklaringen.

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-04-07 01:43

Jesper Juul skrev:

> [...]
> Kingston elite Pro og et Sandisk Ultra II kort. Det lader dog til at
> et A100 kamera skriver noget hurtigere til kortet end mit 30D.

For det første er det et Konica Minolta "5D" der henvises til, ja der
findes andet end Canon og Nikon i verden
Og for det andet er der stor stor forskel på et Kingston Elite pro og en
Sandisk Ultra II i sådan et kamera, jeg kan fortælle at i mit Konica
Minolta 7D skriver mit Kingston med ca 1MB/sek, mens mit Sandisk skriver
med 5,5MB/s når jeg skyder en serie på 9 RAW's.
Og hvis du ikke tror på mig må du komme hjem til mig så skal jeg vise
dig forskellen.

Hilsen Martin.

Fra : Jesper Juul

Dato : 26-04-07 17:32

Martin Vollert skrev:

> For det første er det et Konica Minolta "5D" der henvises til, ja der
> findes andet end Canon og Nikon i verden

Hehe, ja det glemmer man jo engang imellem.

> [...]
> Minolta 7D skriver mit Kingston med ca 1MB/sek, mens mit Sandisk skriver
> med 5,5MB/s når jeg skyder en serie på 9 RAW's.

Ja, det kan jeg så se, det virker meget mystisk at der skulle være så
stor forskel i Konica/Minolta/Sony når de ligger sådan rimeligt ens i
andre kamerear, men det lader til at der er mange der har den oplevelse.

> Og hvis du ikke tror på mig må du komme hjem til mig så skal jeg vise
> dig forskellen.

Du bor vist et stykke fra sjælland svjh.?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-04-07 05:21

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> wrote in message

[8<8<8<]
> Fra Robgalbraith.com for et Canon 1Dmrk.2N
> Kingston Elite Pro 2GB Samsung I 3.965MB/sec 4.499MB/sec
>
> SanDisk Extreme 2GB SanDisk I 5.874MB/sec 6.999MB/sec

Jeg kan tydeligt mærke forskel på Kingston Elite Pro og Sandisk Ultra II i
Canon 1D mkII.
Derfor har jeg solgt det Kingston Elite Pro som jeg havde.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Plys

Dato : 26-04-07 11:02

> [...]
> Hvis du klikker på linket i venstre side "cf/sd speeds" kan du sortere
> efter kamera og se hvilken der er bedst til dit kamera.

Så er Sandisk Ultra II 2gb bestilt.
1000 tak for hjælpen.

Fra : Brian Lund

Dato : 25-04-07 16:38

> Hejsa
>
> Jeg har lige købt en Sony A100, og nu skal jeg finde ud af hvilket flash
> card der er bedst til det camera??
> Så hvad bruger I der har dette kamera??

Kingston Elite Pro 1+2 GB
Transcend 4 GB

Alle til 350D og virker fint til mine behov (jeg kunne oftest nøjes med
low-speed endda)!

Brian

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 25-04-07 18:32

Plys skrev følgende i et indlæg på Usenet:
> Jeg har lige købt en Sony A100, og nu skal jeg finde ud af
> hvilket flash card der er bedst til det camera??
> Så hvad bruger I der har dette kamera??
Jeg har pt:

3 stk Kingston Elite Pro 2 gb CF kort - billigt og godt
1 stk Sony 2 gb Memory Stick Duo Pro - også OK - men ikke helt så
billigt

Der fulgte en adapter med kameraet til Sony kortet, så det kan
bruges som CF kort

Jan

--
Med venlig hilsen Jan Vestergaard

Fra : Stefan Bruhn

Dato : 25-04-07 19:40

Plys skrev:
> Hejsa
>
> Jeg har lige købt en Sony A100, og nu skal jeg finde ud af hvilket flash
> [...]

Vil ikke lave en tråd om stort set det samme emne.

Jeg har flere Kingston Elite Pro kort (50x) som jeg benytter. Når jeg
får et Canon 400D, er de så helt optimale, eller ville det være en
fordel at udskifte dem til Kingston Ultimate (133x).

Hvis kameraet alligevel ikke spytter det ud hurtigere end mine nuværende
kort kan klare vil det jo være tovligt at skifte dem ud.

--
Mvh.
Stefan

www.ghashul.dk

Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-04-07 21:21

"Stefan Bruhn"

> [...]
>
> Hvis kameraet alligevel ikke spytter det ud hurtigere end mine nuværende kort kan klare
> vil det jo være tovligt at skifte dem ud.

www.robgalbraith.com der finder du en oversigt over de gængse,
hvor tit skal det link gentages.. Hvis du ikke har problemer så hold
du bare fast i det du har, jeg har stadig mine elitepro og har et
Transcend 150x.. -max-

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-04-07 01:32

-max- skrev:
> [...]
> hvor tit skal det link gentages.. Hvis du ikke har problemer så hold
> du bare fast i det du har, jeg har stadig mine elitepro og har et

Kan du ikke lige finde Sony A100 i den liste så ??.

Hilsen Martin.

Fra : Martin Vollert

Dato : 26-04-07 02:06

Martin Vollert skrev:

> Kan du ikke lige finde Sony A100 i den liste så ??.
>
> Hilsen Martin.
Arrgh så ikke lige du svarede en anden end den der startede tråden, så
bare glem det

Hilsen Martin.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 26-04-07 05:21

"Stefan Bruhn" <stefan@bruhn.tk> wrote in message

[8<8<8<]
> Jeg har flere Kingston Elite Pro kort (50x) som jeg benytter. Når jeg får
> et Canon 400D, er de så helt optimale, eller ville det være en fordel at
> udskifte dem til Kingston Ultimate (133x).

Det vil formodentlig være rigtigt dumt at skifte fra Elite Pro til Ultimate.
I test på en f.eks. 30D og 1D mkIIN er de langsommere !!!
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8478
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-8200
Det er nærliggende at forestille sig at det også gælder for 400D.
Dettil kommer at de er dyre i forhold til andre mærker.

Anbefaling af hvad der er fornuftigt at købe afhænger for de fleste af
prisen, og som sådan skifter det jævnligt.
En periode var det Transcend Ultra Speed som gav mest valuta for pengene.
Men Sandisk har sænket deres priser meget, så Ultra II er blevet billigere
end Transcend Ultra Speed, og Extreme III er næsten lige så billigt.

> Hvis kameraet alligevel ikke spytter det ud hurtigere end mine nuværende
> kort kan klare vil det jo være tovligt at skifte dem ud.

Jeg kan tydeligt mærke forskel på Kingston Elite Pro og Sandisk Ultra II i
Canon 20D og 1D mkII. Der er ingen forskel når de sidder i 10D - det er
langsom uanset hvad man gør
Det er ikke et spørgsmål om hvor mange billeder kan det tages i serie, men
hvor hurtigt det er at bladre gennem billeder og betjene kameraet.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen