tillykke tortie-børn
Fra : Marianne Hellemose

Dato : 26-04-07 08:45

i dag er det agnes, ada, mille, molly, lillebror og fru v's fødselsdag
hurra hurra hurra.

tillykke med de 5 år )))))

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : dpl

Dato : 26-04-07 09:40

Marianne Hellemose skrev:
> i dag er det agnes, ada, mille, molly, lillebror og fru v's fødselsdag
> hurra hurra hurra.
>
> tillykke med de 5 år )))))

Jamen det er det da også! Til lykke til katte og ejere! Sidst jeg hørte,
havde Ada det super godt, hyggede og puttede, og fik lov at sove i
sengen, hos sin ejer i Vejle.

Hilsen Dorthe (tidligere Ada-ejer)
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 11:15

In news:46306550$0$13985$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:

> Jamen det er det da også! Til lykke til katte og ejere! Sidst jeg
> hørte, havde Ada det super godt, hyggede og puttede, og fik lov at
> [...]

Fra Mini (som jo også er en tortie) skal der lyde et højt hurra til de
andre flerfarvede charmetrolde, og hjerteligt tillykke med
fødselsdagen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-04-07 13:09

> [...]
>
> Fra Mini (som jo også er en tortie) skal der lyde et højt hurra til de
> andre flerfarvede charmetrolde, og hjerteligt tillykke med fødselsdagen.

Mine to tortietøser sender også gratulationer til de 5-årige ditto.

Hvis I mangler en idé til en fødselsdagsgave til de fem, har Netto lige nu
en superlækker kattehule, der er meget robust og holder faconen. Den er
blevet det helt store hit her og er så eftertragtet, at jeg vist må have fat
i en mere. Den koster 89 kr.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 13:47

In news:4630964c$0$8210$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
A. S. Nielsen <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> typed:

> [...]
> faconen. Den er blevet det helt store hit her og er så
> eftertragtet, at jeg vist må have fat i en mere. Den koster 89 kr.

*SUK* Det troede jeg også, da jeg købte kattehule til Mini for nogle
måneder siden i Netto. Jeg tror hun har været inde i den 3-4 gange, så
er den ikke interessant mere. Hun vil hellere ligge på sit tæppe hos
mig i sofaen.

For at det ikke skal være løgn, sendte jeg for en uges tid siden min
mand til Jyderup-Netto for at købe et lille kradsetræ med en form for
stige op til en dejlig hule. Tror du at den behagede madammen ? Det
eneste interessante ved den er den Pom-pon der hænger neden under
hulen og dingler, den kan lige finde nåde for Mini, men hulen - nej
tak! Den er nu heller ikke ret stor i forhold til Netto's annonce. Det
kan man kalde anvendt psykologi. I Netto avisen var det en _stor_ rød
kat der lå i hulen med god plads uden om, men på billedet uden på
emballagen da den kom her hjem, er det en lille killing, og efter
udpakningen og opstillingen passer det med killingestørrelsen meget
godt . LOL

Nå, men ingen af delene var særligt dyre, så er jeg da i det mindste
blevet en smule klogere i hvert fald

Gad vide hvad hun ville sige til et gulv-til-loft arrangement, selvom
jeg dårligt kan finde vægplads til det. Hvis det er, så bliver det èt
min mand selv laver, for de er rimeligt dyre at købe, så hvis
interessen fra det lille utaknemmelige skarn ikke bedrer sig, så kan
hun altså undvære - basta

Undskyld den beretning blev vist lidt lang

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 16:06

> [...]
> interessante ved den er den Pom-pon der hænger neden under hulen og
> dingler, den kan lige finde nåde for Mini, men hulen - nej tak!

GGG!.. Jeg kender alt for godt disse utaknemmelige skabninger..hvad jeg ikke
købte af diverse huler, kurve, radiatorsenge m.m de første par år jeg havde
raggierne, som efter år endte i kælderen, da ingen af dem havde spor
interesse i dem.. lænestole, sofaer og herlige dyner på vores værelser, det
er jo sagen!.
eneste de egentlig har sat pris på, er deres gulv til loft miljø, det bruger
de meget, undtagen den hule der er monteret i toppen, men ovenpå hulen, der
ligger albert meget.
huler er bare ikke dem.
Harald gider heller ikke huler, men han har da sat pris på noget af deres
aflagte uinteresante legetøj, såsom kuglebanen, den er sjov synes herren.

> [...]
> selv laver, for de er rimeligt dyre at købe, så hvis interessen fra det
> lille utaknemmelige skarn ikke bedrer sig, så kan hun altså undvære -

med lidt snilde kan sådan et arrangement sagtens laves selv.
jeg købte et mindre miljø da anton var lille, og det helt store da albert
også kom i familien, synes ikke at det fylder så volsomt, hvis man bare kan
finde en "krog" til det et eller andet sted.
men hvor kan man føle sig som en idiot når man virkelig tror at man køber et
sikkert hit..(-;

mvh. marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 18:14

In news:4630bf92$0$21931$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Torben og Marie-louise Ager <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> typed:

> [...]
> hvis man bare kan finde en "krog" til det et eller andet sted.
> men hvor kan man føle sig som en idiot når man virkelig tror at man

Min mand er utrolig fiks til at lave alting, så det ville ikke blive
et problem. Han kan jo bare lave et med et par hylder der bliver
betrukket med noget blødt "pelset" materiale.

M.h.t. at føle sig som en idiot - joh tak - min mand driller mig
ustandselig, han griner ad mig og kalder Mini for "husejeren" og
"huleboeren", men hvis jeg pludselig fik den sindssyge ide, at falde
for et nyt hit i én af reklamerne, så er han den første til at tilbyde
at hente det, for "man ved jo aldrig". Han er nu er rigtig flink fyr,
men han kan desværre ikke fremtrylle flere kroge, de er besatte
allesammen, så jeg må nok ofre et maleri og en armstol midt på en væg
for hvad gør man ikke for sådan en lille charmerende mokke.

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 26-04-07 19:57

> [...]
>
> Min mand er utrolig fiks til at lave alting, så det ville ikke blive et
> problem. Han kan jo bare lave et med et par hylder der bliver betrukket

Husk nogle godt høje kradsesøjler!, de er meget vigtige, ihvertfald her i
huset!

mvh.marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 26-04-07 20:24

In news:4630f59e$0$21933$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
> [...]
> "Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Husk nogle godt høje kradsesøjler!, de er meget vigtige, ihvertfald

*GGG* joh tak, det har jeg fundet ud af. Kradse"søjlen" på det
nyindkøbte vil jeg tro er beregnet til en nyfødt killing, så Mini
bruger det der sisalbeklædte "gangbræt" der fører op til den famøse
hule

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 05:54

> [...]
> vil jeg tro er beregnet til en nyfødt killing, så Mini bruger det der
> sisalbeklædte "gangbræt" der fører op til den famøse hule

Ja, det vil jeg godt tro, det var også årsagen til at jeg valgte at købe det
store høje miljø, hvor der netop er to tykke høje søjler med god plads at
strække ud på.

Jeg går og overvejer om jeg skal købe reservedele til det jeg har, for at
udbygge det lidt, eller spare sammen til et nyt og større. De bruger det
meget, og jeg kan godt se, at det godt kunne tåle at blive udvidet med den
trafik der til tider er på det (-;
problemet er bare mht. udbygning, at det er købt i sin tid hos Likita, og
dem vil jeg ikke støtte. ved ikke om der er andre forhandlere der har samme
typer træer.
Likitas er importeret fra Tjekkiet mener jeg.
Nå, det var ot.

mvh. marie

Fra : JB

Dato : 27-04-07 07:51

> [...]
> samme typer træer.
> Likitas er importeret fra Tjekkiet mener jeg.

hej Marie.

Likita er efter sigende gået på pension.
http://www.nicojama.dk/?Side=6572&Udvid=1 skulle være de samme miljøer.

Jeg har selv gamle Likita miljøer, men jeg ved ikke om de stadigvæk har
noget med det at gøre.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 08:01

"JB" <vingekattenfjern@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.nicojama.dk/?Side=6572&Udvid=1 skulle være de samme miljøer.
>
> Jeg har selv gamle Likita miljøer, men jeg ved ikke om de stadigvæk har

Super, Jytte!

aij..nogle pragteksemplarer der pryder de miljøer i linket..mums altså!
ja, der står ihvertfald at de er magen til de gamle likita miljøer, super!,
det jeg har fejler intet, så det ville egentlig været tåbeligt at købe et
nyt.

mvh.marie

Fra : JB

Dato : 27-04-07 08:07

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse news:46319f60$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk...

> [...]
> ja, der står ihvertfald at de er magen til de gamle likita miljøer,
> super!, det jeg har fejler intet, så det ville egentlig været tåbeligt at

Jeg ved ikke om Likita stadigvæk nyder godt af det, de var i sin tid
temmelig involverede i Birmaklubben. Men de skriver jo at Likita er ude af
billedet.

Hilsen
Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 11:09

> [...]

> Jeg ved ikke om Likita stadigvæk nyder godt af det, de var i sin tid
> temmelig involverede i Birmaklubben. Men de skriver jo at Likita er ude af

Nej, det er ikke til at vide, jeg tvivler nu på at de har sluppet det helt,
men efter de blev "snuppet" har de sikkert nok holdt lav profil.

jeg kan se at de har "mit" træ, den der hedder gigant, jeg bestilte ekstra
søjler og et par ekstra hylder dengang, så der er dobbelt søjler hele vejen
op, men det havde været super, hvis der kom 3 søjler og lidt hylder på selve
væggen også.

mvhl. marie

Fra : Siri

Dato : 27-04-07 13:52

> Nej, det er ikke til at vide, jeg tvivler nu på at de har sluppet det helt,
> men efter de blev snuppet
> mvhl. marie

Nu bliver jeg nysgerrig - hvad er Likita, og hvad blev de snuppet for?
Er det noget, man bør være obs og vare sig for?

Og tillykke med i går til de små tortie-børn - er det dem i dit
killinge-album, Marianne?
Med venlig hilsen
Siri (over-worked, under-paid and with the true Evil she-Boss )
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 27-04-07 14:24

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> skrev i en meddelelse
> af

> Nu bliver jeg nysgerrig - hvad er Likita, og hvad blev de snuppet for?
> Er det noget, man bør være obs og vare sig for?

Likita har haft firma i mange år med salg af både hunde og katte artikler,
bla. ret billige katte miljøer.
sideløbende har de haft en lidt lyssky import at hunde fra bla. Tjekkiet, de
blev knaldet af station X, dengang det program kørte, og jeg kan se at
firmaet er lukket ned i december, en anden har så overtaget likitas katte
miljøer.

Min tæve Emma, stammer derfra, og jeg har lidt kendskab til likita, gennem
Emmas tidl. hjem, de handlede en del igennem Likita, og kendte dem
personligt.

mvh. marie

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 27-04-07 15:07

Hej Siri

killingebillederne i mit album er en anden hittemis med børn,
tortie-børnene kan ses her http://pets.webshots.com/album/42827698mktjvr

men ja jeg burde lægge billeder af dem op i mit album *ggg*

--
Marianne Cat Hellemose
***Ailurophil***

Mahatma Ghandi

Fra : Tove Krieger

Dato : 27-04-07 15:53

In news:46320385$0$828$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Marianne Hellemose <catsKATTE@BAKKEwebnetmail.dk> typed:
> Hej Siri
>
> killingebillederne i mit album er en anden hittemis med børn,
> tortie-børnene kan ses her
> http://pets.webshots.com/album/42827698mktjvr

De er vel nok dejlige allesammen

Og det er bare skønt med flere billeder til mit album

Fra : dpl

Dato : 27-04-07 18:30

Marianne Hellemose skrev:
> [...]
> tortie-børnene kan ses her http://pets.webshots.com/album/42827698mktjvr
>
> men ja jeg burde lægge billeder af dem op i mit album *ggg*

Og hvis man vil se hvor flot Ada-pigen blev, kan verdens kønneste tortie
ses her:
http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Kattene/photo?authkey=Ch1NqmWtk3o#5058149888192535298

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-07 13:42

In news:46323310$0$13959$edfadb0f@dread15.news.tele.dk,
dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:

> tortie ses her:
> http://picasaweb.google.dk/dplahrmann/Kattene/photo?authkey=Ch1NqmWtk3o#5058149888192535298

Hun er en utroligt smuk tortie. Så må Mini da være den næstkønneste

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/nyhedsgruppen/album_showpic.php?picowner=tabby&picnumber=9716

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 29-04-07 19:00

> [...]
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:

> Hun er en utroligt smuk tortie. Så må Mini da være den næstkønneste

Hej Tove og Dorthe

Jeg synes nu, at det er min hedengangne Rasmis, der bærer prisen "den
smukkeste tortie":

http://picasaweb.google.dk/Nilleslyst/MineKatte/photo#5019469931699176482

men dejlige er de nu allesammen.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Tove Krieger

Dato : 29-04-07 19:43

In news:4634dd2c$0$52126$edfadb0f@dread11.news.tele.dk,
> [...]
>

> Hej Tove og Dorthe
>
> Jeg synes nu, at det er min hedengangne Rasmis, der bærer prisen

Du har helt ret Anelise. Det er netop lige det de er

Fra : dpl

Dato : 01-05-07 11:03

Tove Krieger skrev:

> Du har helt ret Anelise. Det er netop lige det de er

Ja, tortier er nu bare noget helt specielt!
Vi venter sibirer-killinger om et par uger, og jeg håååber sådan på en
lille tortiepige, der i så fald ikke får lov at flytte hjemmefra *smil*.
Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Kate

Dato : 01-05-07 11:22

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Ja, tortier er nu bare noget helt specielt!
> Vi venter sibirer-killinger om et par uger, og jeg håååber sådan
> på en lille tortiepige, der i så fald ikke får lov at flytte
> hjemmefra *smil*.

Hvis jeres hus stadig er lige så småt som da vi besøgte jer, så må der
da sandeligt være liv og glade dage med alle de katte. har i stadig de
to hunde også ?

--
Kate

Pas på hvor du køber kat. Læs www.katteinfo.com
Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/

Fra : dpl

Dato : 01-05-07 21:55

Kate skrev:
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Hvis jeres hus stadig er lige så småt som da vi besøgte jer, så må der
> da sandeligt være liv og glade dage med alle de katte. har i stadig de
> to hunde også ?

Hmmja, huset er ikke blevet større endnu *smil*. Tværtimod virker det en
del mindre nu, da vi jo har tilføjet to menneskebørn til flokken også
*grin*. Dog har vi måttet aflive den ene hund pga. sygdom, og har
omplaceret et par katte pga. uro og mobning. Så lige nu tæller det lille
hus to voksne, to børn, en skt. bernhard, 1 vildkat, 2 inde-ude
huskatte, og 6 sibirere som inde-/løbegårdskatte.

Hvor der er hjerterum er der husrum... *smil*
Hilsen Dorthe
http://www.sevastopol.dk/

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:08

> [...]
> lige nu tæller det lille hus to voksne, to børn, en skt. bernhard,
> 1 vildkat, 2 inde-ude huskatte, og 6 sibirere som

JA, det var det med det to børn, jeg tænkte måtte da give lidt
pladsknaphed

Okay, når jeg tænker over det ved vidst godt det med hunden, det var en
basset, ikke?

Men selvom i har omplaceret et par af kattene, så husker jeg da huset
som *lidt* trangt

Fra : Kate

Dato : 30-04-07 17:17

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> [...]
> dpl <dplahrmann@hotmail.com> typed:

> Hun er en utroligt smuk tortie. Så må Mini da være den

Tortier er smukke. Jeg mindes den første jeg mødte, hun "boede" hos mig
i ca. 4 timer
Forklaringen er at min nabo ville give sin kæreste en kat i gave, de
var begge dyreelskere, men han var for genert til at gå ned den hende
som ville af med katten og spurgt om jeg ville hente den og "opbevare"
den til kæresten skulle have den, jeg tror dagen efter. Det ville jeg
gerne og da jeg kom hjem begyndte jeg lidt at håbe at hun slet ikke
ville have katten, for så ville jeg beholde den selv Desværre kunne
hun slet ikke vente og havde fået hevet ud af ham at gaven var hos mig,
så de hentede den samme aften. Desværre blev katten kun ca. 2 år gammel
fordi den blev meget syg af noget tarm-halløj og endte så med at blive
aflivet. Det var en sorgens dag, også for mig.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 28-04-07 10:50

> [...]
>

> Jeg ved ikke om Likita stadigvæk nyder godt af det, de var i sin tid
> temmelig involverede i Birmaklubben. Men de skriver jo at Likita er ude af

Hej Jytte

mange tak for det gode link til kattemiljøer.

Jeg har idag bestilt det, der hedder Pegas, dog med hængekøjer i stedet for
plader. Jeg vil anbringe det ude i kattegården, og få monteret et
plexiglas-tag over det, så det ikke bliver ødelagt af regnvejr.

Jeg spurgte Jette fra hjemmesiden nøje ud, om en evt. sammenhæng med Likita,
og lovede hende at fortælle jer, at Jette, der bor i Nordjylland, har
overtaget importen af miljøerne, der bliver fabrikerede i Tjekkiet, direkte
fra fabrikanten, og at der altså ingen som helst forbindelse er til det
daværende Likitafirma.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 28-04-07 11:03

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har overtaget importen af miljøerne, der bliver fabrikerede i Tjekkiet,
> direkte fra fabrikanten, og at der altså ingen som helst forbindelse er

Det lyder fint, Anelise, så kan jeg med bedre samvittighed bestille derfra.

mvh. marie

Fra : Kate

Dato : 28-04-07 13:43

> [...]
> nogle måneder siden i Netto. Jeg tror hun har været inde i den 3-4
> gange, så er den ikke interessant mere. Hun vil hellere ligge på

Hihi, hvad vi dog ikke gør for de dyr, som de slet ikke sætter pris på

Jeg købte en hundedyr seng til Doughnut fordi hun var begyndt at ligge
på gulvet ved den ene radiator. Det syntes jeg jo var synd. Stort
hit...NOT, jeg har en eneste gang set en kat i den og det var Lante,
resten af tiden henstår den tom. Og kattene...jeg tror de fniser lidt
af mig

Fra : Tove Krieger

Dato : 28-04-07 14:29

In news:46334138$0$7610$157c6196@dreader2.cybercity.dk,
Kate <doughnut@oliwer.invalid> typed:
> [...]
> Stort hit...NOT, jeg har en eneste gang set en kat i den og det var
> Lante, resten af tiden henstår den tom. Og kattene...jeg tror de

Jeg er også efterhånden overbevist om, at det er vores egen magelighed
vi tænker på, når vi synes at kattene mangler "noget". De er faktisk
ret nemme at stille tilfreds med meget små midler, et tæppe i sofaen
hos slaverne koster jo ikke alverden.

Mini nøjes desværre ikke med bare at fnise lidt ad mig. Både hun og
hendes "far" skrupgriner

Fra : Kari Eiffert

Dato : 30-04-07 07:17

> [...]
> basta
>
> Undskyld den beretning blev vist lidt lang

Har du kigget på www.zooplus.de? Der kan man altså få et gulv til loft
klatretræ der ikke fylder vildt meget og ikke koster en bondegård

Bl.a det her:
http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D1544%26PID%3D30318
Det bliver kun 350 kr incl forsendelse. Det er da ikke så galt (synes jeg)

Mvh Kari

Fra : Tove Krieger

Dato : 30-04-07 10:06

In news:463589dd$0$78958$edfadb0f@dread16.news.tele.dk,
Kari Eiffert <kari.eiffert.nospam@mail.dk> typed:

> Bl.a det her:
> http://www.zooplus.de/app/WebObjects/ZooShop.woa%3FPG%3D1544%26PID%3D30318
> Det bliver kun 350 kr incl forsendelse. Det er da ikke så galt
> (synes jeg)

Hej Kari.

Tak for tipset. Det er nu egentlig ikke så meget for pengenes skyld,
men jeg tror at Mini vil være tilfreds med et par platforme og evt. en
hængekøje. Huler siger hende ikke så meget (har jeg fundet ud af). Jeg
tror, at min mand selv kan lave et der falder i damens smag, han er
ret fiks på fingrene. Så kan man jo også evt. udbygge lidt, hvis det
skulle blive en succés.

Fra : Kate

Dato : 30-04-07 17:21

> [...]
> damens smag, han er ret fiks på fingrene. Så kan man jo også evt.
> udbygge lidt, hvis det skulle blive en succés.

Huler er heller ikke noget hit her, og sjovt nok så er disse 3 mine
nummer 5, 6 og 7 i rækken og ingen af dem jeg har haft, har
interesseret sig for huler. I mit første gulv-til-loft-træ var der en
hule forneden, den brugte kaninerne, men aldrig kattene.
Hængekøjerne er tilgengæld et hit hos de nuværende (har ikke haft
hængekøjer da de andre katte levede).

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 12:12

In news:46309f61$0$931$edfadb0f@dread12.news.tele.dk,
Tove Krieger <minimiv_nospam_@privat.dk> typed:
> [...]
> nogle måneder siden i Netto. Jeg tror hun har været inde i den 3-4
> gange, så er den ikke interessant mere. Hun vil hellere ligge på

Det ser ud til, at jeg har gjort Mini uret.

Jeg kunne ikke finde hende ligegyldigt hvor jeg kiggede efter hende.
Hvor tror I hun lå ?.............. det allersidste sted jeg kunne
finde på at kigge - nemlig i hendes hule i udestuen. Der lå hun og
snorkede veltilfreds, så det har åbenbart været et spørgsmål om *hvor*
jeg havde stillet hulen. *GGG*

Fra : Ukendt

Dato : 02-05-07 13:35

> [...]
> finde på at kigge - nemlig i hendes hule i udestuen. Der lå hun og
> snorkede veltilfreds, så det har åbenbart været et spørgsmål om *hvor*

Nu må jeg vist hellere fortælle om Buster, og hans hule...
Jeg købte også en hule til ham fra Netto, ligesom den Mini har, bare
mørkeblå.
Den ville han da heller ikke bruge...

Så var det at han var i pension i 8 dage, og havde hulen med, da
transportkassen ikke kan bruges som hule.
Siden den uge har han brugt sin hule.
Især om aftenen, mens jeg sidder i sofaen og ser TV (hulen står for enden af
sofabordet, op mod radiatoren)
Så kravler han derind og ligger og hygger sig. Og indimellem maser han sig
godt tilbage så jeg jo ikke kan gætte han er der (jeg kan jo slet ikke se
det på hulens facon*s*)
Når han så vil ud igen ser han meget underlig ud i hoved, for hov, nu er
hullet jo foroven, og ikke i enden, som da han krøb derind

Så kigger han på mig og ser ud som om han spørger om det er mig der loaver
numre med ham..

Jeg nænner næsten ík at fortælle ham at det er ham selv, men nogen gange
siger jeg det nu alligevel..

Men jo, sådan en hule kan skam godt bruges, men det handler nok bl.a. om
hvor den står, og hvilke oplevelser man knytter til den.

Louise
- Buster har ikke tid til at sende en hilsen idag, han er for travlt optaget
udendørs. Han skal jo sikre sig at han får hilst på alle, og skældt dem ud
der ikke hilser igen, (altså af de tobenede)
Han er begyndt at være ude nu, mens jeg ikek er hjemme, men ikke i for mange
timer ad gangen..

Fra : Tove Krieger

Dato : 02-05-07 13:47

In news:46388586$0$90271$14726298@news.sunsite.dk,
Louise <louise.krarupSNABELAprivat.dk> typed:

> Men jo, sådan en hule kan skam godt bruges, men det handler nok
> bl.a. om hvor den står, og hvilke oplevelser man knytter til den.

Det er jeg faktisk også begyndt at tro

> [...]
> alle, og skældt dem ud der ikke hilser igen, (altså af de tobenede)
> Han er begyndt at være ude nu, mens jeg ikek er hjemme, men ikke i

LOL Vi kan jo nok blive enige om, at det er nogle kære små væsener
trods deres til tider meget mærkelige adfærd.

Det er nu heller ikke særlig høfligt at undlade at hilse på Buster når
han hilser pænt på de forbipasserende.

Fra : Kate

Dato : 02-05-07 15:10

> det allersidste sted jeg kunne
> finde på at kigge - nemlig i hendes hule i udestuen. Der lå hun og
> snorkede veltilfreds, så det har åbenbart været et spørgsmål om
> *hvor* jeg havde stillet hulen. *GGG*

Ja, det tror jeg også har virkeligt meget at sige. Dog har jeg ikke
fundet det rigtige sted til den katteseng jeg købte til Doughnut. Jeg
har set en kat i den nøjagtigt èn gang, og det var Lante.

Fra : Kate

Dato : 28-04-07 13:40

dpl <dplahrmann@hotmail.com> wrote in

> Jamen det er det da også! Til lykke til katte og ejere! Sidst jeg
> hørte, havde Ada det super godt, hyggede og puttede, og fik lov
> at sove i sengen, hos sin ejer i Vejle.

Jeg vidste slet ikke at hun var flyttet. Gik det slet ikke ml hende og
e andre katte? Jeg kan godt huske at du har nævnt problemer, dog anede
jeg ikke at hun havde skiftet hjem. Men det er jo godt at have den
mulighed, så katten kan få et godt liv. Hun satte da spor i mit hjerte
efter at have mødt hende personligt

Fra : dpl

Dato : 29-04-07 13:15

Kate skrev:
> [...]
> jeg ikke at hun havde skiftet hjem. Men det er jo godt at have den
> mulighed, så katten kan få et godt liv. Hun satte da spor i mit hjerte

Hej Kate
Nej, det gik i sidste ende slet ikke, hun blev groft mobbet af
sibirerne, og var til sidst alt for bange og nervøs til at fungere
ordentligt. Hun er i stedet flyttet ind hos en ældre dame som
lejlighedskat, og får vist al den exklusive opmærksomhed og forkælelse
hun manglede her.

Ada er en kær og helt speciel dejlig dame, men nogle gange må man indse,
at man ikke selv kan tilbyde visse dyr det absolut bedste, og i stedet
lade dem drage videre til et sted hvor andre kan... selv om det er meget
trist... Ada er helt sikkert meget glad for at være sluppet for mobberiet.

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Kate

Dato : 30-04-07 17:12

> [...]
> og i stedet lade dem drage videre til et sted hvor andre kan...
> selv om det er meget trist... Ada er helt sikkert meget glad for

Jamen, det er da helt rigtigt. Jeg overvejede det jo også særdeles
kraftigt mht Doughnut for ca. 3 år siden. Dengang dukkede der bare ikke
et godt tilbud op til hende, den eneste henvendelse jeg fik blev klart
i løbet af samtalen at der skulle Doughnut ikke hen. De var både hende
som ringede og jeg hurtigt klar over og enedes om at det var fint nok.
Heldigvis viste det sig jo at være utroligt godt for Doughnut at vi fik
mere plads så hun er her endnu.
Mine overvejelser på Doughnut gik jo på hendes trivsel og ikke på hvor
ked jeg ville blive af at komme af med hende, det er jo også en del af
kærligheden til vores dyr, nemlig at sætte dem først og jeg har aldrig
tvivlet på din kærlighed til dyr