Import af bil fra USA
Fra : Eiríkur Harðarson

Dato : 29-04-07 21:59

Hej er der nogen som har erfaring, kendskab til regler af import af en
ældre bil.
De sidste 20 år har jeg drømt om den samme bil :) en Chevi Corvette år
69 til ca. 73, gerne en billig og grim jeg kunne bruge tid og penge
på............hyggeaftener i garagen sammen med mine sønner.
Men hvad koster sådan en i afgifter, når den skal registeres her i
anti bil land ?
Hvad skal man påregne oveni købsris, fragt, osv. ?

Fra : RP

Dato : 30-04-07 10:01

> [...]
> anti bil land ?
> Hvad skal man påregne oveni købsris, fragt, osv. ?

fin bil, har selv en 68'er http://roald.dk/gallery/corvette-68

Danmark er faktisk ikke helt så bilfjendsk overfor veteranbiler (Jeg
ved godt at nogle af vore nabo lande har mere lempelige betingelser)

Så længe bilen er over 35 år gammel, så kan den indregistreres på
veteranbetingelser - dvs. omkring 30.000-35.000,- i afgift for en
corvette fra omkring 68-69. Hvis du selv importerer den fra usa, så
kommer der told oveni og selvf. fragt. Kan ikke helt huske hvad det
ligger i og den årlige vægtafgift er nedsat til en 1/4. Forsikringen
fåes også til ret rimelige penge hvis du melder dig ind i en
amerikanerklub, der er medlem af FDA.

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvor meget du kender til bilen i
forvejen, så bær over med mig hvis du ved nedenstående ting i
forvejen.

Sørg for at tjekke bilen ordentligt igennem inden du køber den og pas
meget på hvis du overvejer at købe ubeset over internettet.

Der er flere ting ved en corvette der skal tjekkes inden køb, blandt
andet kan følgende ting nævnes:

- De 8 bodymounts, der fastgør karosseriet til rammen.

- Birdcage, den indvendige metalstruktur der bærer vinduesramme og
glasfiber, denne er meget svær, for ikke at sige umulig at lave.

- Tjek rammen for rust

Se nedenstående side for billede eksempler

http://geocities.com/dilbertopotimus/index.html

og ellers kig på www.club-corvette.dk og spørg på forummet hvis det
er, der sidder nogle folk som næsten ved alt hvad der er værd at vide
om gamle corvetter

Til slut er der nogle flere links her...

http://www.club-corvette.dk/findart.asp?pp=7&nav=1 og specielt
www.corvetteforum.com står der meget nyttigt på...

Mvh

R. Poulsen

Fra : Lars Holst

Dato : 30-04-07 10:16

RP <roald.poulsen@gmail.com> said in news:1177923687.664443.56180
@n76g2000hsh.googlegroups.com:

> [...]
> om gamle corvetter
>
> Til slut er der nogle flere links her...

I Belgien har de vist ingen afgift på biler.
Deres moms (Toegevoegde Waarde) tror jeg er på 21%.
Køb Amerikaner øsen der.

Ellers køb i Holland, Tyskland eller Sverige hvis du hellere vil have et
stort udbud end lave priser.

--
Lars Holst

Fra : Leon Hulstroem

Dato : 30-04-07 23:24

"Eiríkur Harðarson (slet 5C84L)" <eiki@5C84Lparadis.dk> skrev i en
meddelelse news:11778806520.351062815297659@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> anti bil land ?
> Hvad skal man påregne oveni købsris, fragt, osv. ?

Ved import fra USA skal du regne med købspris+fragt i usa+fragt over
dammen+told+moms

Der til kommer toldsyn, syn og reg.afgift

Men er du seriøst int. så besøg feks. www.carnut.dk, Heine importerer biler
i store mængder.
Du bestemmer selv orginalitets graden og pris område.

Mvh
Leon