Fredericia udstilling
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-07 08:33

Ja det var sku et fedt show,

http://www.streetfire.nu/forside.asp?page=274

i går. Fede biler, mange customs, og en del
drags. Og der var et fedt strip samt presentation
af udstillede biler på scenen. + drifting mv. udenfor.

Så du kan nå det idag søndag og kr. 100,-
er latterlig billig sammenlignet med dhb.

Fra : TheTransporter

Dato : 29-04-07 14:21

On Sun, 29 Apr 2007 09:32:55 +0200, "Egue" <-> wrote:

> [...]
>af udstillede biler på scenen. + drifting mv. udenfor.
>
>Så du kan nå det idag søndag og kr. 100,-
>er latterlig billig sammenlignet med dhb.

Havde også selv overvejet at være taget afsted idag. Men quo den løn
jeg fik i fredags besluttede jeg mig for at tage på arbejde i stedet.

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)

Fra : Brian

Dato : 29-04-07 14:39

TheTransporter wrote:

> Havde også selv overvejet at være taget afsted idag. Men quo den løn
> jeg fik i fredags besluttede jeg mig for at tage på arbejde i stedet.

Du må have et sindsygt forbrug. Du hiver 17-20K ind efter skat om måneden,
men er alligevel nødt til at arbejde en Lørdag.

Eller er det bare fordi at Nissan'en er dyr at holde kørende ?

/Brian

Fra : TheTransporter

Dato : 29-04-07 15:01

On Sun, 29 Apr 2007 15:38:36 +0200, "Brian" <nej@tak.du> wrote:

>Du må have et sindsygt forbrug. Du hiver 17-20K ind efter skat om måneden,
>men er alligevel nødt til at arbejde en Lørdag.
>
>Eller er det bare fordi at Nissan'en er dyr at holde kørende ?

Tja fik da kun 6,7k efter skat i fredags :(. Det giver da kun ca 13K
efter skat i måneden. Og det er for lidt i mine øjne. Og der er
konfirmationssøndag så...

Men nej Nissanen er ikke dyr som sådan at holde kørende, bare nogle
ærgelige reparationer der er på den til at starte med.

---

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 18:05

TheTransporter skriver:

> Tja fik da kun 6,7k efter skat i fredags :(. Det giver da kun ca 13K
> efter skat i måneden.

Jeg har 15,5 hver måned - hvad klager du over ?

Det er næppe de sidste 2500 der gør at jeg har haft råd til at købe
golfen kontant....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 18:08

> Det er næppe de sidste 2500 der gør at jeg har haft råd til at købe
> golfen kontant....

Det har vel i bund og grund intet med lønnen, at gøre, men om man er villig
til, at leve "tyndt" og spare hver en krone man tjener sammen?

Vi kan alle spare 200kkr sammen - det er ingen problem. Men så må vi også
undvære den "fede levestil"..

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 18:13

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det har vel i bund og grund intet med lønnen, at gøre, men om man er villig
> til, at leve "tyndt" og spare hver en krone man tjener sammen?

Definer "leve tyndt".

> Vi kan alle spare 200kkr sammen - det er ingen problem. Men så må vi også
> undvære den "fede levestil"..

Havde du set mig, ville du nok omdefinere dine begreb

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 18:28

> Definer "leve tyndt".

Samme TV i 10 år, ingen nye fede højttalere.. ingen festture et par gange om
måneden, ikke den nyeste mode hvad angår tøj, ferie foregår i Thyborøn mv,
ikke den nyeste computer, mv...

Det er for mig, at leve tyndt. Ikke noget ondt i det overhovedet, kan man
leve sådan er det jo perfekt for så kan man virkelig få sparet sammen.

Jeg vælger så bare, at spare lidt mindre sammen, betale lidt flere renter og
så altid have nyeste mode i skabet, plasma på væggen og seneste Surround
teknologi i stuen.

Jeg elsker nyt geil, kan fanme ikke få nok af det lort.. hehe.

> Havde du set mig, ville du nok omdefinere dine begreb

Haha... mener ikke fed mad.. mener bare sådan... ja... på den fede
materialistiske måde..

Har en kammerat der faktisk minder om dig på mange punkter.. han kan heller
ikke bruge 100,- uden, at der er 10kkr i overskud på kontoen. Han fik også
sparet en del penge sammen.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 18:39

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Samme TV i 10 år,

Samme tv der til stadighed bankede nyere tv røven ud af bukserne
billedmæssigt.

Hvorfor forny til noget ringere ?

> ingen nye fede højttalere.. ingen festture et par gange om
> måneden, ikke den nyeste mode hvad angår tøj, ferie foregår i Thyborøn mv,

ROFL...

> ikke den nyeste computer, mv...

Nyeste computer er betalt af arbejde, den jeg bruger herhjemme (P4/3GHz
med udemærket grafikkort og multimedieegenskaber langt over vanlig
standard) er såmænd fin nok. Jeg behøves ikek at købe for at købe.

> Jeg vælger så bare, at spare lidt mindre sammen, betale lidt flere renter og
> så altid have nyeste mode i skabet, plasma på væggen og seneste Surround
> teknologi i stuen.

Plasma på væggen er der allerede, Surrounden er der allerede (nej, jeg
har ikke brug for 7,1, 5,1 er rigeligt i min stue, de flere højttalere
vil blot ødelægge lyden).

> Jeg elsker nyt geil, kan fanme ikke få nok af det lort.. hehe.

Nej, det kan jeg forstå.

> Haha... mener ikke fed mad.. mener bare sådan... ja... på den fede
> materialistiske måde..

Det gør vi såmænd også. Hvornår har du sidst har "konen" med på luksus
weekendophold ?

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 18:55

> Samme tv der til stadighed bankede nyere tv røven ud af bukserne
> billedmæssigt.

Dream on :)

> Hvorfor forny til noget ringere ?

Det gør du heller ikke :)

> Det gør vi såmænd også.

Nej I gør ikke.. ikke på samme måde som jeg gør. Og det gør hele forskellen.

> Hvornår har du sidst har "konen" med på luksus
> weekendophold ?

Aldrig. Hvorfor skulle vi?

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 18:59

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Dream on :)

Nu har jeg nok set lidt mere seriøst på tv end du har, så nej, jeg
drømmer ikke.

> Det gør du heller ikke :)

Jo.

> Aldrig. Hvorfor skulle vi?

Lever i da aldrig på den fede og materialistiske måde ?

Jeg slæbte sidste gang konen med på Hotel Koldingfjord til "Gourmet
weekend", det var en yderst delikat tur

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 29-04-07 19:09

> Lever i da aldrig på den fede og materialistiske måde ?

Dagligt.

> Jeg slæbte sidste gang konen med på Hotel Koldingfjord til "Gourmet
> weekend", det var en yderst delikat tur

Det er bare ikk lige vores stil, så derfor "hvorfor skulle vi".

Ang. TV... så er det jo ligemeget hvem der har set på hvad. Fakta er, at jeg
skifter TV hvert 2-3 år og du skifter når du ikke kan finde flere lodninger,
at gennemgå efter 15 år... om man så skifter til noget bedre eller ej er
ligegyldigt. Faktum er, at der bliver brugt penge på det.

Kan du forstå forskellen?

Fra : Leonard

Dato : 29-04-07 19:40

On Sun, 29 Apr 2007 20:09:27 +0200, Martin Johansen [6000] wrote:

> Kan du forstå forskellen?

Jeg gider ikke skifte TV før det ikke virker længere, der er sgu
alligevel ikke så meget der er værd at se på det.
Jeg synes da ikke jeg lever tyndt alligevel.
2 biler, der kan køre direkte gennem syn.
1 bil i samlesæt og en i reservedele til projektet.
Forskelligt legetøj for store drenge, sidste indkøb var en Piper PA-28.
Det eneste lån jeg har er det hos kreditforeningen på jordstykket med
mursten stablet op i et praktisk mønster, resten er betalt kontant.
Og jeg har kun en indkomst i min husstand.

Forskellen er prioritering og det er helt op til hver enkelt hvordan man
vil disponere. Jeg var på kursus, hvor en sjov økonomi forklarede at vi
i gennemsnit har 10-12 millioner at bruge af gennem vores liv. Bankerne
gør det så muligt at bruge noget på forskud (låne) eller gemme til
senere (spare op).
Da jeg begyndte som motoriseret trafikant var det med lån til op over
begge ører og det gik da meget godt. I dag er jeg godt nok glad for at
jeg ikke skal låne hvergang, der skal bruges penge til andet end de
daglige ting.

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 22:30

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Det er bare ikk lige vores stil, så derfor "hvorfor skulle vi".

Samem kan man måske sige om overforbrug af uvedkommende ting.

> Ang. TV... så er det jo ligemeget hvem der har set på hvad. Fakta er, at jeg
> skifter TV hvert 2-3 år og du skifter når du ikke kan finde flere lodninger,
> at gennemgå efter 15 år...

ROFL, det nu afgåede tv har aldrig nogensinde haft bagpladen afmonteret
(nej, det er også løgn, det var retur på værkstedet for at få rettet en
konvergensfejl ugen efter at jeg havde fået det).

> om man så skifter til noget bedre eller ej er
> ligegyldigt. Faktum er, at der bliver brugt penge på det.

Ja, du køber gerne noget nyt, ikke for at få noget bedre, men for at få
noget nyt. Skal jeg købe noget nyt skal der vindes noget ved det, ikke
bare en "ny kasse".

> Kan du forstå forskellen?

Ja, du smider penge i grams på noget lort der går i stykker hele
tiden.........

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-07 13:25

> Samem kan man måske sige om overforbrug af uvedkommende ting.

Ja da! Men det er ikke sagen vedkommende... tror du misser min pointe. Min
pointe er at hvis jeg havde dit forbrug så havde jeg også haft 200kkr på
kontoen.

> Ja, du køber gerne noget nyt, ikke for at få noget bedre, men for at få
> noget nyt. Skal jeg købe noget nyt skal der vindes noget ved det, ikke
> bare en "ny kasse".

Jeg køber for, at få noget nyt OG bedre. Sådan har det været så lang tid
tilbage jeg kan huske. Det er måske ikke bedre for dig, men det er STADIG
sagen uvedkommende.

> Ja, du smider penge i grams på noget lort der går i stykker hele
> tiden.........

Det går skam ikke i stykker... Hvor har du det fra? Citat tak.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-07 15:48

> [...]
> tilbage jeg kan huske. Det er måske ikke bedre for dig, men det er STADIG

Jo, sådan er det netop for mig og netop derfor er eksempelvis det gamle
tv først røget ud nu. Det er først med Philips næstsidste generation af
CRT at farver og billedgengivelse er blevet bedre end på mit gamle tv.
Så var der lidt dødvande i investeringerne og CRT'erne viste sig at være
noget lort. 436 var på vippen til at gå ud og derfor blev det 427.

> Det går skam ikke i stykker... Hvor har du det fra? Citat tak.

Du mener at jeg har loddet mit tv igennem en masse gange og du skifter
for hvert 2-3 år, det tolker jeg som om dine tv er gået i stykker.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 30-04-07 17:46

> Du mener at jeg har loddet mit tv igennem en masse gange og du skifter
> for hvert 2-3 år, det tolker jeg som om dine tv er gået i stykker.

Ok.

Du tolker så forkert ;)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 30-04-07 21:41

"Martin Johansen [6000]" skriver:

> Ok.
>
> Du tolker så forkert ;)

Okay.

Fra : Brian

Dato : 29-04-07 18:24

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det er næppe de sidste 2500 der gør at jeg har haft råd til at købe
> golfen kontant....

Du må endelig rette mig, men har du ikke før nævnt at Golf'en bl.a. blev
financeret af et "udestående" med en arbejdsgiver, hvor du havde en helvedes
masse overarbejdstimer til gode, der kom til udbetaling på én gang ?

Hvis jeg husker rigtigt om ovenstående, hjælper det jo gevaldigt på at
"spare" penge op

/Brian

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 29-04-07 18:39

Brian skriver:

> Du må endelig rette mig, men har du ikke før nævnt at Golf'en bl.a. blev
> financeret af et "udestående" med en arbejdsgiver, hvor du havde en helvedes
> masse overarbejdstimer til gode, der kom til udbetaling på én gang ?

Det var den forrige (for 9 år siden).

Fra : Brian

Dato : 29-04-07 19:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:

> Det var den forrige (for 9 år siden).

OK.

/Brian

Fra : Anders Majland

Dato : 01-05-07 18:06

> Hvis jeg husker rigtigt om ovenstående, hjælper det jo gevaldigt på at
> "spare" penge op

Har i overvejet om f.eks news:dk.forbruger eller privat email var bedre til
at diskutere forbrugsmønstre ?

/A