Prisfald på brugt bil
Fra : Poul Erik

Dato : 28-04-07 13:05

Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
25000.

/Erik

Fra : Frederik C

Dato : 28-04-07 13:11

"Poul Erik" <ande150@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
> 25000.
>
> /Erik

Til det som køber vil give...

Det er ikke for at være uforskammet, men der er godt nok mange variabler at
tage hensyn til. I hvert fald ved 6 år.

Mvh.

Frederik

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-07 14:28

On Sat, 28 Apr 2007 14:10:59 +0200, "Frederik C"
<info@duelundaudio.com> wrote:

>"Poul Erik" <ande150@c.dk> skrev i en meddelelse

>Til det som køber vil give...
>
>Det er ikke for at være uforskammet, men der er godt nok mange variabler at
>tage hensyn til. I hvert fald ved 6 år.

Min vurdering af min egen Punto er, at den formodentlig har smidt ca.
20 K på en dag - møgbil ) Alternativerne til at købe den er nemlig
blevet en del billigere, så derfor, men vi kan næsten kun vente og se
hvad markedet bringer af nyt.
--
Ivan Madsen,
Xsara Weekend HDi

Fra : Kong Gulerod

Dato : 28-04-07 14:40

"Poul Erik" <ande150@c.dk> wrote in message
| Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
| 25000.

En 'Camper' har vel ikke tabt så meget

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 28-04-07 15:00

"Poul Erik" <ande150@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
> 25000.

Formentlig vil brugtprisen være faldet det samme eller næsten det samme. I
hvert fald vil de færreste betale forholdsmæssigt mere for en gammel bil end
det de kan købe en tilsvarende ny for.

Siger ham som blandt andet har en bil som nu efter de nye bilafgifter kan
købes ca. 19000 kr. billigere end for ½ år siden. hvor den blev anskaffet.

Knud

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 28-04-07 17:54

>Siger ham som blandt andet har en bil som nu efter de nye bilafgifter kan
>købes ca. 19000 kr. billigere end for ½ år siden. hvor den blev anskaffet.
------
Hmmmm... ja min 4-hjulstrækker blev indregistreret 2 dage før de nye
regler - + ca. 40.000 kr i værdi . Men så har jeg altså også en
Toyota Yaris 1.3 Sol - den falder 20.000 kr - så her er der på papiret
en gevinst sammenlagt. Men bilmarkedet er overhovedet ikke på plads
endnu, så vi må se i fremtiden. Tror dog ikke at en brugt falder
præcist med det en ny stiger.
Mogens

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 29-04-07 12:00

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> skrev
> Formentlig vil brugtprisen være faldet det samme eller næsten det samme.

Formodentlig mere, for det bliver mere attraktivt at købe nyt, og så er
brugt ikke så spændende mere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-04-07 18:29

On 28 Apr., 14:04, "Poul Erik" <ande...@c.dk> wrote:
> Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
> 25000.
>
> /Erik

Hvis det passer som nogle medier har skrevet at der sandsynligvis
bliver skruet ned for dansker-rabatten, så er et evt. prisfald på
brugte vel en forbigående begivenhed.

Selv fik jeg ny bil i december og kan nu købe den 1677 kr. billigere,
den er dog inden ændringerne steget 1200-1300 kr. i nypris hver måned
i forhold til min nypris og fortsætter det er forskellen jo hurtigt
hentet igen.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Tom

Dato : 28-04-07 20:20

"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message

>Hvis det passer som nogle medier har skrevet at der sandsynligvis
>bliver skruet ned for dansker-rabatten, så er et evt. prisfald på
>brugte vel en forbigående begivenhed.

Så må danskerne jo bare hente deres biler i spanien hvor der er store
rabatter. Disse rabatter skal så ganges med 180%

--
Tom

Fra : Kim Kristensen

Dato : 28-04-07 21:55

On 28 Apr., 21:20, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> [...]
>
> Så må danskerne jo bare hente deres biler i spanien hvor der er store
> rabatter. Disse rabatter skal så ganges med 180%

Det kommer vel an på om Trold & Skvat vurdere som med brugte eller
regner efter indkøbspris.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Martin Kiefer

Dato : 28-04-07 23:21

> Det kommer vel an på om Trold & Skvat vurdere som med brugte eller
> regner efter indkøbspris.

Det kommer vel helt an på hvor ny bilen er og hvor mange km den har kørt?

Martin Kiefer
www.kiefer.dk

Fra : Fister Løgsovs

Dato : 29-04-07 07:08

Poul Erik kom med følgende:
> Hvor meget vil en 2 - 4 - eller 6 år gammel bil falde hvis nyprisen falder
> 25000.
>
> /Erik

Mit udokumenterede bud er at der sker det samme som med huse og
lejligheder. Så længe der er et marked, vil prisen være som nu. Hvis
der begynder at komme færre købere, så vil forhandlerne sænke priserne,
til bølgen af folk er stor nok.
Privat ved jeg ikke hvad jeg ville gøre, eller hvad andre gør.
Kai

Fra : Kim Kristensen

Dato : 29-04-07 09:17

On 29 Apr., 00:20, "Martin Kiefer" <n...@kiefer.dk> wrote:
> "Kim Kristensen" <k...@kristensen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Det kommer vel helt an på hvor ny bilen er og hvor mange km den har kørt?

> [...]

Hvis bilen er ny og dermed teoretisk 0 km på tælleren. Om de så
trasker rundt om den og sparker lidt dæk, for derefter at slynge en
pris ud til de finder rimelig, eller om de beregner ud fra den
afgiftsfrie pris på kvitteringen fra den udenlandske forhandler.

Med venlig hilsen Kim