Sivepunktering
Fra : mbk112@hotmail.com

Dato : 27-04-07 18:23

Hej

Så er den gal igen med mit højre fordæk. Luften siver ligesom så
stille ud, så der efter et døgn kun er halvt tryk i. Havde samme
problem for 6 mdr siden, hvor jeg fik afmonteret dækket, renset
fælgen, og sat dækket på. Det har løst problemet indtil nu.

Da bilen kun skal køre 3-4 mdr endnu inden den skal skrottes, og ikke
kører specielt mange km (småture), gider jeg ikke at smide frygtelig
mange penge efter det.

Nogle forslag, eller skal jeg bare indstille mig på at skulle forbi
tankstationen for luft hver gang bilen skal ud og køre ?

mvh
Michael

Fra : Tom

Dato : 27-04-07 18:42

<mbk112@hotmail.com> wrote in message
[...]

-------------
Du kan fylde en spray i dækket, med skum til lappe dækket

--
Tom

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 27-04-07 20:07

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev > Nogle forslag, eller skal jeg bare
indstille mig på at skulle forbi
> tankstationen for luft hver gang bilen skal ud og køre ?

Tag en pumpe med

Du kan evt. teste ventilen ved at komme spyt på.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Holst

Dato : 27-04-07 20:12

"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> said in

> [...]
> bare indstille mig på at skulle forbi
>
> Tag en pumpe med
>
> Du kan evt. teste ventilen ved at komme spyt på.

Det er ikke så nemt at tjekke om ventilen kun taber luft i rotation ved
hjælp af spyt.

--
Lars Holst

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 28-04-07 10:39

"Lars Holst" <delfinerne@yahoo.com> skrev> > >
> Det er ikke så nemt at tjekke om ventilen kun taber luft i rotation ved
> hjælp af spyt.

Men det var ved stilstand den tabte luft....

Man kan binde farvede balloner på, for at undersøge dem ved kørsel
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Lars Holst

Dato : 27-04-07 18:52

"mbk112@hotmail.com" <mbk112@hotmail.com> said in

> [...]
>
> Nogle forslag, eller skal jeg bare indstille mig på at skulle forbi
> tankstationen for luft hver gang bilen skal ud og køre ?

Du skal skifte til en rustfri fælg.
Tjek også om den taber luft når den står stille eller om det kun sker ved
kørsel.
Hvis det kun sker ved kørsel er det ventilen der skal skiftes.

--
Lars Holst

Fra : Uffe Ravn

Dato : 27-04-07 22:44

mbk112@hotmail.com wrote:

> [...]
>
> Nogle forslag, eller skal jeg bare indstille mig på at skulle forbi
> tankstationen for luft hver gang bilen skal ud og køre ?

Find først ud af hvorfor hjulet er utæt.

Vask hjulet med en kraftig gang opvaskevand med meget opvaskemiddel.

Når du har set hvor boblerne kommer ud, kan du derefter afgøre hvaf
problemet er og hvad der bør gøres.

Mvh. Uffe Ravn