Lupo 3l
Fra : kalvoere

Dato : 26-04-07 16:15

Hej,

Er der nogen der kan give et bud på hvad min Lupo 3l kan risikere at
fejle. SMC magter tilsyneladende ikke opgaven efter 3 forsøg.
Det drejer sig om et el problem. Blinkrelæet inde bag og over radioen
begynder helt umotiveret at klikke med dobbelt frekvens, end ved
normal afviserblink. Ved at aktivere advarselsknappen falder det til
normal frekvens og begge grønne afviserlamper blinker.
Ved at aktivere højre eller venstre blink blinker den helt normalt.
Det skal lige siges at der er ikke lys i nogen blinklampe når den gåe
amok...

Jeg er ved at blive vanvittig.

/Lars

Fra : KS

Dato : 26-04-07 16:22

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

---------------------
Prøv ved www.lupo3lklub.dk eller "Mercari Biler" i Løvskal vest for Randers

Mvh KS

Fra : Tom

Dato : 26-04-07 16:33

"kalvoere" <Lars.Helsboel@gmail.com> wrote in message
[...]

Hvis det klikker med dobbelt hastighed så er det fordi den har mistet
forbindelsen til en eller flere af pærene. Det siger næsten sig selv at det
må være en løs ledning eller irret kontakt til en samme.
Du kunne måske starte med at sige om det er ALLE pærer der svigter når den
blinker med unormal hastighed eller om det kun er en enkelt (f.eks kun til
bagerste blinklys)

--
Tom

Fra : Carsten Andersen

Dato : 26-04-07 19:28

[...]

___________________________

Hvis Jeg forstår dig ret, klikker relæet når du ikke bruger blinket. Jeg har
haft samme problem på en Octavia - man prøvede at skifte blinklysrelæ uden
held, og mente så at det kunne være afviserarmen, men det har man ikke
prøvet at skifte på min. Jeg oplever stadig med mellemrum at relæet klikker
helt umotiveret.

Carsten Andersen

Fra : Allan F

Dato : 27-04-07 05:35

> [...]
>Ved at aktivere højre eller venstre blink blinker den helt normalt.
>Det skal lige siges at der er ikke lys i nogen blinklampe når den gåe

Jeg har haft en Passat med nøjagtig samme problem igen og igen. Det var
kontakten i afviserarmen, der var defekt. Jeg fik skiftet 7 gange på de 3 år
4 mdr. jeg havde den bil. Den er billig at skifte - ca. 800 kr. på passaten.

Allan F

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 27-04-07 07:34

Allan F wrote:

> [...]
> 4 mdr. jeg havde den bil. Den er billig at skifte - ca. 800 kr. på passaten.

Hmm.... billig er ikke ordet jeg tænker på når man har udgifter på
5600kr for noget så simpelt på en periode på knap 3½ år :-| Den burde
kunne holde 10-30 år uden problemer.

Men du har nok fået det skiftet på garanti eller lign. så er det
selvfølgelig ikke noget problem

Thomas

Fra : Allan F

Dato : 27-04-07 13:25

"Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> 10-30 år uden problemer.
>
> Men du har nok fået det skiftet på garanti eller lign. så er det

Bilen kørte 251.000 km, og jeg betalte kun for en kontakt selv. Jeg kunne
mærke, at den var ved at gå i stykker igen, så jeg krævede den udskiftet ved
service. Selve kontaktarmen var blevet løs i leddet, og det havde jeg mærket
før. De ville ikke udskifte den på garantien, da den ikke var i stykker
endnu. Men jeg havde brug for bilen, og det var billigere for mig at betale
en kontakt selv, end at skulle undvære den. Det var en taxi, og hvis
kontakten var gået i stykker f.eks. fredag efter lukketid, skulle jeg køre
med den larm hele weekenden. Og det var jeg ikke interesseret i.

Allan F

Fra : kalvoere

Dato : 27-04-07 11:10

On 26 Apr., 17:33, "Tom" <christen...@bigfoot.com> wrote:
> [...]
> blinker med unormal hastighed eller om det kun er en enkelt (f.eks kun til

Hej Tom,

Der er ingen pærer der fejler noget. Alt virker helt normalt når man
skal dreje, og ved at aktivere advarselsblinket. Men relæet begynder
at gå amok helt umotiveret ved almindelig ligeudkørsel.
Men det er rigtigt at det lyder som en pære der er gået. Men det er
ikke tilfældet.

Men hvis det er noget som er en "børnesygdom" hos Oktavia, og Passat,
såvel som Lupo burde man tro at SMC havde begravet sig i problemet og
vidste hvad det var....?Især når man tænker på deres timepris..!

/ Lars