Mystiske lyde og en f*cked up kobling
Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 09:39

Hejsa,

Min kære gamle '88 Peugeot 405 Mi16 har lige fået sig endnu en pudsig idé.

Den ryster en hel del og skurrer som en tosset, især når man vil sætte
igang, men også ved gearskift iøvrigt. Der er ingen nævneværdig mislyd når
bilen står i neutral med koblingen sluppet.

Derudover, kan koblingen lige pludselig være justeret så hårdt (uden man har
pillet ved den?), at den slet ikke kan tage ved, og man bare fedter kobling
når man slipper pedalen. Justere-justere, så dutter det igen - lige indtil
at man så lige pludselig slet ikke kan koble ud længere, og man så må
stramme kablet mere op for at kunne dette igen - og så kører det hele
forfra.

Hvad ind i ...... har kassen lige gang i?

Troels

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 26-04-07 10:26

"Troels Plougmann-Olsen"
<hvis.du.whiner.over.min.mail.er.du.et.tudefjaes@WHINEHEAD> skrev i en
meddelelse news:463064ee$0$7612$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> [...]
> hele forfra.
>
> Hvad ind i ...... har kassen lige gang i?

Defekt kobling?

--
mvh Uffe
Mondeo 1,8i

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 10:29

> Defekt kobling?

Jamen hvordan kan den pludselig være justeret for hårdt, og dernæst for
"blødt"?

Troels

Fra : Mr J..

Dato : 26-04-07 10:58

> Jamen hvordan kan den pludselig være justeret for hårdt, og dernæst for
> "blødt"?

døde fjedre, eller koblings plade..
hvis du tager kablet af, løber det så frit i sig selv?

Mvh
Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 11:00

> døde fjedre, eller koblings plade..
> hvis du tager kablet af, løber det så frit i sig selv?

Forklar lige hvad du mener med "frit i sig selv" - om kablet hænger, eller?

Troels

Fra : Mr J..

Dato : 26-04-07 11:07

> Forklar lige hvad du mener med "frit i sig selv" - om kablet hænger,
> eller?

Ja hvis du tager kablet af koblingen, kan inderkablet så løbe frit frem og
tilbage? eller er der modstand.. kunne jo være et flosset kabel..

Mvh
Morten

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 11:08

> Ja hvis du tager kablet af koblingen, kan inderkablet så løbe frit frem og
> tilbage? eller er der modstand.. kunne jo være et flosset kabel..

Det må jeg lige få tjekket senere

Troels

Fra : Ole N

Dato : 26-04-07 14:56

OBS husk at købe det originale selvjusterende kabel - uoriginale dur ikke
til peugeotter.

mvh
Ole

Fra : Troels Plougmann-Ols~

Dato : 26-04-07 15:05

> OBS husk at købe det originale selvjusterende kabel - uoriginale dur ikke
> til peugeotter.

I guder, er kablet selvjusterende?

Kan sådan et gå til?

For jeg synes godt nok at justeringen på det havde bevæget sig en hel del,
fra da jeg sidst justerede, til at det gik HELT i koks i går?

Troels