Skoda Octavia 1,9tdi ny model
Fra : Jørn Weiss

Dato : 26-04-07 07:47

Hej alle kloge hoveder. Jeg er løbet ind i et problem med min forhandler,
der siger at min bil ikke fejler noget. Der kommer for det meste (periodisk)
kraftige vibrationer og støj ved frisk kørsel op i gearerne. Disse
vibrationer forplanter sig til kabinestøj og rystende koblingspedal. Der er
uskiftet svinghjul. Dette hjalp kun ca. 3 km, så var den gal igen. Jeg blev
ellers lige så glad. Fejlen er der hele tiden, når jeg kører med
campingvogn. Så lyder den lige som en gammel traktor.
Jeg mener at det kommer fra gearkassen, men har ikke fået lydhør for det.
Måske er det ikke det rigtige forum, at stille sådanne spørgsmål, men jeg
har søgt på nettet for at finde et sted, hvor man kan læse og udveksle
synspumkter med personer der har købt mandagsbiler

Cilla

Fra : Elmer Fjort

Dato : 26-04-07 09:13

"Jørn Weiss" <jorn.weiss@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> har søgt på nettet for at finde et sted, hvor man kan læse og udveksle
> synspumkter med personer der har købt mandagsbiler

Vi har en af samme udgave, købt fra ny af i december.
Vi har ikke haft det problem, men kender til kabinestøj, som er gået i sig
selv igen.
Støjen kom tilsyneladende fra airbag gardinet i højre side.
De andre symptomer kender vi ikke.

Elmer

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 26-04-07 22:07

> [...]
> har søgt på nettet for at finde et sted, hvor man kan læse og udveksle
> synspumkter med personer der har købt mandagsbiler

http://www.octaviaklub.dk/

kan måske hjælpe dig.

Kurt

Fra : Thomas Landberg

Dato : 26-04-07 22:35

> [...]
> har søgt på nettet for at finde et sted, hvor man kan læse og udveksle
> synspumkter med personer der har købt mandagsbiler

Når de har skiftet svinghjul og det rent faktisk hjalp, dog kun få
kilometer, kunne noget tyde på at det er svingshjulet den er gal med. Bilen
kører med en dobbeltmasset svinghjul og de findes med to typer, Luk eller
Sachs. Førstnævnte giver de nævnte problemer og skifter de det til samme
type kommer problemerne igen. Få værkstedet til at skifte det til en Sachs
og det virker perfekt fremover.

--

Thomas Landberg - www.landberg.dk
Chiptuning/OBD-tuning inkl. måling på felt: 3.995kr.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 27-04-07 05:13

Thomas Landberg skriver:

> [...]
> type kommer problemerne igen. Få værkstedet til at skifte det til en Sachs

Hvordan ved manegenlift hvilken svinghjulstyp eman kører med?

Nu har jeg selv en af de hersens 1,9TDI fra 2004 der kunne være
"fejlbehæftet" med et Luk svinghjul, ind til videre har spanden gået
60.000 km uden at mærke noget til kobling/svinghjulsproblemer. En
"lidelsesfælle's" Touran er i løbet af 80.000 km nu på 3. kobling.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Thomas Landberg

Dato : 28-04-07 01:34

> [...]
> 60.000 km uden at mærke noget til kobling/svinghjulsproblemer. En
> "lidelsesfælle's" Touran er i løbet af 80.000 km nu på 3. kobling.

Løft bilen op så du kan komme ind under den. Så kan du se en "udskæring"
hvori du finder svinghjulet. Har det en rund/blød kant er det et Luk
svinghjul, har det en skarp kant er det Sachs.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 28-04-07 23:13

Thomas Landberg skriver:

> Løft bilen op så du kan komme ind under den. Så kan du se en "udskæring"
> hvori du finder svinghjulet. Har det en rund/blød kant er det et Luk
> svinghjul, har det en skarp kant er det Sachs.

Tak, det vil jeg notere mig, til næste gang jeg får bilen i
vejret.......