Køreskole med automatgear
Fra : Anders P.

Dato : 25-04-07 19:28

Hej -

kender nogen en køreskole i København (helst Østerbro) der har biler med
automatgear? Google har ikke været til megen hjælp.

Mvh Anders

Fra : Klaus G.

Dato : 25-04-07 19:25

> kender nogen en køreskole i København (helst Østerbro) der har biler med
> automatgear? Google har ikke været til megen hjælp.
Man kan forhåbentligt ikke få lov at tage kørekort i en bil med aut. gear!

--
Klaus G. // Seth-Enoch
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Anders P.

Dato : 25-04-07 19:39

Klaus G. skrev:
> Man kan forhåbentligt ikke få lov at tage kørekort i en bil med aut. gear!

Jo, men så kan man heller ikke få lov at føre en bil med manuelt gear.

Direktiv 91/439/EØF siger: Ved gennemførelse af praktisk
køreundervisning må alene køretøjets manuelle transmissionssystem
anvendes. Såfremt det bestemmes, at kørekort kun kan udstedes til
motorkøretøj eller traktor forsynet med automatisk transmission, skal
den praktiske køreundervisning gennemføres og den praktiske prøve
aflægges i motorkøretøj eller traktor forsynet med automatisk transmission.

Mvh Anders

Fra : Tom

Dato : 25-04-07 19:56

"Anders P." <invalid@duer.ikke.vaek> wrote in message

> [...]
> gennemføres og den praktiske prøve aflægges i motorkøretøj eller traktor

Selv om jeg har læst det et par gange kan jeg ikke se hvad det helt konkret
gælder for PRØVEN og ikke undervisningen

--
Tom

Fra : ShutEye

Dato : 25-04-07 20:11

> Jo, men så kan man heller ikke få lov at føre en bil med manuelt gear.
<klip>

Og hvad skal sådan et kørekort så hedde? B-?

Fra : Anders P.

Dato : 25-04-07 20:37

ShutEye skrev:

> <klip>
>
> Og hvad skal sådan et kørekort så hedde? B-?

Det hedder kode 78 så vidt jeg kan se - Begrænset til køretøjer med
automatgear (direktiv 91/439/EØF, bilag II, punkt 8.1.1, stk. 2), men
hvor den angives har jeg ingen anelse om.

Mvh Anders

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-04-07 20:28

On Wed, 25 Apr 2007 21:10:52 +0200, "ShutEye" <no@no.no> wrote:

><klip>
>Og hvad skal sådan et kørekort så hedde? B-?

Det står vel bare i kortet, at kun køretøj med automatgear må
benyttes? Præcist som der står i mit at jeg skal bruge briller eller
kontaktlinser....

** Lars

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 25-04-07 20:39

ShutEye skrev:

> <klip>
>
> Og hvad skal sådan et kørekort så hedde? B-?

Du giver næsten svaret B med kode 10.02 i feltet til koder.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : Leonard

Dato : 25-04-07 20:55

On Wed, 25 Apr 2007 21:38:45 +0200, Ib Jakobsen wrote:

> Du giver næsten svaret B med kode 10.02 i feltet til koder.

Nemlig, ja.

Mit kørekort har koden: 10.02/15.03, 20.06, 25.04 og gælder til B og BE
Før det lille plastikkort blev indført kunne der stå så meget
forklarende tekst om begrænsninger og krav til køretøjets udstyr, at
nogen fik udstedt et ekstra kort til al teksten.
Det var ret sjovt når vi blev stoppet på MCerne og Mulle hev et kort op
til hver betjent

--
Leonard
http://vw.leonard.dk/

Fra : Lars Knudsen

Dato : 25-04-07 20:28

On Wed, 25 Apr 2007 20:24:54 +0200, "Klaus G."
<klaus_godt@hotmail.com> wrote:

>Man kan forhåbentligt ikke få lov at tage kørekort i en bil med aut. gear!

Hvorfor ikke?

** Lars

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-07 22:22

> Hvorfor ikke?

er det ikke logik for burhøns??

Mvh
Morten

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 25-04-07 22:36

"Morten Juel" <xSnAbElAstarchild.dk> writes:

> er det ikke logik for burhøns??

Det er ret almindeligt i udlandet at folk kun har kørekort til
aut.gear.

- You drive an automatic?
- No, manual
- Oooh, clever!!
- ???!

I kid you not.

Fra : Lars Knudsen

Dato : 26-04-07 08:52

On Wed, 25 Apr 2007 23:22:27 +0200, "Morten Juel"
<xSnAbElAstarchild.dk> wrote:

>er det ikke logik for burhøns??

Næh. Så må man blot kun køre bil med automatgear fremover. Det er der
da ikke noget ulogisk i.

** Lars

Fra : mogens.amd64@gmail.c~

Dato : 26-04-07 11:21

>er det ikke logik for burhøns??
----------------------
'Logik ?
Hmm... hva´så med folk der er bevægelseshæmmede -?
De må da godt køre bil - eller det ønsker du måske ikke ?
Mogens

Fra : MikLarsen@gmail.com

Dato : 26-04-07 08:02

On 25 Apr., 20:27, "Anders P." <inva...@duer.ikke.vaek> wrote:
> Hej -
>
> kender nogen en køreskole i København (helst Østerbro) der har biler med
> automatgear? Google har ikke været til megen hjælp.

Det er fordi det ikke findes, med mindre du skal have erhvervskode til
kategori B.

Mikael

Fra : TheTransporter

Dato : 26-04-07 13:52

On 26 Apr 2007 00:01:51 -0700, MikLarsen@gmail.com wrote:

>Det er fordi det ikke findes, med mindre du skal have erhvervskode til
>kategori B.

Jeg tog mit erhverskort i 2 bimmere med ganske alm manuel gearkasse.
Men kan sq næsten ikke undvære pløretubinen i passaten :P. Den skifter
nu dejligt nok hvis at man ikke er for meget efter den :P

---
Mvh
TheTransporter
1996 Nissan Almera 1,6 SR
2006 Passat Variant Highline 2,0 TDI (Taxa)