Første gang til service eftersyn (Peugeot ~
Fra : Anders Jacobsen

Dato : 25-04-07 08:27

Hej

Jeg købte en brugt Peugeot 206 i sep og den står nu og siger det er tid til
service eftersyn. Det må den så hellere komme. Men. Dette er min første bil
og jeg har _ingen_ ide om hvad det ca. bør koste.

Hvad skal man være opmæksom på? Er det normalt på "startsgebyret" eller er
det på selve de evt. reparationer som skal udføres hvor de forskellige
forhandler adskiller sig?

Jeg mener. Skal jeg ringe rundt til en række forhandlere eller kan de være
"lige meget"?

Mvh
Anders

Fra : Stop op og læs nu!

Dato : 25-04-07 09:14

"Anders Jacobsen" <none@none.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhandler adskiller sig?
>
> Jeg mener. Skal jeg ringe rundt til en række forhandlere eller kan de være

Selve standardprisen for et serviceeftersyn kan variere fra sted til sted -
men ikke væsentligt. Det koster plus/minus et par tusind kroner.

Det interessante er hvad der skal skiftes - det er her regningen kan løbe
op. Og det er jo svært at udtale sig om omfanget før mekanikeren har kigget
nærmere på sagen. Det kunne være udstødning, tandrem, bremseklodser eller
noget helt fjerde, som er slidt så meget at det bør skiftes.

Knud

Fra : Tom

Dato : 25-04-07 15:36

"Stop op og læs nu!" <saxxtteniisen@bit.lk> wrote in message

> Selve standardprisen for et serviceeftersyn kan variere fra sted til
> sted - men ikke væsentligt. Det koster plus/minus et par tusind kroner.

....og det er ikke væsentligt?

---
Tom

Fra : Jeppe Dige Jespersen

Dato : 25-04-07 09:51

> Jeg mener. Skal jeg ringe rundt til en række forhandlere eller kan de være
> "lige meget"?

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men der kan være temmelig mange
penge sparet ved at få lavet service hos et værksted i tyskland.

Selv slap jeg engang med godt 1100 kroner, hvor den lokale
forhandler (i Hjørring) sagde at "3500 kroner skulle jeg regne med".

Dette var godt nok på en Citroen, men det problem har jeg ikke mere.

Jeppe
Tidligere 206-ejer, nu 307.

Fra : Martin

Dato : 25-04-07 19:27

Hej

Jeg fik i sidste måned udført et 4 års/100KKM eftersyn ved aut. Peugeot nord
for København. Det er iflg. bogen et "stort" eftersyn og her var basisprisen
~ 4.700 kr. inkl. olie og filter. Hertil kom lige nye bremser hele vejen
rundt og et par småting, så en regning på omkring 10K i alt Fakturaen
var dog meget detaljeret, så jeg mente nok at de havde lavet en del for
deres penge. Stor var skuffelsen så, da periodisk syn et par uger senere
viste at lygter var forkert indstillet og horn ikke virkede (punkter der
ellers fint var taget betalt for....). Efter 3-4 henvendelser pr.
"evalueringskort" og via peugeot.dk fik jeg endelig kontakt til værkstedet
og de lovede at se på fejlene. Det gjorde de så igår, men ikke skyggen af
beklagelse og besværet og ingen svar på hvorfor der var taget betalt for
noget der ikke var lavet.

Næste gang, hvor jeg også skal have ny tandrem, bliver det IKKE ved et
autoriseret værksted med de priser og (manglende) service.

Martin