Rensning af tågelygter?
Fra : Tom

Dato : 24-04-07 19:52

Hej

Har været ved at klargøre mondeo'en til syn og skifte et par kødben m.m. Så
kigger jeg i den gamle synsrapport og finder ud af at jeg fik anmærkning
sidst fordi tågeforlyset var uklart.
Så her 2 år efter måtte jeg hellere lige kigge på det....og ganske rigtigt,
de forreste tågelygter er møghamrende beskidte indvendige selv om der sidder
alt mulig sikring så det slet ikke skulle kunne lade sig gøre.
Men nu til mit spørgsmål, hvordan rengør man bedst sådan et glas indvendig?
Det er ikke muligt at komme til forfra da der er limet et stykke glas på på
ingen måder lader sig fjerne. Inde bag ved dette glas sidder en optisk linse
hvor jeg tror at det er denne som er beskidt på bagsiden.

Selv om nogen HADER tåbelygterne så kom venligst med råd som IKKE ødelægger
det ultratynde reflektor inde i lygten

Lygterne skal selvfølgelig monteres igen, så jeg kan bruge dem som kørelys

--
Tom

Fra : Bo Rasmussen

Dato : 25-04-07 08:56

"Tom" <christensen@bigfoot.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ødelægger det ultratynde reflektor inde i lygten
>
> Lygterne skal selvfølgelig monteres igen, så jeg kan bruge dem som kørelys

Hvis spørgsmålet primært går på hvordan du får renset lygterne, kan jeg ikke
hjælpe dig ;-(

Men hvis det derimod drejer sig om at få bilen synet uden anmærkninger, så
skal du bare pille sikringen ud, og dække tågelygterne med eksempelvis
elefanttape inden du ruller i sysnhallen.

Det var et råd jeg fik af min synsmand, da han gerne ville se min bil igen,
dog ikke alene af den årsag c",)

Den blev godkendt i anden runde uden anmærkninger, men med tape på
lygterne.

--
Bo Rasmussen
ChipsAway Roskilde

Fra : Tom

Dato : 25-04-07 15:31

"Bo Rasmussen ChipsAway-Roskilde.dk>" <bo@<FJERN> wrote in message

> [...]
> igen, dog ikke alene af den årsag c",)
>
> Den blev godkendt i anden runde uden anmærkninger, men med tape på

takker
Har forsøgt at lade den ene lygte stå med sprit hele natten, det har
hjulpet, men nu er det som om at spritten efterlader en hinde, så jeg ved
ikke om der måske skal noget tri eller accetone til at fjerne hinden.

--
Tom