ICQ på lokal net
Fra : Caveman

Dato : 07-01-01 14:27

Jeg læste på ICQ's hjemmeside, at de havde lavet en version til lukkede
lokalnet. Man kan hente en beta-version (Jeg synes aldrig ICQ-software
kommer længere end beta-versioner?) der skal installeres på en NT-server.
Denne server vil så virke som knude for lokalnettet.
Problemet er at jeg ikke kan finde softwaren længere og jeg vil gerne prøve
det af. ICQ er jo genialt og på et lakalnet ville det være meget
anvendeligt.
Så kan I hjælpe mig? Jeg hører gerne om eventuelle erfaringer vis nogle
ligger inde med det...

MVH Frank

Fra : Simon D. Hansen

Dato : 07-01-01 14:45

Caveman wrote:

> Jeg læste på ICQ's hjemmeside, at de havde lavet en version til lukkede
> lokalnet. Man kan hente en beta-version (Jeg synes aldrig ICQ-software
> kommer længere end beta-versioner?) der skal installeres på en NT-server.

Enig, de hedder altid Alpha eller Beta.

> Problemet er at jeg ikke kan finde softwaren længere

Jeg har lige tjekket min FTP, og jeg har søreme stadig både server og client
delen til at ligge.

> Så kan I hjælpe mig? Jeg hører gerne om eventuelle erfaringer vis nogle
> ligger inde med det...

Jeg har kørt med det på Stofanets studienet, hvor vi gerne ville ha kontakt
internt blandt alle dem der var på. Programmet virker helt fint, dog er det
opbygget som de gamle versioner af ICQ, som ikke var helt rare at arbejde med.
Programmet har tider en tendens til at crashe lidt groft. Dog har jeg kun
oplevet client-delen crashe.
--
Med Venlig Hilsen - Kind Regards
Simon D. Hansen aka Sputte

UIN : 6961994

Fra : Caveman

Dato : 07-01-01 15:00

Jeg vil ihvertfald prøve det af i et lille lukket net før jeg sætter det på
vores firma net. Men potetialet i ICQ på lokalnet er jo enormt. Mon ikke ICQ
kommer med nogle nyere version snart?
Jeg glæder mig til at se det køre....
Må jeg kontakte dig, hvis jeg får problemer med installationen? Ved du hvad
det kræver af ressourcer for server delen?

MVH Frank

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 07-01-01 15:19

"Caveman" <Convict76@forum.dk> wrote Sun, 7 Jan 2001 14:26:47 +0100
:

http://www.icq.com/groupware/

--
Hygge
Morten , anden er løs, http://vvv.gummiand.dk/

Tjek ud http://ole.tange.dk/spamsag/ i den gode sags tjeneste

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 07-01-01 17:20

"Caveman" <Convict76@forum.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> anvendeligt.
> Så kan I hjælpe mig? Jeg hører gerne om eventuelle erfaringer vis nogle
Tjek http://www.icqteam.com/ der er en del forskellige ICQ ting...

-Jonas

Fra : Jesper Brogaard

Dato : 09-01-01 14:36

> [...]
> anvendeligt.
> Så kan I hjælpe mig? Jeg hører gerne om eventuelle erfaringer vis nogle

Vi afprøver for tiden programmet VCM som er et freeware ICQ-lignende program
til LAN. Jeg fandt det under LAN Messengers på www.tucows.com. Det virker
umiddelbart rigtigt godt, dog skal evt. personlige firewall som ZoneAlarm
indstilles til at acceptere al kommunikation fra de enkelte pc'ere i
netværket angivet med ip-adresser.

--
Jesper Brogaard, Denmark
(Please do not reply by email)