Visningen i Netscape 7.1
Fra : Preben Larsen

Dato : 28-04-07 05:19

Jeg har lavet en lille hjemmeside (- den er dog ikke færdig mht.
omfanget af sider!) og den fungerer for så vidt udmærket i de
updaterede versioner af browsere fx. IE7, FF. Oprera - men ikke i
Netscape7.1 - her vælter tingene rundt mellem hinanden.
Det overrasker mig lidt og desuden kan jeg ikke finde fejlen. Jeg
har arbejdet meget med float, clear og width, fordi jeg mente
fejlen kunne ligge der - men det tror jeg efterhånden ikke mere
på.
Er der nogen, der kan give en ide om, hvor årsagerne skal findes?

www.webdegn2005.dk

Mvh
Preben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 28-04-07 10:53

Preben Larsen skrev:
> [...]
> på.
> Er der nogen, der kan give en ide om, hvor årsagerne skal findes?

1. Prøv at fjerne dine Google Ads - visningen
med og uden stylesheet (Ingen sidestil i FF)
giver mig en mistanke om, at du forsøger at tvinge
nogle lodretstillede elementer ind i en vandret
ramme.

2. I dit stylesheet har du en mængde floats uden
tilhørende bredde. Float'ede elementer, der ikke er
billeder, /skal/ have en bredde.

3. Prøv at bruge FF Web Developer Toolbar,
Display Div Order - der er noget i den visuelle
struktur, der ser forkert ud.
Husk at HTML og CSS godt kan være syntaktisk
korrekt uden at være logisk korrekt.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Preben Larsen

Dato : 28-04-07 18:25

> [...]
> med og uden stylesheet (Ingen sidestil i FF)
> giver mig en mistanke om, at du forsøger at tvinge
> nogle lodretstillede elementer ind i en vandret

Det har jeg nu gjort på index.html - men uden resultat!

> 2. I dit stylesheet har du en mængde floats uden
> tilhørende bredde. Float'ede elementer, der ikke er
> billeder, /skal/ have en bredde.

Ja - jeg har én float uden bredde "subline" - den sætter jeg bredde
på!

> 3. Prøv at bruge FF Web Developer Toolbar,
> Display Div Order - der er noget i den visuelle
> struktur, der ser forkert ud.
> Husk at HTML og CSS godt kan være syntaktisk
> korrekt uden at være logisk korrekt.

Det har jeg prøvet - men jeg synes, at rækkefølgen falder meget
"logisk"!

Imidlertid har jeg opdaget, at: .br{ clear: both;}, der sikrer at
footeren står under begge elementer navlist og content sat ind lige
foran med:<div class="br"></div> - laver samme (forkerte) visning i
alle browsere, hvis det( .br{ clear: both;} ) slettes i CSS..??