MS Windows
briani 27239
må ikke kunne slette delte filer
Fra : Bjørn Larsen

Dato : 27-04-07 17:57

Min datter på 8 år har adgang til vores "delte fotos" mappe. Nu er hun
kommet i "forfængelighedsalderen" (regner med den ikke går over foreløbigt),
så det er ikke alle billeder hun er begejstret over. Efterhånden ligger det
i luften, at hun en dag "kommer til" at slette noget af vores familiealbum.
Hvordan forhindrer jeg hende i det? Hun skal stadig have tilladelse til at
se fælles fotos. OS er Windows Vista Home Premium.

På forhånd tak for hjælpen!

/Bjørn Larsen

Fra : Max

Dato : 27-04-07 18:37

Hej Bjørn

> noget af vores familiealbum. Hvordan forhindrer jeg hende i det? Hun

Du kan såmændt ikke forhindre hende i det hvis hun virkelig vil,
men du kan sørge for at have en ordentlig backup.

--
Mvh Max

Fra : emj

Dato : 27-04-07 18:45

Bjørn Larsen <bjoern_larsen@hotmail[REMOVE].com> skrev:

> [...]
>Hvordan forhindrer jeg hende i det? Hun skal stadig have tilladelse til at
>se fælles fotos. OS er Windows Vista Home Premium.

I XP, kan man under egenskaber for mapper lade være med at sætte
flueben i "tillad netværksbrugere at ændre filerne". Mon ikke den
samme mulighed er i Vista.

Hilsen emj
--
Else-Marie