MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows crash og admin logon
Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 27-04-07 12:59

Hej

Min Windows gik ned og ville ikke starte op.

Jeg fik en smule liv i den ved at køre chkdsk og smide min Windows cd
i og køre "reparer installation".

Problemet er bare at den vil have administrator logon. Det kan jeg
ikke huske og ham der hjalp med at installere det for nogle år siden
kan heller ikke huske det. Jeg bruger ikke adgangskoder normalt, men
min kone og jeg har bare hver sin profil og det er en privat pc.

Findes der et hack eller noget tilsvarende, der kan gøre at jeg kan
starte op og omgå adgangskoden? Det er selvfølgelig lidt uldent i
kanten, men nogen gange har man jo brug for at kunne lave sådan nogle
narrestreger, når man ikke er så snusfornuftig at skrive sine
adgangskoder ned.

Med venlig hilsen

Mark

Fra : Lone

Dato : 27-04-07 13:46

"Mark Thomas Gazel" <MarkGazel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Her kan du læse om et par forsk. muligheder:
http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm#20

Eller kig tilbage i gruppen efter denne tråd startet 11 april
emne: Forbigå / bryde password på XP?

--
vh Lone

Fra : hcma

Dato : 27-04-07 16:10

[...]

der skulle gerne være en løsning her:
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no5
m v g
hcma/-

Fra : Pico

Dato : 28-04-07 00:03

Mark Thomas Gazel wrote:
> [...]
> i og køre "reparer installation".
>
> Problemet er bare at den vil have administrator logon. Det kan jeg

Er det ikke det sædvanlige problem med at du siger ja til det første
spørgsmål om du vil reperere ? Du skal køre forbi første tilbud om
reperation, her vil den nemlig have administrator parsword, og i stedet
vælge installere. Kort inde i forløbet af instalationen får du muligheden
for at reperere, det vælger du så og så laver den en ny installation og
bibeholder dine programmer og indstillinger.
Opdateringer skal du hente igen når XP er oppe at kørere. Jeg går ud fra det
eer XP ?
--
MVH
Pico

Fra : KasperImer@gmail.com

Dato : 28-04-07 20:06

On 27 Apr., 13:59, Mark Thomas Gazel <MarkGa...@gmail.com> wrote:
> [...]
> kanten, men nogen gange har man jo brug for at kunne lave sådan nogle
> narrestreger, når man ikke er så snusfornuftig at skrive sine

Hej Mark..

Er det når du skal repearer Windows med CDen at den vil have
adminstrator logon, eller ? Som standard er der ikke password til
admistratoren - kun hvis det er sat på manuelt. Og når du trykker på
reparer installation, kommer du så ind i DOS eller hvordan og
hvorledes?

Hvis jeg kan få svar på overstående spørgsmål, så er det nemmere at
hjælpe..

Med venlig hilsen
Kasper Imer