MS Windows
briani 27239
XP pro: svchost bruger 95% cpu
Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 26-04-07 22:05

Jeg har et problem at med at computern vbliver meget langsom. Det er
næsten umuligt at starte programmer op. Det viser sig at en svshost
bruger 90-100 % cpu ifølge taskmanager.

Jeg har prøvet at afbryde denne tjeneste hvorefter alt fungerer igen.

Kan man finde ud af hvilket program der bruger denne tjeneste ?
Jeg har kørt igennem med antivirus, antispyware, registreringscleaner
uden at have fundet noget.

Hvordan kommer jeg videre ?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 26-04-07 22:53

ttdifferent@gmail.com skrev:
> [...]
>
> Kan man finde ud af hvilket program der bruger denne tjeneste ?
> Jeg har kørt igennem med antivirus, antispyware, registreringscleaner

Prøv at slå Windows automatisk opdatering fra.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Mort1s1

Dato : 27-04-07 10:39

<ttdifferent@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Prøv at se 16/3 07 - Processer som æder CPU, måske er der hjælp at henter
der.

Mort1s1

Fra : The Hansens

Dato : 27-04-07 10:46

Fra : ttdifferent@gmail.co~

Dato : 27-04-07 13:14

Hvis jeg beder den om
Giv besked om nye opdateringer, men hent og installer dem ikke
automatisk

vil det hjælpe, elelr laver denne opsætning også ballade ?

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 27-04-07 13:24

> [...]
> automatisk
>
> vil det hjælpe, elelr laver denne opsætning også ballade ?

Slå automatiske opdateringer /helt/ fra,
og tjek så manuelt en gang om ugen på
Windows Update om der er noget af interesse.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : KasperImer@gmail.com

Dato : 28-04-07 20:21

On 26 Apr., 23:05, "ttdiffer...@gmail.com" <ttdiffer...@gmail.com>
wrote:
> [...]
>
> Kan man finde ud af hvilket program der bruger denne tjeneste ?
> Jeg har kørt igennem med antivirus, antispyware, registreringscleaner

Fejlen du oplever er en typisk XP fejl. Programmet du henvender til
er, som du siger, svchost.exe. Dette program sørger for at kører den
funktion, som sørger automatiske opdateringer. Derfor er programmet
ikke en virus, spyware eller nogen som helt anden farlig ting. Det er
en ganske almindelig fil, som kører automatisk i opstarten af XP.
Derfor ingen ting at frygte på den front.

Som jeg tidligere skrev er det en typsik fejl i XP. Løsning kunne
bl.a. være, som det er nævnt af andre, at slå automatisk opdatering
fra og selv kigge efter opdateringer. Der findes dog midlertidlig en
meget lettere løsning. Jeg går udfra du bruger Windows XP - så ved at
følge dette link http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=da&FamilyID=7a81b0cd-a0b9-497e-8a89-404327772e5a
, vil du kunne hente en fil fra Micosoft's hjemmeside. Denne
installere du blot og genstarter computeren. Også skulle du faktisk
ikke opleve problemet længere. Dette er Microsofts løsning, og har
prøvet denne på mange computerer hvor det har virket med succes. Så
skal vi ikke også håbe det gør det ved dig?

Held og lykke..

Med venlig hilsen
Kasper Imer