MS Windows
briani 27239
Installation af XP PRO og manglende bruger
Fra : mr

Dato : 26-04-07 11:02

Jeg har været nødt til at flytte rundt på mine HD, så den nu sidder i en
anden maskine! heraf fremkommer der selvfølgeligt problemer med drivere
osv, så derfor forsøgte jeg at lave en reperatioen installatioenen med XP
CD'en....MEN......dette kunne ikke lade sig gøre, så derfor var jeg nød til
at lave en ny installation (uden at formatere).

Nu mangler jeg så bare at få adgang til min gamle brugerkonto (der stadigt
ligger i documents and settings) Jeg har anvendt et andet brugernavn til
den nye installation, men er lidt tøvende med at tilføje mit gamle
brugernavn som bruger, da jeg ikke er klar over om jeg så får adgang til
data, eller om der bliver oprettet en ny tom profil med samme navn, og jeg
dermed mister mine data.

(den oprindelige plan var at lave en ny administrator konto, og så kopiere
filerne manuelt, men jeg kan ikke få adgang til de gamle filer)

Hvad skal jeg gøre for ikke at miste mine data?
(er PT. ved at lave en komplet backup af mit c-drev, såfremt det skulle gå
galt i processen)

mvh.

Mikael

Fra : Jens

Dato : 26-04-07 21:36

"mr" <virker@ikke.invalid> wrote in message
> [...]
> data, eller om der bliver oprettet en ny tom profil med samme navn, og jeg

Kan det ikke tænkes, at når du har administrator rettigheder på den nye
Windows installation, så kan du finde din gamle profil under Documents and
Settings, højreklik på brugermappe og vælge deling/share hvorefter du "tager
ejerskab/Ownership" over mappen?
Har selv gjort dette på en Vista, hvor jeg skulle have fat i den gamle XP
profil.

Hilsen
Jens

Fra : mr

Dato : 27-04-07 07:22

Det kunne vel godt tænkes, og bestemt også en ide jeg ikke havde tænkt på!
men jeg magter ikke at udføre det!
jeg kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan overtage ejerskabet! så vidt
jeg kan se, så skal det foreå på fanebladet sikkerhed, men det faneblad
kommer ikke frem når jeg vælger egenskaber for mappen! (har også forsøgt at
holde Ctrl nede når jeg vælger egenskaber, som beskrevet i hjælp)
Jeg har desuden taget mod til mig, og oprettet en ny bruger med samme navn
som den gamle, men det er en ny profil der bliver oprettet, og giver ikke
adgang til mine gamle filer!

hjæææælp........

Fra : Richard Thune

Dato : 27-04-07 07:42

"mr" <virker@ikke.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg kan se, så skal det foreå på fanebladet sikkerhed, men det faneblad
> kommer ikke frem når jeg vælger egenskaber for mappen!
klip
Du skal slå simpel fildeling fra så kommer fanebladet sikkerhed frem.
Mappeindstillinger / fanen vis.
RT

Fra : mr

Dato : 27-04-07 09:21

> Du skal slå simpel fildeling fra så kommer fanebladet sikkerhed frem.
> Mappeindstillinger / fanen vis.
> RT

Jeg takker mange gange, det virkede, og jeg er blevet lykkeligt genforenet
med mine filer!

god weekend til alle!