MS Windows
briani 27239
Windows XP setup kan ikke finde min harddi~
Fra : rondo

Dato : 24-04-07 10:07

Hej alle,

Jeg er løbet ind i et meget frustrerende problem. Jeg har fået denne
HP Compaq nc6400 Notebook PC (http://h10010.www1.hp.com/wwpc/us/en/sm/
WF06b/321957-321957-64295-321838-89315-1847703-1847704-3254506.html?
jumpid=oc_R1002_USENC-001_HP%20Compaq%20nc6400%20Notebook
%20PC&lang=en&cc=us), men når jeg prøver at installere Windows XP, får
jeg denne besked, når jeg booter fra CD'en: "Setup did not find any
hard disk drives installed in your system".

Jeg har søgt på Microsofts hjemmeside, og fundet denne forklaring:
http://support.microsoft.com/kb/314859/en-us. Som jeg læser det skal
jeg downloade og boote fra floppy disks, trykke F6 for at bruge en OEM
mass storage controller driver, og så indsætte en floppy disk med en
OEM driver til min hard disk, når jeg bliver prompted for det. Nu er
problemet bare, at jeg ikke kan finde en OEM driver nogle steder på
nettet. Er der ikke en venlig og dygtig sjæl, der kan hjælpe mig?

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : Main

Dato : 24-04-07 10:40

"rondo" <newsnospam@mail.sonofon.dk> skrev:

>når jeg prøver at installere Windows XP, får
>jeg denne besked, når jeg booter fra CD'en: "Setup did not find any
>hard disk drives installed in your system".

Du kan også gå ind i bios og disable sata support. Så vil den nok atter
genkende HD, og du kan så få installeret WinXP.

Main

Fra : Troels Vognbjerg

Dato : 24-04-07 11:01

Kan denne her bruges:
[http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/SoftwareDescription.jsp?lang=en&cc=us&prodTypeId=321957&prodSeriesId=1847703&prodNameId=1847704&swEnvOID=1093&swLang=6&mode=2&taskId=135&swItem=ob-39535-1]

Jeg fandt den sådan:
1. Prøv at gå ind på HP's side.
2. Klik på "[...] Driver Download"
3. Søg efter "nc6400"
4. Vælg dit styresystem (Windows XP...)
5. Klik på "Intel SATA..."

Fra : rondo

Dato : 25-04-07 14:07

On Apr 24, 11:39 am, "Main" <doeFJ...@stofanet.dk> wrote:

> Du kan også gå ind i bios og disable sata support. Så vil den nok atter
> genkende HD, og du kan så få installeret WinXP.
>
> Main

Det virkede med at disable sata support, men hvis jeg efterfølgende
enabler igen, får jeg blå skærm når jeg starter op. Det kører dog
fint, hvis jeg lader den være disabled. Hvad er det egentlig der sker
ved at disable denne funktion bortset fra, at jeg så kan installere
min xp :).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 25-04-07 14:38

rondo skrev:

> [...]
> fint, hvis jeg lader den være disabled. Hvad er det egentlig der sker
> ved at disable denne funktion bortset fra, at jeg så kan installere

SATA-diske kører hurtigere end de tidligere typer, men
funktionsmæssigt er der ikke noget problem ved at 'nedgradere'
dem.

--
Bertel