Hjælp til netværk opsætning med FTP
Fra : Salva

Dato : 07-01-01 00:26

Jeg har et FTP kørende og mit problem er, at der er ikke nogen der kan logge
ind.

Jeg har en router og deler forbindelsen mellem 2 computere. Dvs. at de
interne ip'er komme til at hedde: 192.168.1.1, 192.168.1.2(som er min) og
192.168.1.3. Men det er jo ikke den ip jeg skal opgive.

Hvordan sætter jeg mit netværk op så det virker? Hvilken ip skal jeg opgive?

Anyone...

-Salva

Fra : Frans Jensen

Dato : 07-01-01 01:57

On Sun, 7 Jan 2001 00:25:53 +0100, "Salva"
<salvanone@hotmail.com> wrote:

>Jeg har et FTP kørende og mit problem er, at der er ikke nogen der kan logge
>ind.

ftp://195.215.190.59

fandt jeg blandt meget andet følgende:

bmp2ico.exe
bonuspack4-no-umod.zip
cuteftp_4.2.2.zip
cuteftp42.exe
five.exe
isobuster.zip

så man kan da godt komme ind

--
linuxsiden er opdateret
http://home10.inet.tele.dk/f_jensen/linux.htm

Fra : Salva

Dato : 07-01-01 03:58

Busted! Jeg skriver faktisk for en ven... :)

Fra : Thomas Kaufmann Jens~

Dato : 07-01-01 10:44

Hej!

> Jeg har en router og deler forbindelsen mellem 2 computere. Dvs. at de
> interne ip'er komme til at hedde: 192.168.1.1, 192.168.1.2(som er min) og
> 192.168.1.3. Men det er jo ikke den ip jeg skal opgive.

For at der er nogen der skal kunne komme i forbindelse med din ftp server
udefra, skal du ha sat din router op til at forwarde ftp trafik til den maskine
der har ftp serveren. Den ip du skal opgive er så den routeren har! Du skriver
ikke nogen om hvilket OS din router har (eller hvilken router det er) så det er
det bedste svar jeg kan give!

-Thomas