Mærsk bestemmer alt
Fra : dktekno

Dato : 22-04-07 22:27

http://politiken.dk/erhverv/article288063.ece

Mærsk beklagede sig over regerings oprindelige skattepakke, og så blev den
ændret, så Mærsk bedre kunne acceptere det.

Er det virkelig rimeligt, at bare fordi man har en stor nok virksomhed, at
man så kan få politisk indflydelse?

Det her må altså stoppe! Arbejderne må overtage styringen af landet, landet
skal ikke styres af kapitalister!

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 22:41

"dktekno" <dktekno@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det her må altså stoppe! Arbejderne må overtage styringen af landet,
> landet skal ikke styres af kapitalister!

Nemlig! Det har man haft rigtig meget succes med andre steder, så lad os
endelig følge trop.

NB: Hvilke piller er du pt. på? Jeg er mulig aftager, da de tilsyneladende
er rigtig gode, når man ønsker sig lidt frihed fra virkeligheden.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Frank

Dato : 22-04-07 22:45

dktekno skrev:

> Er det virkelig rimeligt, at bare fordi man har en stor nok virksomhed, at
> man så kan få politisk indflydelse?

Ja.

Mvh
Frank

Fra : Char Lee

Dato : 22-04-07 23:48

"dktekno" <dktekno@gmail.com> wrote in message
> [...]
> man så kan få politisk indflydelse?
>
> Det her må altså stoppe! Arbejderne må overtage styringen af landet,

Det er billigere at få kinesere og indere til at lave alt det arbejde, som
vi danskere laver. Hvis en stor virksomhed som Mærsk synes det bliver for
besværligt at drive virksomhed i Danmark, så bliver dine arbejdere
arbejdsløse.
Så hvis du tilrettelægger tingene på en måde, så det umiddelbart ser ud
somom det er til arbejdernes fordel, så kan det alligevel sagtens ende med
at give bagslag, hvis det ender med, at arbejderne bliver arbejdsløse.
For det er den magt Mærsk har: De kan sige:" Fuck det her! Det er sgu blevet
for svært at lave overskud her i landet. Vi smutter til Kina." Se, dette er
jo ikke politik, det er bare markedskræfter. Og det er markedskræfterne, som
regeringen forholder sig til.
Jeg siger ikke, at regeringen har truffet den bedste beslutning, men de vel
forsøgt at skabe en situation, som er til gavn for flest mulige. For
regeringen er heller ikke interesseret i, at arbejderen bliver arbejdsløs.

Fra : Sten Schou

Dato : 22-04-07 23:51

> [...]
> man så kan få politisk indflydelse?
>
> Det her må altså stoppe! Arbejderne må overtage styringen af landet,

Jeg tror du skal gå ind at spille lidt på dit virtuelle klaver......

Hilsen Sten

Fra : @

Dato : 23-04-07 14:56

On Sun, 22 Apr 2007 23:27:18 +0200, "dktekno" <dktekno@gmail.com>
wrote:

> Arbejderne må overtage styringen af landet, landet
>skal ikke styres af kapitalister!

det er der ingen af os der har råd til

arbejderstyring vil kun resultere i at alle bliver lige

FATTIGE

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre