Frygter, at udtalelserne skal vække opsigt~
Fra : Jens Bruun

Dato : 21-04-07 21:38

Jfr. DR2 Deadline frygter flere danske politikere, at Camres udtalelser om
Asmaa Abdol-Hamid og tørklædet skal vække opsigt i EU-parlamentet, når disse
bliver oversat.

Tænk; i min bog er det ikke nødvendigvis negativt, at udtalelser fra en
politiker vækker opsigt. Faktisk savner jeg udtalelser fra de fleste
politikere, der vækker opsigt. Jeg vil endda gå så langt som til at påstå,
at en politikers fornemste opgave er at komme med udtalelser, der vækker
opsigt.

Jeg kan forstå, at samfundet (og EU) ikke længere er i stand til at håndtere
udtalelser, der vækker opsigt. Jeg frygter alvorligt for mine børns fremtid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 21-04-07 22:10

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Jeg kan forstå, at samfundet (og EU) ikke længere er i stand til at
> håndtere udtalelser, der vækker opsigt. Jeg frygter alvorligt for

"D-h-i-m" siger "dhim", "m-i" siger "mi", siger "dhimmi": "T-u" siger "tu",
"d-e" siger "de", siger "tude", altså:

http://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmitude

For EUs vedkommende er eens værste fordomme om de af besynderlige årsager
toneangivende franskmænd - som Jeremy Clarkson fra BBCs bilprogram "Top
Gear" så elskværdigt konsekvent benævner "the surrender-monkeys" - har lidt
for meget at skulle have sagt: Der er dog et spinkelt håb for at den
forbløffende intelligente Nicolas Sarkozy kan blive deres næste præsident og
SÅ vil jeg Fandentageme da ellers håbe at der snart kan komme lidt andre
boller på suppen, ikke blot i Frankrig, men at hele indvandrerproblematikken
dermed kan blive noget, som man efterhånden kan få sig en reel politisk
diskussion af i hele EU!

Anders Peter Johnsen

Fra : Notion

Dato : 21-04-07 22:35

> [...]
>
> Jeg kan forstå, at samfundet (og EU) ikke længere er i stand til at
> håndtere udtalelser, der vækker opsigt. Jeg frygter alvorligt for mine

Ord som "vækker opsigt" og "forarger" har samme betydning for dig ??

Fra : N_B_DK

Dato : 21-04-07 22:45

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Ord som "vækker opsigt" og "forarger" har samme betydning for dig ??

Sikkert for dig, men nu mener du jo også at bekendte = venner, så hvad du
emner og sætter lighedstegn ved giver jeg ikke ret meget for, når man
stiller sig op og siger man gør det for at provokere, så må man være
forberedt på at man nemt kan blive kaldt lettere sindsyg, så på det punkt er
jeg ikke helt uenig med hans udtalelse.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Notion

Dato : 21-04-07 22:55

> [...]
> forberedt på at man nemt kan blive kaldt lettere sindsyg, så på det punkt
> er jeg ikke helt uenig med hans udtalelse.

Nu var det ikke lige en bestemt sag jeg ville dreje ind her, men mere om
Jens Bruun, mener at de 2 ord kan bindes sammen mod en fælles forståelse.
Jeg ser da de 2 ord med vidt forskellig betydning.

Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-07 02:26

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jens Bruun, mener at de 2 ord kan bindes sammen mod en fælles forståelse.
> Jeg ser da de 2 ord med vidt forskellig betydning.
Overlap er enormt, men forarge kan ske uden stor opsigt, og opsigtsvækkelse
kan være berettiget hvor forargelse er stemplet af Jesus som noget den
forargede har egen skyld i.

Camre provokerede sagligt men trak tilbage fordi DF skal være stuerent og EU
hvor han er parlamentariker har netop opgraderet racist-ord så han kunne få
problemer i Bruxelles,

I Danmark ville han aldrig få §266b-dom, for den onde censurlov er slidt op
og latterliggjort og vil ikke blive straffet efter nogensinde, erkender en
anklagemyndighed med mange røde ører.

Sidder Camre i socialdemokratisk gruppe i Bruxelles? Den kunne han blive
smidt ud af.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 07:21

> Nu var det ikke lige en bestemt sag jeg ville dreje ind her, men mere
> om Jens Bruun, mener at de 2 ord kan bindes sammen mod en fælles
> forståelse. Jeg ser da de 2 ord med vidt forskellig betydning.

Hvorfor blander du ordet "forargelse" ind? Jeg forholder mig alene til det i
mine øjne meget bekymrende, at det tilsyneladende nu er et problem, når en
politikers udtalelser "vækker opsigt". Jeg tog overhovedet ikke stilling til
indholdet i Camres udtalelser, og havde været lige så forundret, om det var
et problem, hvis eksempelvis Asmaa Abdol-Hamids udtalelser vækker opsigt.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 07:38

> [...]
> stilling til indholdet i Camres udtalelser, og havde været lige så
> forundret, om det var et problem, hvis eksempelvis Asmaa Abdol-Hamids

Du siger at der er et problem, at politikers udtalelser "vækker opsigt".
Hvad så hvis det vækker forargelse?
Er der så lighed mellem "vækker opsigt" og "vækker forargelse", for dig?

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 07:58

> Du siger at der er et problem, at politikers udtalelser "vækker
> opsigt".

Jeg finder det meget bekymrende, at vi er kommet så langt ud i den politisk
korrekte hamp, at man nu kan *frygte*, at en politikers udtalelser vækker
opsigt i EU. Det gør du ikke?

> Hvad så hvis det vækker forargelse?

Ja, hvad så?

> Er der så lighed mellem "vækker opsigt" og "vækker forargelse", for
> dig?

Jeg frygter det ikke, når en politikers udtalelser vækker opsigt eller
forargelse. Tværtimod forventer jeg af en politiker, at hans/huns udtalelser
vækker opsigt og/eller forargelse. Jeg frygter den dag, hvor ingen politiker
længere tør komme med udtalelser, der vækker opsigt eller forarger.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 08:07

> [...]
> udtalelser vækker opsigt og/eller forargelse. Jeg frygter den dag, hvor
> ingen politiker længere tør komme med udtalelser, der vækker opsigt eller

Hvis nogen gør dig vred, her i dk.politik, så er de dumme, eller en troll,
osv. Hvis nogen vækker din opsigt, så er de dine venner. Er det sådan du vil
have jeg skal forstå din brug af ligheden mellem at vække opsigt /-
forarge.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 08:09

> [...]
> troll, osv. Hvis nogen vækker din opsigt, så er de dine venner. Er
> det sådan du vil have jeg skal forstå din brug af ligheden mellem at

Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det, jeg
skriver.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 08:17

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det,
> jeg skriver.

der kan du se, jeg gjorde dig vred, nu er jeg ikke det "vær" at debatter
med, så du har lige vist os alle at din fortælling af din fordom ikke holder
stik. altså er der ikke lighed mellem at vække opsigt og at forarge vel. Så
næste gang skal du lige skille det ad som du ikke er sikker på.

op til dig at modargumenterer.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-04-07 10:46

> [...]
> vel. Så næste gang skal du lige skille det ad som du ikke er sikker på.

Jeg må undtagelesvis stille mig på Jens Bruuns side. Det er dig, der ikek
læser, hvad han skriver. Han ønsker at politere netop skal både vække opsigt
og forarge. Det er jo ikke det samme, som at der ikek er foskel. Men det,
der vækker opsigt hos den ene kan forarge den anden.

Jan

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 11:14

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> opsigt og forarge. Det er jo ikke det samme, som at der ikek er foskel.
> Men det, der vækker opsigt hos den ene kan forarge den anden.

Så skal du læse hele tråden.

Jeg prøver jo netop at fortælle, at der er forskel på at forarge og vække
opsigt, og han smed sit keyboard væk da han blev forarget, men det gør ikke
noget, at andre bliver provokeret til at blive forarget. Bare det ikke er
ham selv. Altså lavede han en rigtig Pia K. nogen må ytre sig, nogen må
ikke.

Ja jeg provokerede ham, og han blev forarget. altså holder hans egen teori
om hans fordomme ikke.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-04-07 11:31

> [...]
> ikke noget, at andre bliver provokeret til at blive forarget. Bare det
> ikke er ham selv. Altså lavede han en rigtig Pia K. nogen må ytre sig,
Jeg har læst tråden, og vil fortsat fastholde at Bruun mener at det ikke
bare er i orden, men ligefrem vigtigt at politikere bådevækker opsigt og
forarger.>

> Ja jeg provokerede ham, og han blev forarget. altså holder hans egen teori
> om hans fordomme ikke.

Han blev så vidt jeg kan se ikke på noget tidspunkt forarget men irriteret
over, at du ikke vil forstå hvad han skriver.

Se fx nedenstående citat:

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 11:47

> [...]
> politiker
> længere tør komme med udtalelser, der vækker opsigt eller forarger."

Jeg spurgte.
Er der så lighed mellem "vækker opsigt" og "vækker forargelse", for dig?

Jens skriver
[...]

jeg skriver
[...]
-------- Altså jeg provokerer ham. -------------

Jens skriver
Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det, jeg
skriver.

------- Altså jeg provokerer ham og jens smed keyboard.

At Jens havde fordomme, men at man sagtens kan forarge / vække opsigt og det
er i orden, også at bruge det politisk, bare så længe det holdes væk fra ham
selv. Dobbelthed En ren Pia K

Altså hans teori om hans fordomme holder ikke, da han jo blev så forarget
over min provokation, at han blev sure.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 11:49

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> der kan du se, jeg gjorde dig vred

Ikke det fjerneste. Der skal helt andre ting til at gøre mig vred, og jeg
tvivler oprigtigt på, du via et usenet-indlæg vil være i stand til at udløse
dén følelser hos mig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 11:56

> [...]
>
> Ikke det fjerneste. Der skal helt andre ting til at gøre mig vred, og jeg
> tvivler oprigtigt på, du via et usenet-indlæg vil være i stand til at

Velkommen tilbage. (WT)

Nå men hvorfor skrev du så følgende.

[Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det,
jeg
skriver.]

Det er surhed.
Altså skal du kunne tåle min provokation, hvis din teori om dine fordomme
skal holde.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 12:00

> Velkommen tilbage. (WT)

Havde lige en vigtig fodboldkamp, der skulle klares.

> [Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til
> det, jeg
> skriver.]
>
> Det er surhed.

Nej, det er ikke surhed. Du bliver nødt til at tro på, at jeg bedre end dig
kan vurdere, om jeg er sur eller ej. Og tro mig - du har ikke været i
nærheden af at gøre mig sur.

> Altså skal du kunne tåle min provokation, hvis din teori om dine
> fordomme skal holde.

Jeg tåler fint din "provokation". Jeg gider bare ikke spilde min tid, når
provokationen er uden antydningen af vid og bid. Længere er den sådan set
ikke. Ikke megen surhed eller vrede i dén forbindelse - bare en prioritering
af tid.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 12:20

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Havde lige en vigtig fodboldkamp, der skulle klares.

vandt dit hold så

> [...]
> provokationen er uden antydningen af vid og bid. Længere er den sådan set
> ikke. Ikke megen surhed eller vrede i dén forbindelse - bare en

Hvordan kan du sige min provokation ikke var med bid i?
[Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det,
jeg
skriver)

Du regerer kraftigt på min provokation. SÅ den er da så sandelig med bid i.

At jeg ikke forholder mig til det du skriver er jo forkert, da jeg direkte
går efter en provokation, altså at forarge.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 12:52

> vandt dit hold så

6-0, så det må vist betegnes som en sejr.

> Hvordan kan du sige min provokation ikke var med bid i?
> [Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til
> det, jeg
> skriver)

Hvis du med "bid" mener, at din provokation bare skal irritere og ikke have
et intelligent indhold, så var der bid i.

> Du regerer kraftigt på min provokation. SÅ den er da så sandelig med
> bid i.

Jeg reagerede ikke kraftigt, men hvis det gør dig gladere, beslutter vi da
bare i fællesskab, at der var bid i. Det er jo søndag, mit hold vandt, og
jeg har fået en god frokost, så jeg har overskud til det meste.

> At jeg ikke forholder mig til det du skriver er jo forkert, da jeg
> direkte går efter en provokation, altså at forarge.

Don't quit your day job.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:03

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> 6-0, så det må vist betegnes som en sejr.

Og det var ikke tennis

> [...]
> bare i fællesskab, at der var bid i. Det er jo søndag, mit hold vandt, og
> jeg har fået en god frokost, så jeg har overskud til det meste.

jeg kan ikke slippe mit job, jeg er bundet for 4 år tænk på hvis alle
Indvandrere kom i arbejde og blev integreret inden år 2009, så kom jeg til
at kede mig max meget. jeg er bundet af en kontrakt indtil da.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:31

> Og det var ikke tennis

Nej, når han skriver det er en fodboldkamp, så skal man ikke have ret mange
hjerneceller for at regne ud det ikke er tennis.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:47

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej, når han skriver det er en fodboldkamp, så skal man ikke have ret
> mange hjerneceller for at regne ud det ikke er tennis.

Og du så ikke min og du fatter ikke at 6-0 i tennis er et vundet set.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 12:04

> [...]
> skriver.]
>
> Det er surhed.
> Altså skal du kunne tåle min provokation, hvis din teori om dine

Måske fordi din fattevne er på højde med udbrændt skumplast, du læser ikke
hvad folk skriver, og så er det dem der er noget galt med, sjovt nok er der
flere og flere der skriver du ikke læser /kan forstå hvad du læser, men
alligevel er det alle andre der ikke fatter noget, og er uvidendende....

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 12:24

> [...]
> der flere og flere der skriver du ikke læser /kan forstå hvad du læser,
> men alligevel er det alle andre der ikke fatter noget, og er

Følg nu tråden. læs og forstå indholdet, så kan du skifte dit skumplast ud .
Selvfølgelig skal jeg ikke forholde mig til at følge efter Jens
argumentation. Jeg skal jo forarge, så det skal være overraskende, ellers er
det jo ikke at forarge, hvis men ved hvad der vil komme. Overgår det din
fatteevne?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 12:39

> Følg nu tråden. læs og forstå indholdet,

LOL, og det siger du ?

> så kan du skifte dit skumplast ud .

Næ for du har jo igen ikke fattet ret meget af den pågældende tråd.

> [...]
> efter Jens argumentation. Jeg skal jo forarge, så det skal være
> overraskende, ellers er det jo ikke at forarge, hvis men ved hvad der

Du forarger næppe ret mange ved at være dum.

> Overgår det din fatteevne?

At du er dum ? nej det har jeg skam fattet.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 12:48

> [...]
>
> Du forarger næppe ret mange ved at være dum.

> At du er dum ? nej det har jeg skam fattet.

Ja god dyb argumentation kan man jo ikke forvente af dig. Hvis du vil ligge
nr. 1 på den med flest indlæg, skal du da til at bruge 2 computere, for med
den tomhed du viser, kan du da ikke betragtes som nogen vel informeret
person, eller en som kan komme med nyt og være det man kalder innovativ.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:01

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja god dyb argumentation kan man jo ikke forvente af dig.

Du kan ikke forvente mere end du selv giver, og du ahr på intet tidspunkt
argumenteret for noget som helst, og er derfor ikke i en position til at
kræve noget der ligner argumentation.

> Hvis du vil ligge nr. 1 på den med flest indlæg, skal du da til at bruge 2
> computere,

> for med den tomhed du viser

Hvordan viser man tomhed ??

>, kan du da ikke betragtes som
> nogen vel informeret person,

Men jeg afviser dog alligevel ikke historisk fakta, så et eller andet
trænger der nok ind skal du se, det kan jeg jo desværre ikke sige om dig :S

> eller en som kan komme med nyt og være
> det man kalder innovativ.

Ja fisk.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:08

> [...]
>
> Men jeg afviser dog alligevel ikke historisk fakta, så et eller andet
> trænger der nok ind skal du se, det kan jeg jo desværre ikke sige om dig

Ja ja men tror du ikke du skal prøve at gå en tur, få din nedtur væk og kom
tilbage til livet

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:32

> Ja ja men tror du ikke du skal prøve at gå en tur, få din nedtur væk
> og kom tilbage til livet

Den lader vi stå lidt.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:48

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Den lader vi stå lidt.

Ja lad den stå, men gør nu som der bliver sagt til dig.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:50

> Ja lad den stå, men gør nu som der bliver sagt til dig.

Hvad eller hvem tror du du er ? du er da noget mere end alm hjernedød, hvis
du tror du nogensinde kommer til at diktere hvad jeg skal gøre.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 15:57

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Hvad eller hvem tror du du er ? du er da noget mere end alm hjernedød,
> hvis du tror du nogensinde kommer til at diktere hvad jeg skal gøre.

Selvfølgelig gør du da det, det ved du selv

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 16:29

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Selvfølgelig gør du da det, det ved du selv

Du er om muligt endnu mere idiot end jeg længe har ment, tragisk du ikke er
under behandling.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 16:39

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Du er om muligt endnu mere idiot end jeg længe har ment, tragisk du ikke
> er under behandling.

Jeg kan kun sige, at forbedrer din mentale funktion til at være aktiv over
en længere perioder, er i en diminutiv størrelse.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 18:51

> Jeg kan kun sige, at forbedrer din mentale funktion til at være aktiv
> over en længere perioder, er i en diminutiv størrelse.

Fatter du selv hvad du prøver at sige ?

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 19:11

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Fatter du selv hvad du prøver at sige ?

ja da, skal jeg oversætte det for dig da?

find uf af, hvad er mentale funktion

hvad skal være aktiv

hvad er en længere periode

og hvad betyder diminutiv

hvor svært er det?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 19:30

> hvor svært er det?

At forstå dit sludder ? det er ret svært, men måske jeg skulle drikke en
kasse guldøl først, så kan det være jeg bedre kan forstå hvad det er du
prøver at sige *G*

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 19:06

> [...]
>
> At forstå dit sludder ? det er ret svært, men måske jeg skulle drikke en
> kasse guldøl først, så kan det være jeg bedre kan forstå hvad det er du

Først ?? du mener en kasse mere, hvor svært kan det være at forstå Dansk

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-07 19:21

> Først ?? du mener en kasse mere, hvor svært kan det være at forstå
> Dansk

Det du skriver er jo netop ikke Dansk, men en blanding af dit selvopfundne
ord, og flere andre sprog.

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 20:28

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Det du skriver er jo netop ikke Dansk, men en blanding af dit selvopfundne
> ord, og flere andre sprog.

Du kan ikke forstå ord over max. 5 bogstaver, er det derfor du siger vi
andre ikke snakker Dansk.

Læs først, dernæst skal du prøve at "oversætte" det du har læst med noget du
kan forholde dig til. Dernæst kan du svare på det du har forstået.

Her viser du netop at du ikke forstå simpel Dansk. Spis hvor der bliver
serveret børneburger, du gaber over mere end du formår at forstå.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-07 20:47

> Du kan ikke forstå ord over max. 5 bogstaver, er det derfor du siger
> vi andre ikke snakker Dansk.

Meget kan man sige om dig, men velartikuleret er du bestemt ikke.

> Læs først, dernæst skal du prøve at "oversætte" det du har læst med
> noget du kan forholde dig til. Dernæst kan du svare på det du har
> forstået.

Nej ikke oversætter, fortolke.

> Her viser du netop at du ikke forstå simpel Dansk. Spis hvor der
> bliver serveret børneburger, du gaber over mere end du formår at
> forstå.

Endnu en totalt sort sætning.

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 22:08

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Meget kan man sige om dig, men velartikuleret er du bestemt ikke.

Jeg bruger sproget bredt, men du magter simpelthen ikke at validerer din
viden. At du ikke har så mange nuancer i din forståelse, det kan jeg ikke
gøre for. Igen kan jeg sige, du kommer i problemer med tekstforståelse, når
din mangle rigtige viden (uviden) dominere.

> Nej ikke oversætter, fortolke.

Nu må jeg smile nej grine, hvilket i dette "oversætte" forstod du ikke.

> Endnu en totalt sort sætning.

Det er så simpel så Dansk, det jeg skrev. Kan du se hvorfor du kommer i
problemer?

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-04-07 12:57

> [...]
> argumentation. Jeg skal jo forarge, så det skal være overraskende, ellers
> er det jo ikke at forarge, hvis men ved hvad der vil komme. Overgår det

Det er muligt at du provokerer. Men du forarger ikke.

Jan

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:06

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det er muligt at du provokerer. Men du forarger ikke.

forarger = gør vred, oprørt så at blive sur / vred, den køber jeg da selv
hvis jeg skal bestemme.

Du nå da godt oversætte det anderledes. men så smid lige din oversættelse
her.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:34

> forarger = gør vred, oprørt så at blive sur / vred, den køber jeg da
> selv hvis jeg skal bestemme.

Her har du sadelig heller ikke forarget, du virker emre som en lille
hjernedød klovn, der bare skriver for at skrive, og farer over i hjørnet og
sidder og skaber dig, når du ikke får ret i dine tåbelige påstande.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:49

> [...]
> hjernedød klovn, der bare skriver for at skrive, og farer over i hjørnet
> og sidder og skaber dig, når du ikke får ret i dine tåbelige påstande.

Og du kan ikke oversætte ordet forarger så den kommer igen

forarger = gør vred, oprørt, du kan jo prøve at se efter

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 14:08

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Og du kan ikke oversætte ordet forarger så den kommer igen
>
> forarger = gør vred, oprørt, du kan jo prøve at se efter

Det kan du da godt fortsætte med at skrive, det ændrer bare ikke på at jeg
stadig mener du er hjernedød, og mangler evnen til at læse hvad andre
skriver, eller evnen til at forstå det, i den virkelige verden, havde jeg
ikke brugt så meget som 30 sek. på dig, da du ganske enkelt er spild af tid,
men her er du dog sjov at drille *G*

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 15:59

> [...]
> ikke brugt så meget som 30 sek. på dig, da du ganske enkelt er spild af
> tid, men her er du dog sjov at drille *G*

ja tak det er der mange som siger om dig, du ved du har max meget uviden, og
faktisk more det mig, men det opdager du jo ikke .. at sidde her med dig
er min morskab, at få dig hylet ud af den, tænk når jeg skal aktiver dig
hvor meget sjov jeg så får

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 16:31

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ja tak det er der mange som siger om dig, du ved du har max meget
> uviden,

Prøv med noget dansk undervisning, ovenstående lyder utrolig tåbeligt "max
meget uviden" ikke engang børn der ikke har haft dansk i skolen, taler så
dårligt dansk.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 16:47

> [...]
> meget uviden" ikke engang børn der ikke har haft dansk i skolen, taler så

Det er kun fordi du simpelthen ikke kan forstå det. Nu er du bare forvirret,
men så hjælper jeg dig lidt. Max er en størrelse meget er en størrelse, så
hvis du bruger "overdrivelse fremmer forståelsen", vil der være en mulighed
for at dine lapper opsnapper lidt positivt, men da du ikke forstod det, så
forstår du ikke meget, kan du følge mig.

Hvad fortæller det dig om dig selv.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 18:55

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er kun fordi du simpelthen ikke kan forstå det.

Nej det gør jeg nemlig ikke, det er utrolig dårlig dansk.

> Nu er du bare
> forvirret, men så hjælper jeg dig lidt. Max er en størrelse meget er
> en størrelse,

Ja det var ligeså sort.

> så hvis du bruger "overdrivelse fremmer forståelsen",
> vil der være en mulighed for at dine lapper opsnapper lidt positivt,

Så skal du da begynde at skrive noget man kan blive klogere af, det du
skriver gør folk dummere....

> men da du ikke forstod det, så forstår du ikke meget, kan du følge
> mig.

Nej jeg kan ikke følge dig, desværre men du er ret uforståelig.

> Hvad fortæller det dig om dig selv.

At jeg kan Dansk, og du ikke kan.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 19:08

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej det gør jeg nemlig ikke, det er utrolig dårlig dansk.

Og er du nu blevet Dansklærer? Wow så kan du begynde at arbejde igen, der er
jo mangel på lærer, men tvivler der er mangel på dine kvalifikationer i
folkeskolen. Fik du spurgt din mor hvorfor du kom in til militæret da du gik
i 5. klasse.

> Ja det var ligeså sort.

Nej det er at bruge sproget, men det kender du ikke til, hvis du ikke har en
ordbog. Du kommer ikke igennem mange indlæg her, med en rimelig forståelse
for, hvad der blev skrevet, derfor viser du så stor uviden.

> Så skal du da begynde at skrive noget man kan blive klogere af, det du
> skriver gør folk dummere....

Her er så din elevplan.

Du forstår ikke så meget i hverdagen, så hvad kan man forlange af dig,
minimal indsats for skriftlig forståelse, var det også den besked du fik i
folkeskolen.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-04-07 16:47

> [...]
> hvis jeg skal bestemme.
>
> Du nå da godt oversætte det anderledes. men så smid lige din oversættelse
Forarge = krænke moralske ell. religiøse følelser,

Det gør du på ingen måde. Sorry.

Jan

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 17:06

> Forarge = krænke moralske ell. religiøse følelser,
>
> Det gør du på ingen måde. Sorry.
>
> Jan

Så kig i politiken ordbog
Forarge = gøre vred, oprørt.

Så sorry for dig. Det gjorde jeg så.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-04-07 23:06

> Så kig i politiken ordbog
> Forarge = gøre vred, oprørt.
>
> Så sorry for dig. Det gjorde jeg så.
I min terminologi og i de fleste andres, jeg kender, er vrede ikke lig med
forargelse. Uanset hvad Politikens Ordbog i øvrigt skriver. En mor, der er
vred på sit barn, vil du vel næppe kalde forarget eller...? Derimod kan
andre blive forargede over den måde moderen behandler sit barn på, men
behøver hverken at blive vrede eller ophidsede af den grund.

Jan

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 19:13

> [...]
> andre blive forargede over den måde moderen behandler sit barn på, men
> behøver hverken at blive vrede eller ophidsede af den grund.

Hvad du mener er din ret, men hvad der står i en ordbog, er mere nødvendigt
at du forholde dig til. Hvis en mor bliver ved gennem at blive forarget, så
er hun vred, hvis hendes barn nu havde sagt noget hun blev forarget over og
sender barnet ind på værelset, så er hun vred.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 07:17

"Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ord som "vækker opsigt" og "forarger" har samme betydning for dig ??

Jeg forstår vist ikke dit spørgsmål i nærværende sammenhæng.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 07:46

Fra : @

Dato : 22-04-07 09:44

On Sun, 22 Apr 2007 08:46:29 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Du siger at der er et problem, at politikers udtalelser "vækker opsigt".

nej, det siger han rent faktisk ikke,
han efterlyser faktisk udtalelser der vækker opsigt

oversat= han efterlyser politikere der TØR tale rent ud af posen om
muhamedanerproblemet i Europa

<<<<<<<

<<<<<<<<

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 10:10

> nej, det siger han rent faktisk ikke,
> han efterlyser faktisk udtalelser der vækker opsigt

Snip en masse...

Følg tråden, så kan du se hvad jeg spørger om.

Fra : Zeki

Dato : 22-04-07 09:45

> [...]
> Hvad så hvis det vækker forargelse?
> Er der så lighed mellem "vækker opsigt" og "vækker forargelse", for dig?

Du skal nok ikke forvente at han magter at forholde sig til spørgsmålet.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 10:19

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse
>
> Du skal nok ikke forvente at han magter at forholde sig til spørgsmålet.

han blev gal, så hans påståde teori omkring hans fordomme holder ikke, kun
en masse luft fra .... gæt.

Jeg klipper fra tråden.

Jens Bruun
> [...]
> udtalelser vækker opsigt og/eller forargelse. Jeg frygter den dag, hvor
> ingen politiker længere tør komme med udtalelser, der vækker opsigt eller

Notion
[...]

Da jeg vil se om jens Bruun fordomme holder omkring på at vække opsigt / og
at forage, er det sammen. så følger her næste tråd.

Jens Bruun

> Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det,
> jeg skriver.

Notion
[...]

Altså hans argument om, at han vil ønske at politikker både forager og
vækker opsigt, kun må ramme dem han ikke kan lide, hvis det rammer ham selv,
så er det forkert.

Jeg forargede ham, så nu vil han ikke "snakke" med mig, men det er jo det
han ønsker andre gør, men det må ikke forarge ham selv. Kan man være mere
dobbelt? Det er en ren Pia K. Ytring for mig, men ikke for dig princip .

Fra : TL

Dato : 22-04-07 19:57

On Sun, 22 Apr 2007 11:18:53 +0200, in dk.politik "Notion"
> [...]

>han ønsker andre gør, men det må ikke forarge ham selv. Kan man være mere

Du forargede ham ikke, du demonstrerede derimod med stor tydelighed,
at du enten ikke kan eller du ikke vil forstå selv ganske simple
kommentarer og udsagn. Jens besluttede derfor, at du ikke var værd at
spilde mere tid på.

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 19:24

"TL" <tl_dp@adelphia.net> skrev i en meddelelse

> [...]
> at du enten ikke kan eller du ikke vil forstå selv ganske simple
> kommentarer og udsagn. Jens besluttede derfor, at du ikke var værd at

Og det ved du? giv mig lige en begrundelse for. hvordan du ved det. Så næste
gang DF udtaler sig, så kan vi sige. DF ved ikke ved hvad de taler om, da
folk bliver forarget. Den sender vi lige til DF.

Eller er det sådan, at du siger, at man skal forarge andre, bare det ikke
går ud over en selv, altså en ren Pia K.

Jens skrev
[Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til det,
jeg
skriver]

Jeg konkluderer, at han blev forarget.

Han blev forarget, altså på sin vis også vred, ellers kunne han jo bare,
lave en "end of Dating", så enkelt er det. Han blev forarget om du vil se
det eller ikke, fortæller bare noget om, at du kun er til børneburger. Sæt
dig der næste gang og spis, du gaber over mere end du kan klare. Lad være
med at tude her foran os andre, det er vi da hammer ligeglade med, tør dine
tåre og kom vider i livet, men spis hvor der bliver serveret børneburger.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-07 19:37

> Og det ved du? giv mig lige en begrundelse for.

Fordi det er så tydeligt som det kan blive, du NÆGTER at fatte at folk ikke
gider dig, du evner ikke at læse simple sætninger.
> Jens skrev
> [Nej. Og så stopper jeg her. Du vil tydeligvis ikke forholde dig til
> det, jeg
> skriver]
>
> Jeg konkluderer, at han blev forarget.

Du kan konkludere hvad du vil, det ændrer dog ikke på at jeg og mange andre
er overbevist om at han stoppede med at svare dig fordi du er for dum til at
fatte hvad folk skriver til dig.

> Han blev forarget, altså på sin vis også vred, ellers kunne han jo
> bare, lave en "end of Dating", så enkelt er det. Han blev forarget om
> du vil se det eller ikke,

?? hvad mener du på Dansk ?

> fortæller bare noget om, at du kun er til børneburger.

Hvad mener du med ovenstående, prøv nu på Dansk, og en forståelig
sætning....

> Sæt dig der næste gang og spis, du gaber over mere end
> du kan klare.

Igen er det dig selv og dine problemer du kaster over på andre...

> Lad være med at tude her foran os andre, det er vi da
> hammer ligeglade med, tør dine tåre og kom vider i livet, men spis
> hvor der bliver serveret børneburger.

Hvis der er nogen der tuder så er det da dig, men det kan du jo ikke se for
bare tårer....

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 20:40

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Fordi det er så tydeligt som det kan blive, du NÆGTER at fatte at folk
> ikke gider dig, du evner ikke at læse simple sætninger.

Så nu betragter du dig som alle, wow du har seriøst nogle problem, at tumle
med.

Du viser igen, at du ikke ved hvad der sker i den rigtige verden.

> Du kan konkludere hvad du vil, det ændrer dog ikke på at jeg og mange
> andre er overbevist om at han stoppede med at svare dig fordi du er for
> dum til at fatte hvad folk skriver til dig.

Nej det er dig som ikke forstå simpel ord, sætninger, det man kalder Dansk.

Du kan ikke indse, at du ikke ved særligt meget, men at du prøver at deltage
i en debat, og du samtidig påstår en masse, og viser at du ikke magter at
dokumenterer dine påstande. Til det kan man sige, du magter kun, at
indeholde en minimal viden.

Når du så samtidig ikke kan forstå, at din viden er forket og at du samtidig
viser at du tror på den viden som er forket, så er det at du viser du har
uviden. Hvor svært er det for dig at fremkomme med en rigtighed for dig
selv?

> ?? hvad mener du på Dansk ?

Hvilken del forstår du ikke?

> Hvad mener du med ovenstående, prøv nu på Dansk, og en forståelig
> sætning....

Du ved ikke hvad denne sætning betyde?

> Igen er det dig selv og dine problemer du kaster over på andre...

Nej det er noget jeg påstår.

> Hvis der er nogen der tuder så er det da dig, men det kan du jo ikke se
> for bare tårer....

Nej da jeg tuder aldrig, som du kan se.

Fra : N_B_DK

Dato : 23-04-07 20:53

> "N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Så nu betragter du dig som alle, wow du har seriøst nogle problem, at
> tumle med.

Nej jeg forholder mig bare til hvad andre også skriver til dig, men som du
ikke evner at forstå.

> Nej det er dig som ikke forstå simpel ord, sætninger, det man kalder
> Dansk.

Ja igen er det andre der er noget galt med, når du ævler løs.

> [...]
> ikke magter at dokumenterer dine påstande. Til det kan man sige, du
> magter kun, at indeholde en minimal viden.

LOL sjovt det er DIG der siger at andre ikke dokumenterer deres påstande, du
har ikke dokumenteret noget som helst.

> [...]
> samtidig viser at du tror på den viden som er forket, så er det at du
> viser du har uviden. Hvor svært er det for dig at fremkomme med en

endnu en projektion.

> Hvilken del forstår du ikke?

Det hele, du kan ligeså godt skrive på Russisk.

> Du ved ikke hvad denne sætning betyde?

Hvad har børneburgere med sagen at gøre ?

> Nej det er noget jeg påstår.

Ja du påstår at det er andre der ikke forstår noget, selvom det er dig selv
der har disse problemer, tragisk.

> Nej da jeg tuder aldrig, som du kan se.

Har du våddragt på ? for du sidder da i vand til halsen.

Fra : Notion

Dato : 23-04-07 22:25

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej jeg forholder mig bare til hvad andre også skriver til dig, men som du
> ikke evner at forstå.

Hvordan kan du dokumenterer at jeg ikke forsår det. Kan du fremkomme med
dokumentation omkring det?

> Ja igen er det andre der er noget galt med, når du ævler løs.

DU mangler forståelse af din egen nu situation. Gør dog noget ved det.

Du kan ikke blive ved med at frasige dig dit eget ansvar. Du bliver nød til
at selv at iværksætte dig igen.

> LOL sjovt det er DIG der siger at andre ikke dokumenterer deres påstande,
> du har ikke dokumenteret noget som helst.

Igen kommer din mangle evne, til forståelse af virkeligheden, som er en
forhindring for dig til at se korrektheden i det som bliver dokumenteret.

> endnu en projektion.

Wow du begynder at bruge nye ord, men igen fremviser du manglende evne til
at bruge det korrekt.

> Det hele, du kan ligeså godt skrive på Russisk.

Se nu er du ved at være selværlig, men du mangler overbevisning for dit Jeg.

> Hvad har børneburgere med sagen at gøre ?

Kan du evt. sætte forståelse for børn, burger proportional med lærdom??????
hvor svært er det egentlig for dig.

> Ja du påstår at det er andre der ikke forstår noget, selvom det er dig
> selv der har disse problemer, tragisk.

Igen forstår du ikke noget, det er ynkeligt af dig.

> Har du våddragt på ? for du sidder da i vand til halsen.

Nej du må sætte lighed mellem din situation og din virkelighed og beholde
den alene, men du kan ikke overføre den til mig. Kan du se hvilket ord jeg
har beskrevet her?

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 07:47

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg forstår vist ikke dit spørgsmål i nærværende sammenhæng.

Det er også meningen, at du bliver kørt træt i hans roden rundt i alt
muligt, og han så undgår at indrømme han tog fejl.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 07:58

> "Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message

> Det er også meningen, at du bliver kørt træt i hans roden rundt i alt
> muligt, og han så undgår at indrømme han tog fejl.

Og det ved du, den som af alle her i dk.politik klipper så meget i tråde, at
det er dig selv som bringer dig ind i forvirring. Prøv nu at lade en tråd
være, indsæt din argumentation der hvor du mener den høre hjemme, ryk
teksten lidt ned og du vil opleve, at du ikke kommer i forvirring.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 08:24

> [...]
> at lade en tråd være, indsæt din argumentation der hvor du mener den
> høre hjemme, ryk teksten lidt ned og du vil opleve, at du ikke kommer

Så prøv du først og lær lidt citat teknik, det er direkte vanvid at citere
en hel tråd, blot for at DU ikke kan finde rundt i det.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 08:34

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Så prøv du først og lær lidt citat teknik, det er direkte vanvid at citere
> en hel tråd, blot for at DU ikke kan finde rundt i det.

jeg har ikke problemer med at finde rundt i en tråd, men du klipper det væk
som du ikke vil læse, derved vil du heller ikke svare på det. men det er jo
let nok at indsætte igen, og det er der du bliver forvirret.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 21-04-07 22:51

"Jens Bruun" skrev i en meddelelse

> Jeg frygter alvorligt for mine børns fremtid.

Hvorfor dog ?. De kan jo selv vælge, kolera eller pest.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Tveskaeg

Dato : 22-04-07 09:27

On Sat, 21 Apr 2007 22:38:05 +0200, "Jens Bruun"
> [...]

>udtalelser, der vækker opsigt. Jeg frygter alvorligt for mine børns fremtid.

Hvem er det lige der sørger for at disse udtalelser vækker opsigt!

Fra : Zeki

Dato : 22-04-07 09:51

> Jeg vil endda gå så langt som til at påstå, at en politikers fornemste
> opgave er at komme med udtalelser, der vækker > opsigt.

Og kan du forklare mig hvorfor alle andre politikere end støvlestamperne i
DF generelt ikke farer ud med udtalelser der vækker stor foragelse?

Der må jo være en årsag til at man som politiker på borgen bruger en god
tone, i stedet for at give den som dk."politiker", ikke?

Fra : /Peter

Dato : 22-04-07 10:05

> [...]
>
> Der må jo være en årsag til at man som politiker på borgen bruger en
> god tone, i stedet for at give den som dk."politiker", ikke?

Og god tone er man holder kæft eller tilpasser
sproget efter hvad de følsomme fremmede kan tåle at høre,
- forstå kan de ikke uanset hvordan man formulerer sig.

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-07 10:20

/Peter wrote:

> Og god tone er man holder kæft eller tilpasser
> sproget efter hvad de følsomme fremmede kan tåle at høre,
> - forstå kan de ikke uanset hvordan man formulerer sig.

Nej, god tone er at forklare sig og tale således at modtageren forstår hvad
man siger, ikke tale til den indre svinehund for alene at forhåne (og dermed
ophøje sig selv til en der er bedre) og ikke at sige "Jeg har været i retten
i 6 mdr. og fulgt alle kriminal retssager, og der var en overvægt af folk
der blev dømt der havde brune øjne. Jeg vil hermed erklære at alle med brune
øjne skal sættes under lup, de skal ikke have arbejde der indeholder adgang
til penge eller til sager der har med den Danske stats sikkerhed at gøre, og
de der ikke har Dansk statsborgerskab skal straks deporteres."

Derudover, uanset om der havde været indvandrere her i landet eller ej, så
er den med de brune øjne jo så god nok, kan man så drage den parallel jeg
lige har påpeget?

--
Allan Riise

Fra : /Peter

Dato : 22-04-07 11:20

"Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> har været i retten i 6 mdr. og fulgt alle kriminal retssager, og der
> var en overvægt af folk der blev dømt der havde brune øjne.

Men er du ikke:
"der var en overvægt af folk der blev dømt der var muhamedanere,
Jeg vil hermed erklære at alle herboende muhamedanere ..."

> [...]
>gøre, og
> de der ikke har Dansk statsborgerskab skal straks deporteres."

Ja selvfølgelig.

> Derudover, uanset om der havde været indvandrere her i landet eller
> ej, så er den med de brune øjne jo så god nok, kan man så drage den
> parallel jeg lige har påpeget?

? (hva for noget vrøvl)

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-07 11:44

/Peter wrote:
> "Allan Riise" <ari06@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Men er du ikke:
> "der var en overvægt af folk der blev dømt der var muhamedanere,
> Jeg vil hermed erklære at alle herboende muhamedanere ..."

Nej, jeg kender slet ikke nogen muhammedanere.

> Ja selvfølgelig.

Javel ja.

> ? (hva for noget vrøvl)

Man kan sagtens have brune øjne og være Dansker, og ja, det er faktisk sådan
at der *altid* har været overvægt af brune øjne der bliver straffet ved en
domstol her i landet, hvorfor fanden har man så aldrig hørt at folk med
brune øjne er værere og dårligere mennesker end "os andre"?

--
Allan Riise

Fra : Zeki

Dato : 22-04-07 10:21

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i en meddelelse

> Og god tone er man holder kæft eller tilpasser
> sproget efter hvad de følsomme fremmede kan tåle at høre,
> - forstå kan de ikke uanset hvordan man formulerer sig.

Aha. Så politikerne på borgen - fra Enhedslisten til De Konservative udtaler
sig på den måde de gør for de "følsomme fremmedes" skyld?

Kunne det måske i stedet skyldes at de ved at en god (debat)tone nærmest er
en forudsætning for at blive taget seriøst blandt seriøse og dannede
mennesker?

Fra : @

Dato : 22-04-07 10:25

On Sun, 22 Apr 2007 10:51:16 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
>Og kan du forklare mig hvorfor alle andre politikere end støvlestamperne i
>DF generelt ikke farer ud med udtalelser der vækker stor foragelse?

dhimmificeret "politisk korrekthed"

>Der må jo være en årsag til at man som politiker på borgen bruger en god
>tone, i stedet for at give den som dk."politiker", ikke?

frygt for muhamedanervold såre simpelt de kujonagtige socialister har
for længst solgt deres sjæle til en ny totalitær ideologi efter at
deres våde drøm om et verdensomspændende socialistisk diktatur er uden
for rækkevidde

Fra : Allan Riise

Dato : 22-04-07 10:33

@ wrote:

> dhimmificeret "politisk korrekthed"

Politisk korrekt er hvad der er politisk in nu, og det er jo den politik som
regeringen fører.

Men det er altså dhimmi agtigt ikke at ville tage tolkene ind til landet, at
lade lamme mennesker deportere!?

> [...]
> for længst solgt deres sjæle til en ny totalitær ideologi efter at
> deres våde drøm om et verdensomspændende socialistisk diktatur er uden

@, du er syg i roen, du kan da ikke mene at Konservative og Venstre er
socialister med våde drømme om Islam som verdensmagt.

--
Allan Riise

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-04-07 13:26

Jens Bruun skrev:
> [...]
> at en politikers fornemste opgave er at komme med udtalelser, der vækker

Det interessante er, at jo mere Krarup og Camre skælder og smælder,
jo flere stemmer får Asmaa.

Som information skriver i deres leder lørdag, yderfløjene i
dansk politik lever af hinanden.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:35

"Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Det interessante er, at jo mere Krarup og Camre skælder og smælder,
> jo flere stemmer får Asmaa.

Gør hun ? det tvivler jeg meget på, i så fald så beder de vælgere der har
gjort det, selv om ragnarok.

Fra : Zeki

Dato : 22-04-07 13:48

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Gør hun ? det tvivler jeg meget på, i så fald så beder de vælgere der har
> gjort det, selv om ragnarok.

Ragnarok fordi en person bliver demokratisk stemt ind? Jeg tror du
overvurderer hendes evner.

Men måske kommer hendes stemmer fra nogle af disse mandater:

"Tørklædedebat koster DF opbakning
Her går Dansk Folkeparti i hvert fald tilbage fra en vælgertilslutning på
13,6 procent, som partiet havde i den seneste måling for en måned siden, til
11,6 procent. Det svarer til en tilbagegang på tre mandater.

Politisk kommentator Henrik Qvortrup er ikke overrasket over, at vælgerne
straffer Dansk Folkeparti.
- Det er ret indlysende, at de er kammet over. Den seneste uges debat giver
mindelser om den landsbytosse-problematik, som Pia Kjærsgaard har arbejdet
indædt på at få fjernet fra partiet, analyserer Qvortrup."

http://www.jp.dk/indland/artikel:aid=4364842/

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 13:51

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> [...]
> vælgertilslutning på 13,6 procent, som partiet havde i den seneste
> måling for en måned siden, til 11,6 procent. Det svarer til en

Den mand og hans hoildninger er der da næppe nogen der kan tage seriøst, jeg
kan ihvertfald ikke.

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 17:19

> Den mand og hans hoildninger er der da næppe nogen der kan tage
> seriøst, jeg kan ihvertfald ikke.

Det burde du ellers. Han er skarp som få. Kun Falbert er skarpere.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 18:55

> Det burde du ellers. Han er skarp som få. Kun Falbert er skarpere.

Det mener du ikke seriøst vel ??

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-04-07 19:03

> Det mener du ikke seriøst vel ??

Joda, i allerhøjeste grad. Jeg bliver ikke ganske forbavset, hvis du ikke
deler min opfattelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 13:50

> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Gør hun ? det tvivler jeg meget på, i så fald så beder de vælgere der har
> gjort det, selv om ragnarok.

hvorfor ? skal du så til at være DF politimand og gå med skydevåben

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 14:10

> hvorfor ? skal du så til at være DF politimand og gå med skydevåben

Nej, den del klarer muslimerne til højeste karakter, og de viser jo ofte de
ikke tøver i brugen af dem.

Fra : Notion

Dato : 22-04-07 16:00

> "Notion" <no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote in message

> Nej, den del klarer muslimerne til højeste karakter, og de viser jo ofte
> de ikke tøver i brugen af dem.

Hvorfor lover du så et forfald til lands

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-04-07 16:13

N_B_DK skrev:
> "Bertel Brander" <bertel@post4.tele.dk> wrote in message

> Gør hun ? det tvivler jeg meget på, i så fald så beder de vælgere der
> har gjort det, selv om ragnarok.

Se:
http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6739165.html

Noget tyder på at selv DF's kærnevælgere mener at man er
gået for vidt.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 16:33

> Se:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6739165.html
>
> Noget tyder på at selv DF's kærnevælgere mener at man er
> gået for vidt.

Jeg mener nu ikke han gik over stregen, men nu har jeg også hele tiden ment
at forsøge at komme i folketinget ved at provokere / kun for at provokere,
er direkte hjernedødt.

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-04-07 18:57

N_B_DK skrev:
> [...]
>
> Jeg mener nu ikke han gik over stregen, men nu har jeg også hele tiden
> ment at forsøge at komme i folketinget ved at provokere / kun for at

Hvorfor sidder Søren Krarup og Jesper Langballe så i folketinget?

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 22-04-07 19:08

> Hvorfor sidder Søren Krarup og Jesper Langballe så i folketinget?

Hvad deres personlige grunde er skal jeg ikke kunne sige, men på mig virker
det da som de kun vil Danmark det bedste, i forhold til mange andre
landsforrædere i folketinget.

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-04-07 21:02

N_B_DK skrev:
> [...]
>
> Hvad deres personlige grunde er skal jeg ikke kunne sige, men på mig
> virker det da som de kun vil Danmark det bedste, i forhold til mange

Asmaa's kandidatur til folketinget er ikke mere en
provokation, end de sorte præste fætres.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-04-07 19:39

On Sun, 22 Apr 2007 19:57:29 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>Hvorfor sidder Søren Krarup og Jesper Langballe så i folketinget?

bl.a. fordi der er nogen som har stemt på dem netop på grund af at de
holder et vågent øje med alle de koran-nazistiske forbrydere som
socialisterne har importeret

at nogen ikke tåler at høre sandheden når den siges af Krarup
Langballe messersmith eller Glistrup er bare ærgreligt

Fra : Bertel Brander

Dato : 22-04-07 21:03

@ skrev:

> [...]
>
> at nogen ikke tåler at høre sandheden når den siges af Krarup
> Langballe messersmith eller Glistrup er bare ærgreligt

I politik er "sandheden" relativ.

--
Just another homepage:
http://damb.dk

Fra : @

Dato : 22-04-07 21:47

On Sun, 22 Apr 2007 22:02:58 +0200, Bertel Brander
<bertel@post4.tele.dk> wrote:

>I politik er "sandheden" relativ.

nej

og Glistrups forudsigelser holder(desværre) intil videre stik