'Kultur eller barbari?'
Fra : Al-Khilafah

Dato : 21-04-07 15:26

dk.politik Isachsen <tavekkorigi@c2i.netinvalid>:
>Krigen kommer ikke. Den har v?rt. Og Europa tapte. Det som gjenst?r, er
>begravelsen. Og den later til ? g? sin gang relativt uforstyrret. Det s?rger
>EU for.

I realiteten er der tale om en revitalitering af en dekadent og
forfalden kultur, for det er jo europæerne selv, som anglende har
bedt om kulturelt tilskud udefra. Set i historisk perspektiv har
de stadigt indoeuropæisk talende og dengang europide folkeslag
måttet assimilere fremmede folk, for at opretholde en
kulturstandard og udvikling, ja, faktisk blomstrede disse riger i
vestasien først, da semitiske folk og tartarer tilførte nyt blod,
og igen ser vi vesteuropa genleve en sådan teknologisk/kulturel
process, som skabte store civilisationer i oldtiden.

Vh Muhammed

Fra : Onkel Taz

Dato : 21-04-07 19:23

On Apr 21, 4:25 pm, Al-Khilafah wrote:

> I realiteten er der tale om en revitalitering af en dekadent og
> forfalden kultur, for det er jo europæerne selv, som anglende har
> bedt om kulturelt tilskud udefra.

Jeg tror at denne analysen innebærer en del riktighet. Det ville bli
for omfattende og komplisert å gå grundig inn på dette i detaljer,
selv om det kunne ha ført til en rekke interessante og høyest
relevante diskusjoner, spesielt innenfor temaer som filosofi,
epistemologi, historie og religion. Personlig mener jeg at den
europeiske kulturen gikk inn i en stor krise for hundre år siden, som
førte til den katastrofale store krigen og senere til Nazi-katastrofen
og den annen verdenskrig som direkte følge av USAs president Woodrow
Wilsons politikk. Og en hovedårsak til dette var at eurpeisk tenkning
utviklet seg i en stadig mer materialistisk retning på bekostning av
sin kulturarvs videreutvikling og kanskje spesielt ved at det
europeiske åndslivs fornyelse gjennom Rudolf Steiners antroposofi ble
stort sett isolert til et minoritetsmiljø for spesielt interesserte.

Denne åndsfattigdommen i Vesten kommer også til uttrykk ved at USA,
f.eks, blir stadig mer preget av den kulturen de stort sett har
utryddet, nemlig indianerkulturen. Og hvis denne utviklingen
fortsetter, vil hele Vesten bli preget av Kinas kultur, som er den
eldste på kloden, spesielt i kjølvannet av at Kina vil bli verdens
ledende supermakt innen kort tid.

> [...]
> og igen ser vi vesteuropa genleve en sådan teknologisk/kulturel
> process, som skabte store civilisationer i oldtiden.

Som iraker-amerikaneren Sami Rasouli sa nylig i et intervju med
Democracy Now!:

http://onkeltaz.blogspot.com/2007/04/intervju-med-en-kjent-iraker-amerikaner.html

Sami Rasouli:
"Vi er det folket som tilhører den gamle multi-sivilisasjonens land.
Det er Mesopotamia, hvor Hammurabi satte sin første lov, den
sumeriske, de oppfant skrivekunsten, den babylonske, den acadiske, den
sumeriske, og alle sivilisasjonene som ble bygget omkring Tigris og
Eufrat."

Fremtiden kan imidlertid ikke bygge på oldtiden, med urgamle skrifter
og skikker og alt det der, uten at det resulterer i dekadent
anakronisme. Det man trenger er genuin fornyelse av alt ånds- og
kulturliv i alle verdens sivilisasjoner.

Tarjei

Fra : Usenet Rulez

Dato : 22-04-07 05:42

Onkel Taz <futurum@uncletaz.com> skrev följande dynga,
news:1177179754.861051.133830@b58g2000hsg.googlegroups.com:, i
swnet.politik, den lö 21 apr 2007 08:22:34p :

> [...]
> anakronisme. Det man trenger er genuin fornyelse av alt ånds- og
> kulturliv i alle verdens sivilisasjoner.

Danskarna har inte kommit över att vi kom över skåne igen, njorskarna,
aka 2 spår i snön kommer inte över att dom alldrig nånsin kommer klå oss
i hockey.

--
Torleif Krantz AKA TKiGBG 37b5ffa1.96534866@news.telia.net>
"Akta dig du för att fortsätta smutskasta folk. Annars PUL'as du snart.

Fra : Al-Khilafah

Dato : 22-04-07 09:41

dk.politik Onkel Taz <futurum@uncletaz.com>:

>Jeg tror at denne analysen innebærer en del riktighet. Det ville bli
>for omfattende og komplisert å gå grundig inn på dette i detaljer,

Jamen, godt du er enig!

Fra : Trond Svendsen

Dato : 22-04-07 10:38

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev:

> [...]
> og igen ser vi vesteuropa genleve en sådan teknologisk/kulturel
> process, som skabte store civilisationer i oldtiden.

Det var mange samfunn som blomstret og opplevde fremgang, både inne kultur
og forskning, for et par tusen år siden.
Men etter at islam ble innført i slike områder, så stoppet absolutt alle
fremskritt og forskning i disse områdene.

Europa har ikke bruk for middelalderkultur, middelalderreligioner og
voldelige mennesker som vil hindre en videre utvikling i Europa.
Europeerne har aldri noen gang invitert slike avskum til vår del av verden,
men det finnes politiske retninger og politisk tekning blandt noen europeere
som ønsker å ødelegge europas fremtid.
Men disse elementene vil aldri lykkes. Europeerne vil, når tiden er inne,
iverksette de tiltak som er nødvendige for å rydde opp i sitt forfall, og
sørge for at alle middelalderske elementer og deres medløpere kun blir
husket i fremtidens historiebøker.

--
Trond

Fra : Al-Khilafah

Dato : 22-04-07 11:01

dk.politik Trond Svendsen <trond@easy.com>:

>Europa har ikke bruk for middelalderkultur, middelalderreligioner og
>voldelige mennesker som vil hindre en videre utvikling i Europa.
>Europeerne har aldri noen gang invitert slike avskum til v?r del av verden,
>men det finnes politiske retninger og politisk tekning blandt noen europeere
>som ?nsker ? ?delegge europas fremtid.
>Men disse elementene vil aldri lykkes. Europeerne vil, n?r tiden er inne,
>iverksette de tiltak som er n?dvendige for ? rydde opp i sitt forfall, og
>s?rge for at alle middelalderske elementer og deres medl?pere kun blir
>husket i fremtidens historieb?ker.

Hvad er det for en slags oprydning, du mener, er det en slags
apartheid? Jeg må pointere, at på det tidspunkt, hvor større dele
af indfødte ville fatte mismod til muslimer, vil en stor del af
befolkningen nok være muslimer eller muslimvenner, så
sansynligheden er nok snarere, at vi bevæger os mod mere
islamisme

Fra : Trond Svendsen

Dato : 22-04-07 17:55

> [...]
> befolkningen nok være muslimer eller muslimvenner, så
> sansynligheden er nok snarere, at vi bevæger os mod mere

Du tar veldig feil. Kjenner du ikke den Europeiske historien?
Europeere har vært okkupert av islam også tidligere.
Spania var erobret av islam i ca. 500 år, men i 1235 klarte spanjolene og
andre europeere å få fjernet dette helvete fra Spania.
De siste islamistene forsøkte "å klore seg" fast til det lille spanske
området Grenada, men i 1492 fikk spanjolene også fjernet denne siste rest av
kreftsvultsen fra Spania.
Dette vil også skje i Europa en dag i fremtiden.

--
Trond

Fra : Al-Khilafah

Dato : 22-04-07 20:00

dk.politik Trond Svendsen <trond@easy.com>:

>Du tar veldig feil. Kjenner du ikke den Europeiske historien?

Hvilken del?

> [...]
>området Grenada, men i 1492 fikk spanjolene også fjernet denne siste rest av

Ja

>Dette vil også skje i Europa en dag i fremtiden.

Jeg er født og opvokset i Danmark, og jeg forlader aldrig dette
land, og det er min demokratiske ret, at tro NØJAGTIGT hvad jeg
vil

Fra : Onkel Taz

Dato : 22-04-07 15:29

On Apr 22, 12:01 pm, Al-Khilafah wrote:

> [...]
> befolkningen nok være muslimer eller muslimvenner, så
> sansynligheden er nok snarere, at vi bevæger os mod mere

Enda en ideologi? Her leser vi så mye om kapitalister som skal ta
rotta på sosialister og gudene vet hva. Problemet med sosialismen og
kommunismen er at tilhengerne tror at ideologien deres vil skape
paradis på jord, en slags perfekt utopi. Og nå skal altså denne
islamismen gjøre det samme? Det er nok langt mer sannsynlig at hvert
enkelt menneske lager sine egne filosofier og livssyn -- dvs. sine
personlige 'ismer, 'osofier og 'ologier. Prøv min variant: Anarkosofi.
Anbefales på det varmeste.

Tarjei
http://uncletaz.com/

"Resistance to the organized mass can be effected only by the man who
is as well organized in his individuality as the mass itself." - C. G.
Jung

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 22-04-07 20:50

On 22 Apr, 11:38, "Trond Svendsen" <t...@easy.com> wrote:

> [...]
> Men etter at islam ble innført i slike områder, så stoppet absolutt alle
> fremskritt og forskning i disse områdene.

Der tar du fullstendig feil. Utviklingen i Europa stoppet opp i
middelalderen, for en stor del på grunn av den katolske kirkens påbud
på en rekke områder. Det lutfattige Spania ble forvandlet til en
fruktbart område takket være maurernes teknikker. Hygiene var et
ukjent begrep, Muslimene ga oss også matematikken som ble et
uunnværlig hjelpemiddel. Korstogene hadde enorme følger for det
tilbakeliggende Europa.

> Europa har ikke bruk for middelalderkultur, middelalderreligioner og

Middelalderske troskamper, middelalderske forfølgelser av anderledes
tenkende og troende, middlaldersk gruppetenkning, middelaldersk
manglende sans for individet, middelaldersk overtro osv. osv.

> voldelige mennesker som vil hindre en videre utvikling i Europa.

Hvorfor vil du forfølge hele gruppen med vold, til tross for at det
bare er et lite mindretall som er voldsmennesker.

Fra : Onkel Taz

Dato : 23-04-07 18:17

On Apr 22, 9:49 pm, Brumle Måseegg wrote:

> Hvorfor vil du forfølge hele gruppen med vold, til tross for at det
> bare er et lite mindretall som er voldsmennesker.

Svært mange nyfrelste og nykonservative kristne som lengter etter å
bombe Mekka, er selv sterkt tiltrukket av straffemetoder og annen
brutalitet som de ser i middelalderske kulturer. De drømmer om å
stokkepryle og halshugge sine egne rampete tenåringer. Det er den
monoteistisk-fundamentalistiske, militaristiske blodtørsten. På våre
egne breddegrader er det mange som ser tilbake på vikingenes hårde
dager med sterk nostalgi. De ønsker bl.a. dødsstraff i Norge, helst
med offentlige henrettelser på Youngstorget. Til tross for deres
protester mot påvirkning av fremmede kulturer i sitt hjemland, er de
selv veldig tiltrukket av de verste skyggesidene i noen slike
kulturer. De syns at en voldskultus er anbefalelsesverdig og at Norge
bør innføre tiltak i den retningen.

Tarjei

Fra : Isachsen

Dato : 24-04-07 11:46

Onkel Taz wrote:

> [...]
> selv veldig tiltrukket av de verste skyggesidene i noen slike
> kulturer. De syns at en voldskultus er anbefalelsesverdig og at Norge

Du verden, alt hva du vet! Hvor kan jeg lese mer om dette?

Isachsen

Fra : Brumle Måseegg

Dato : 24-04-07 12:06

On 24 Apr, 12:46, "Isachsen" <tavekkor...@c2i.netinvalid> wrote:

> Du verden, alt hva du vet! Hvor kan jeg lese mer om dette?
>
> Isachsen- Skjul sitert tekst -
>
> - Vis sitert tekst -

Jeg vil anbefale deg en del av skriftene til nynazistene, der kommer
det nok frem om de tilfeldigvis skulle ha litt hederlighet i behold.

Fra : Isachsen

Dato : 24-04-07 21:26

Brumle Måseegg wrote:

> Jeg vil anbefale deg en del av skriftene til nynazistene, der kommer
> det nok frem om de tilfeldigvis skulle ha litt hederlighet i behold.

Med andre ord: de individer og grupper "Tarjei" sikter til i sitt innlegg er
nynazistene. Hvorfor i all verden skriver han så ikke det?

Isachsen

Fra : Onkel Taz

Dato : 27-04-07 22:37

On Apr 24, 10:25 pm, "Isachsen" <tavekkor...@c2i.netinvalid> wrote:

> Med andre ord: de individer og grupper "Tarjei" sikter til i sitt innlegg er
> nynazistene. Hvorfor i all verden skriver han så ikke det?

Fordi det ikke var nynazister jeg beskrev. Det var kristne
nykonservative i USA og aggressive nasjonalister i Norge. Det har vært
mange innlegg her hvor man tar til orde for ekstreme straffe- eller
gjengjeldelsesmetoder, og de fleste av dem er ikke skrevet av
nynazister. Nynazister er hovedsakelig ute etter jøder, men
nasjonalistene såvel som de nyfrelste og nykonservative, er først og
fremst på korstog mot arabere og muslimer, og til dette formål
omfavner de gjerne jødene, som er nynazistenes erkefiender.

Tarjei