Racisme er underklassens snobberi
Fra : Al-Khilafah

Dato : 20-04-07 11:10

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid>:

>"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> wrote in message

>OK, det forklarer, at du ikke rigtig lyder muslimsk, og bruger et avanceret
>dansk, som man ikke plejer at se fra muslimske indvandrere, - bortset fra de
>h?jtuddannede naturligvis.

Jeg har fået en god uddannelse, og gik på privatskole. Jeg har
altid måttet leve op mod fordommene om at indvandrere er dummere,
og at jeg er veluddannet muslim, må være et slag i ansigtet for
racisterne og antimuslimerne

Fra : markens

Dato : 20-04-07 11:21

"Al-Khilafah" <invalid@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> altid måttet leve op mod fordommene om at indvandrere er dummere,
> og at jeg er veluddannet muslim, må være et slag i ansigtet for

Man kan sagtens være velluddanet muhamedaner, eller ville deres samfund være
totalt kollapset, for længe siden hvis ingen kunde samle selv enkelte
komponenter,
det som mangles er vid ud over koranens sider, det er man blind og døv for.

Fra : markens

Dato : 20-04-07 11:30

> [...]
> Jeg har fået en god uddannelse, og gik på privatskole. Jeg har
> altid måttet leve op mod fordommene om at indvandrere er dummere,

Har du anden uddannelse end at være "veluddannet muslim"?

Er du god til at finde retning mod mekka når du skal bede,
eller er du god til at citere bestemte afsnit af koranen?

Hvilken betydning tillægger du "veluddannet"
mange er veluddannet i at kunne udføre selv simple opgaver.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-04-07 14:27

> [...]
> altid måttet leve op mod fordommene om at indvandrere er dummere,
> og at jeg er veluddannet muslim, må være et slag i ansigtet for

Er der mon virkelig folk, som ikke ved der er masser af veluddannede
muslimer? De må være uden for pædagogisk rækkevidde, og ikke værd at
beskæftige sig med.

Hvis du med "dumme", tænker på at mange muslimer har dårlige
folkeskolekundskaber, OG at selv dem kommer så langt som til at begynde en
erhvervsuddannelse oftest dropper ud (60% af dem) - så Er muslimer jo
"dummere" end gennemsnittet. Men at forvente at en konkret person skulle
være "dum", er jo dumt.
Jeg har selv givet lektiehjælp til muslimer, - og mange af dem har desværre
så mange "dumme" ting for, at selv om de trænger i høj grad, så vil de
hellere "i byen". Det er forståeligt som ung, men det bliver man jo ikke
"klogere" af. Og en del af pigerne kan ikke få 'tid' til at få hjælp, for de
skal hjem og passe lillebror eller gøre rent osv.

Nå, det var et sidespring. Men det er da forfriskende at en muslim skriver i
gruppen. Nu er der jo i Tyrkiet mange muslimer med en meget moderat udgave
af islam, fx alevitterne, OG man har jo mange træk fra dengang sufierne var
udbredte i landet. Var din far fra en af de moderate grupper?

Vi har jo en her i gruppen, som var gift med en muslimsk kvinde uden at
skulle konvertere til islam, det var bemærkelsesværdigt, men hun kom da også
fra en alevit-familie, og havde fået et ærkedansk navn.

Tænk iøvrigt hvilket ramaskrig der ville være, hvis det var forbudt danske
kvinder at gifte sig med muslimske mænd - racisme i svær grad osv osv - men
nu er det jo så omvendt, - at en muslimsk kvinde ikke må gifte sig med en
kristen mand, og så er det ikke noget man skal tale om, det er bare helt
naturligt.

Naturligvis er der mange fordomme mod muslimer for tiden, men - som selv
imam Pedersen siger - så har de jo også en god del af skylden selv. Netop
med denne 'dem-og-os-tankegang, og at islam pr definition er langt "finere"
end andre religioner, - men det ændrer sig måske langsomt, det må vi jo håbe
på.

Fra : Egon Stich

Dato : 22-04-07 11:20

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse news:4628c035$0$7607$157c6196@dreader2.cybercity.dk...

> [...]
> kristen mand, og så er det ikke noget man skal tale om, det er bare helt

Jeg synes, du her skøjter hen over et emne, på en ikke særlig gennemtænkt måde.
Det forholder sig jo således, at det reelt i mange tilfælde er, og gennem århundrede har været, "forbudt" at gifte sig på tværs af religionsskel.
Ikke lovgivningsmæssigt, da vi jo er sekulariserede i forhold til samme, men i den virkelighed, der leves.
Vi behøver ikke gå længere end til Katholikker og Protestanter, før dette problem kan være uhyggeligt tilstedeværende.

Nej, sagen er slet ikke så let, som ateistisk indstillede "rationelle humanister" indbilder sig.
I det hele taget fremviser mange indlæg om sådanne forhold en helt uforståelig mangel på viden om religiøsitet og sammes virkning og konsekvenser.
En uvidenhed, der efter min opfattelse bærer skylden for mange hallalhippiers totalt virkelighedsfjerne opfattelser.
Og den deraf opståede trang til at udtale sig om forhold, man ikke har forudsætninger for at forstå.
Et par gode exempler på rendyrket idioti i denne retning, kan et par personager, der kalder sig "religionsforskere" fremvises som.

MVH
Egon

Fra : Mendoza

Dato : 21-04-07 08:46

Al-Khilafah wrote:

> [...]
> altid måttet leve op mod fordommene om at indvandrere er dummere,
> og at jeg er veluddannet muslim, må være et slag i ansigtet for

Mindreværdskompleks?