Konfirmation
Fra : markens

Dato : 19-04-07 06:31

Min datter vil konfirmeres i sort burka,
det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 07:12

"markens" <mab@nm.ll> writes:

> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Teknisk set er det afgjort ikke noget problem. Men af respekt for
andre menneskers følelser, bør du naturligvis nægte det og stille
spørgsmålstegn ved hvorfor hun overhovedet vil konfirmeres.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Det handler alt sammen om at tage hensyn til
The RockBear. ((^)) sine medmennesker, selv når de er åbentlyst

Fra : markens

Dato : 19-04-07 07:20

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> skrev i en meddelelse

> Teknisk set er det afgjort ikke noget problem. Men af respekt for
> andre menneskers følelser,

Hvis følelser?

> bør du naturligvis nægte det og stille
> spørgsmålstegn ved hvorfor hun overhovedet vil konfirmeres.

Hvorfor nægte det? Det må du kunne begrunde.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 07:51

"markens" <mm@mm.ll> writes:

> Hvis følelser?

De andre kirkegængeres.

At blive konfirmeret i burka vil blive tolket som en bevidst
provokation - og det er det jo også, så det er der ikke noget
urimeligt i.

> Hvorfor nægte det? Det må du kunne begrunde.

Fordi det naturligvis er DIN store opgave her i livet at opdrage din
datter til at blive et menneske, der respekterer andre menneskers
følelser og lader være med bevidst at trampe på dem, med mindre der er
en væsentlig og vigtigere pointe.

Provokation for provokationens skyld er dumt. Den slags har vi
Jyllands-Posten til.

Væsentligst er dog spørgsmålet "hvorfor vil du konfirmeres?"

Det virker umanerligt inkonsistent at møde op til et arrangement hvor
man overfor offentligheden erklærer sig som værende kristen, i et
klædningsstykke, der utvetydigt signalerer et tilhørsforhold til en
anden religion.

Har du rent faktisk taget dig sammen til at spørge hvad formålet med
aktionen skulle være?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-04-07 08:55

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message
> [...]
> en væsentlig og vigtigere pointe.
>
> Provokation for provokationens skyld er dumt. Den slags har vi

Vrøvl, JP havde et godt formål med provokationen, og fik vist at deres gæt
mht at det var farligt at overtræde muslimske religiøse normer, var helt
rigtigt.

> [...]
> anden religion.
>
> Har du rent faktisk taget dig sammen til at spørge hvad formålet med

Det kunne jo tænkes, at pigen gerne ville sikre sig TO guders velvilje, og
derved sikre vejen til paradis endnu mere. Det må vel være hendes ret.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 09:59

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> writes:

> Vrøvl, JP havde et godt formål med provokationen, og fik vist at deres gæt
> mht at det var farligt at overtræde muslimske religiøse normer, var helt
> rigtigt.

Sludder!

JP kastede sig ud i en ganske formålsløs aktion, men var så heldige,
at nogle folk lod sig provokere - måske netop fordi det var så
formålsløst.

DEREFTER fik JP travlt med at kæfte op om ytringsfriheden.

> Det kunne jo tænkes, at pigen gerne ville sikre sig TO guders velvilje, og
> derved sikre vejen til paradis endnu mere. Det må vel være hendes ret.

Det kunne jo være, at månen er lavet af grøn ost. Man kan sagtens
opstille festlige fantasiscenarier, der på en forskruet måde og alt
andet lige, retfærdiggør aktionen. Men den slags konstruktioner er jo
komplet irrelevante i virkelighedens verden.

I virkeligheden er det meget simpelt:

1) Hvorfor vil du konfirmeres?

Ethvert andet svar end "fordi jeg ønsker at bekræfte min tro og min
dåb overfor Gud og mennesker" bør afstedkomme et "Så lad være med at
blive konfirmeret, for det er ikke det, det går ud på."

2) Hvorfor vil du bære burka til din konfirmation?

Jeg har svært ved at forestille mig et reelt svar, der er kompatibelt
med svaret på 1.

Der er ikke konfirmationstvang her i landet. Konfirmation er faktisk
noget, man aktivt tilvælger. Så det virker komplet absurd at kaste
provokationer ind i det.

--
Peter B. Juul, o.-.o "15000 atheists in London rioted today
The RockBear. ((^)) after a blank sheet of paper was found

Fra : Jakob

Dato : 19-04-07 20:11

On 19 Apr 2007 10:58:33 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Sludder!

Selv sludder.

>JP kastede sig ud i en ganske formålsløs aktion, men var så heldige,
>at nogle folk lod sig provokere - måske netop fordi det var så
>formålsløst.

Ja det ersørme formålsløst at ingen turde(tør) tegne Muhammed og at
når nogle endelig vover det, så lever de under konstant frygt og
dødstrusler. Det skal vi da bare ignorere og fortsætte med at tegne
kristne i stedet.
Men luk du bare øjnene fortsat - det er så nemt jo, og pyt med at
virkeligheden viser at der eksisterer en voldsom trusselskultur fra
islamiske kræfter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 21:01

Jakob <ative@able.com> writes:

> Ja det ersørme formålsløst at ingen turde(tør) tegne Muhammed

Pah. En forfatter kan ikke finde en illustrator og det bliver gjort
til noget med frygt for religiøse mindretals straffeaktioner.

JP laver derefter nogle uhyrligt grove og sjofle tegninger, der kun
har til formål at håne islam. Så blev muslimerne kede af det. Nogle af
dem tog nogle af tegningerne med og "kom til" at blande JPs tegninger
sammen med nogle stærkt racistiske propaganda-ting og et foto af en
grise-impersonator.

I mellemtiden udkom den der "forfulgte" muhammed-bog uden anstrøg af
ballade.

Det var ikke det, at nogen tegnede Muhammed, der skabte ballade. Det
var det, at nogle nedgjorde muslimer, islam og Muhammed. Hvis jeg
pisser dig i ansigtet, er det et urimeligt krav fra min side, at du
skal smile og sige tak.

--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm not ignoring any facts.
The RockBear. ((^)) I'm simply ignoring you.

Fra : /Peter

Dato : 19-04-07 21:12

> [...]
>
> JP laver derefter nogle uhyrligt grove og sjofle tegninger, der kun
> har til formål at håne islam. Så blev muslimerne kede af det.

Uhyrlige og grove ?
Der er da set værre af både kongelige og ministre.

Men tolerancegrænsen blev da fundet og viser at de temmelig følsomme de
her muhamedanere,
måske er de ikke helt integrerede endnu, eller kender den nordiske lune,
måske skulle de sendes et par år til Grønland inden de fik løbepas i
danmark.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 21:32

On 19 Apr 2007 22:01:20 +0200, Peter B. Juul skrev:

> Pah. En forfatter kan ikke finde en illustrator og det bliver gjort
> til noget med frygt for religiøse mindretals straffeaktioner.

Nej, det var de adspurgte illustratorer selv, der gav udtrygt
for den frygt. Det var ikke noget, "det blev gjort til".

Og tager man reaktionen på JPs efterprøvning i betragtning og
i øvrigt husker Rushdie sagen og alle de andre lignende sager,
så må dit "pah" vist skyldes, at du ikke har hørt efter i
timen.

> JP laver derefter nogle uhyrligt grove og sjofle tegninger,

Sludder, der var intet sjofelt eller groft ved dem, når man
tager i betragtning, hvem der afbildedes. Der blev ikke tegnet
nogetsomhelst forkert. Muhamed var vitterligt en morderisk
hærfører og et udyr overfor kvinder. JP-tegningerne kom ikke
engang ind på profetens forhold til sex med piger på ni år.

> der kun
> har til formål at håne islam.

Mere sludder. Formålet var entydigt at efterprøve om
ytringsfriheden var sat ud af spillet grundet de mange trusler
og drabsforsøg.

> Så blev muslimerne kede af det.

"Kede af det" er vist en apologetisk omskrivning af, hvad der
videre skete.

> Det var ikke det, at nogen tegnede Muhammed, der skabte ballade. Det
> var det, at nogle nedgjorde muslimer, islam og Muhammed.

Nogle af dem nedgjorde Muhamed, naturligvis. Det gør satiriske
tegninger, og Muhamed var jo et monster. Har du nogensinde
læst om hans bedrifter og hans forskrifter til sine
proselytter?

> Hvis jeg
> pisser dig i ansigtet, er det et urimeligt krav fra min side, at du
> skal smile og sige tak.

Hvis Muhamed myrder, lemlæster og ydmyger er det så urimeligt
at fremstille ham sådan?

--
?The price good men pay for indifference to public affairs is
to be ruled by evil men.? - Platon

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-04-07 09:40

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Hvis Muhamed myrder, lemlæster og ydmyger er det så urimeligt
> at fremstille ham sådan?

Han var verdens flinkeste menneske, alt andet er at "pisse i ansigtet" på J.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 20-04-07 12:14

On Fri, 20 Apr 2007 10:39:47 +0200, Knud Larsen skrev:

> "Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> wrote in message

> Han var verdens flinkeste menneske, alt andet er at "pisse i ansigtet" på J.

Peter B Jubelidiot er tydeligvis en af dem, der nægter at se,
hvilken skændsel Muhamed var, og han går helt i sort over dem,
der ikke lige gider være med til at stikke hovedet i busken.

--
Each progressive spirit is opposed by a thousand mediocre
minds appointed to guard the past. ~ Maurice Maeterlinck

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-04-07 09:37

> [...]
> dem tog nogle af tegningerne med og "kom til" at blande JPs tegninger
> sammen med nogle stærkt racistiske propaganda-ting og et foto af en

JP "laver" ikke nogen tegninger overhovedet, de opfordrede alle danske
bladtegnere til at indsende en tegning af profeten. Tolv svarede, og de
fleste tegnede overhovedet ikke profeten, - nogle gjorde grin med JP i
stedet.
Og tegninger var IKKE grove, den med bomben viser jo en værdig og flot
profet, - og enhver ved at han ikke kunne have brugt bomber, MEN at utallige
jihad-grupper verden over bruger bomber.

Nu kommer der en teaterforestilling på Gladsaxe, som med ord og billeder gør
grin med alt det mest hellige i Bibelen. Forventer du nu at hele verden
kommer til at opleve afbrændinger og trusler på livet? Og tror du der kommer
en anden forestilling, som gør grin med Koranen? og hvorfor ikke?

Kristne vil heller ikke gøres grin med, men det må de sgu finde sig i, -
ellers er vi jo gået hundrede år baglæns. Og muslimer som vil leve her i
Europa må indrette sig på *vores* måde at leve på, ellers må de rejse til et
muslimsk land, - som selv fremtrædende muslimer har sagt.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-04-07 21:41

Knud Larsen wrote:

> Det kunne jo tænkes, at pigen gerne ville sikre sig TO guders
> velvilje, og derved sikre vejen til paradis endnu mere. Det må vel
> være hendes ret.

Jamen så lad hende dog blive "konfirmeret" i en Moske af en imam.

http://bibeltro.dk/ + http://skabelsen.info/ + *DebatForum*
http://RUI.ravsted.dk - den lokale ungdoms- & idrætsforening
http://ravsted.dk/ - nok Danmarks mest besøgte landsby-webside

Fra : Knud Larsen

Dato : 21-04-07 15:36

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> wrote in message

> Jamen så lad hende dog blive "konfirmeret" i en Moske af en imam.

Man kunne også lave en dobbelt gudstjeneste, - det vil vi formentlig se om
ganske få år.

Fra : Andreas Falck

Dato : 21-04-07 20:03

Knud Larsen wrote:

> Man kunne også lave en dobbelt gudstjeneste, - det vil vi formentlig
> se om ganske få år.

Men en iman og en hindupræst, og så skal det vil foregå i en Moske??

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 05:29

On Fri, 20 Apr 2007 22:40:53 +0200, Andreas Falck skrev:

> Jamen så lad hende dog blive "konfirmeret" i en Moske af en imam.

Endnu bedre kan det gøres ved at lave de danske folkekirker om
til økomeniske fællesrum, hvor alle tænkelige guder lader
deres samlede velsignelse regne ned over hovederne på de
besøgende.

--
"Nothing is easier than self-deceit. For what each man wishes,
that he also believes to be true." --Demosthenes

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 05:38

Henrik Svendsen wrote:

> Endnu bedre kan det gøres ved at lave de danske folkekirker om
> til økomeniske fællesrum, hvor alle tænkelige guder lader
> deres samlede velsignelse regne ned over hovederne på de
> besøgende.

Nej da. Den slags har da intet med kristendom at gøre. Det er jo det rene
afguderi.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 05:43

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen

> Nej da. Den slags har da intet med kristendom at gøre. Det er
> jo det rene afguderi.

Og...? Lad os da afskaffe folkekirken fuldkommen - og lad de
troende selv betale for deres overtro.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 10:14

Arne H. Wilstrup wrote:

[ ... ]
> Lad os da afskaffe folkekirken fuldkommen - og lad de
> troende selv betale [ ... ].

Hvorfor afskaffe Folkekirken?

Adskil kirke og stat fuldstændig og lad Folkekirken klare sig selv, også
økonomisk. Det er også den holdning jeg altid har haft!

Fra : N_B_DK

Dato : 24-04-07 11:59

> Hvorfor afskaffe Folkekirken?
>
> Adskil kirke og stat fuldstændig og lad Folkekirken klare sig selv,
> også økonomisk. Det er også den holdning jeg altid har haft!

Ja men det viser jo bare du ikke ved hvorfor folkekirken finanseres som den
gør.

--
MVH. N_B_DK
Boykot Berlinske!

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 13:28

N_B_DK wrote:

[ ... ]
> Ja men det viser jo bare du ikke ved hvorfor folkekirken finanseres
> som den gør.

Jo, det ved jeg udmærket. Og vil staten fortsat hyre Folkekirken til at
udføre diverse opgaver for staten skal der naturligvis falde en betaling for
dette arbejde, ellers må staten jo bare til selv at sørge for sådanne
opgavers udførelse.

Det er totalt korrumperende at verdslige og ateistiske politikere skal have
bestemmende indflydelse over Kirken. Det kommer der jo aldrig noget godt ud
af!

Jeg taler jo ikke for nogen nedlæggelse af Folkekirken, men alene for at
verdslige og ateistiske politikere ikke mere skal have nogen bestemmende
indflydelse over Kirken og dens funktioner, tro og lære m.v. Hvad forstand
har verdslige og ateistiske politikere mon på den slags?

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 13:39

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen
> Arne H. Wilstrup wrote:
>
> [ ... ]
>
> Hvorfor afskaffe Folkekirken?

fordi ordet "folkekirke" lyver om at den er til for folket - og
den eksisterer kun i kraft af at grundloven taler om
folkekirken. Hvis den blev afskaffet, ville der ikke være nogen
grund til at ændre grundloven på det punkt, vel? Jeg mener: der
ville ikke være nogen folke-kirke.

> Adskil kirke og stat fuldstændig og lad Folkekirken klare sig
> selv, også økonomisk. Det er også den holdning jeg altid har
> haft!

Vi er enige her.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 18:30

Arne H. Wilstrup wrote:

[ ... ]

> fordi ordet "folkekirke" lyver om at den er til for folket -

Det er jo ganske enkelt ikke rigtig hvad du skriver. Folkekirken er da i høj
grad til for folket.

> og den eksisterer kun i kraft af at grundloven taler om
> folkekirken.

Igen noget vrøvl. Den eksisterer i kraft af at der er nogle der vælger at
være medlem af den.

>Hvis den blev afskaffet, ville der ikke være nogen
> grund til at ændre grundloven på det punkt, vel? Jeg mener: der
> ville ikke være nogen folke-kirke.

Vi skal da bare have den grundlovsændring så kirke og stat bliver adskilt.
Kan Folkekirken ikke overleve dette er det Folkekirkens eget problem. Men
fører de en lære og forkynder en tro i god overensstemmelse med Bibelen tror
jeg heller ikke at det bliver noget problem for Folkekirken at overleve. Der
er jo en stigende tendens til at medlemmer af Folkekirken efterlyser en mere
bibeltro forkyndelse fra Kirkens talerstole.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 23:10

> [ ... ]

> Det er jo ganske enkelt ikke rigtig hvad du skriver.
> Folkekirken er da i høj grad til for folket.

Nej, den er til for de rige, og magtfulde samt underydere der
ikke kan klare deres eget liv selv, men som har behov for en
"far" til at rage kastanjerne ud af ilden for dem - og for at
komme med overtroiske historier om et liv efter døden. Selv tror
jeg på et liv efter dyden, men det er en anden snak.

> Igen noget vrøvl. Den eksisterer i kraft af at der er nogle
> der vælger at være medlem af den.

Nix- folkekirken er direkte beskrevet i grundloven - at afskaffe
folkekirken kræver en grundlovsændring.

> [...]
> er jo en stigende tendens til at medlemmer af Folkekirken
> efterlyser en mere bibeltro forkyndelse fra Kirkens

Jamen, så er vi enige- lad os adskille kirke og stat -og mit
ønske er så at man går skridet videre og afskaffe folkekirken -
det synes du så ikke - fair nok.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 23:21

Arne H. Wilstrup wrote:

> Nej, den er til for de rige, og magtfulde samt underydere der
> ikke kan klare deres eget liv selv, men som har behov for en
> "far" til at rage kastanjerne ud af ilden for dem

Styr da lige dit forkrøblede handicap og idiotiske fordomme!!

Og nu husker jeg godt hvorfor jeg slet ikke gider debatere med dig: du er
ganske enkelt skruet helt forkert sammen i øverste etage

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 23:29

> [...]
>
> Og nu husker jeg godt hvorfor jeg slet ikke gider debatere med
> dig: du er ganske enkelt skruet helt forkert sammen i øverste

Nej, det er fordi du bliver sat til vægs hver eneste gang - du
kan ikke tåle mosten - og du kan ikke tåle at blive modsagt- du
har en fastlåst opfattelse om kristendommen og den kan ikke
rokkes- enhver der ikke giver dig ret, bliver du fornærmet og
sur på. Men sådan er livet -du kan ikke altid få din vilje.

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-07 07:12

Arne H. Wilstrup wrote:

[ ... ]
> [...]
> rokkes- enhver der ikke giver dig ret, bliver du fornærmet og
> sur på. Men sådan er livet -du kan ikke altid få din vilje.

Hvis du vil diskutere og føre en dialog, så vælg en seriøs og saglig tilgang
til emnet. Men det har du jo gang på vist at du ikke formår.

Hvis der er nogle der har en fastlåst opfattelse og ikke vil rokkes, er det
netop dig.

EOD

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-04-07 15:57

> [...]
> ikke formår.
>
> Hvis der er nogle der har en fastlåst opfattelse og ikke vil

Se dig selv i spejlet - og når du gør det så sig til dig selv:
"gå efter sagen, ikke efter manden" - det kan være at det
hjælper.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-04-07 16:46

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
> Se dig selv i spejlet - og når du gør det så sig til dig selv:
> "gå efter sagen, ikke efter manden" - det kan være at det
> hjælper.

Sjovt som det netop er dig der siger det *G*

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-07 17:22

In news:462f77ea$0$90262$14726298@news.sunsite.dk,
N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> typed:

> "Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote in message
>
> Sjovt som det netop er dig der siger det *G*

Ja ikke sandt. Men det fatter han ikke efter alle de forskruede korstog han
har forsøgt at køre mod kristne og kristendommen.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 25-04-07 17:33

> [...]
>
> Ja ikke sandt. Men det fatter han ikke efter alle de
> forskruede korstog han har forsøgt at køre mod kristne og

korstog? nej det lader jeg de forskruede kristne om - som ateist
tror jeg jo ikke på "korsets gåde" så hvad skulle det gavne at
jeg førte "korstog"Det er noget de morderiske kristne har eneret
på.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-07 22:12

On Wed, 25 Apr 2007 19:38:20 +0200, Andreas Falck skrev:

> Henrik Svendsen skrev i t54juvnwh98d$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:
>
> [ .. ]

> Nej da, det var meget velvalgt, og kommunisten reagerede akkurat som jeg
> havde forventet det af netop ham.

Så det var ligesom derfor, du valgte at bruge udtrykket, fordi
du vidste, at Arne ville reagere, som han gjorde, på det?

> Han har jo ikke andet end de sædvanlige
> forskruede hjemmefordrejede stråmænd at fremture med, og dem har vi jo alle
> sammen hørt utallige gange.

Hvad var egentligt hans stråmand i det, du vidste, han ville
reagere med, da du meget velvalgt brugte udtrykket korstog?

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-07 22:22

Henrik Svendsen skrev i fmymvtkh4u0v$.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

[ ... ]
> Hvad var egentligt hans stråmand i det, du vidste, han ville
> reagere med, da du meget velvalgt brugte udtrykket korstog?

Prøv at læse hans indlæg endnu engang. Det er faktisk ret illustrativt
skematisk for hans svar i forbindelse med debat om kristne og kristendom.

Man skulle næsten tro han havde fået Malka-psykologisk hjælp til
formeleringen LOL

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 25-04-07 18:03

On Wed, 25 Apr 2007 18:33:29 +0200, Arne H. Wilstrup skrev:

> [...]

> på.

Andreas skulle nok have valgt et andet udtryk end korstog.

"If a lie is repeated often enough all the dumb jackasses in
the world not only get to believe it, they even swear by it."
--Billy Boy Franklin

Fra : Andreas Falck

Dato : 25-04-07 18:38

> [...]

> Andreas skulle nok have valgt et andet udtryk end korstog.

Nej da, det var meget velvalgt, og kommunisten reagerede akkurat som jeg
havde forventet det af netop ham. Han har jo ikke andet end de sædvanlige

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 26-04-07 01:37

On Wed, 25 Apr 2007 23:21:59 +0200, Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Prøv at læse hans indlæg endnu engang. Det er faktisk ret illustrativt
> skematisk for hans svar i forbindelse med debat om kristne og kristendom.

Jeg kender ikke så meget til, hvordan Arne taler om kristne og
kritendom i kristendomsgruppen, og nu kan jeg pludselig ikke
huske, hvorfor jeg blandede mig.

Selv taler jeg ofte ikke pænt om kristendom.

> Man skulle næsten tro han havde fået Malka-psykologisk hjælp til
> formeleringen LOL

Malka er forhåbentligt ikke psykolog? Er han ikke bare en
selvudnævnt "terapeut"?

--
Hvis en troende kræver, at jeg som ikke-troende skal overholde
hans tabuer i den offentlige sfære, så beder han ikke om min

Fra : Andreas Falck

Dato : 26-04-07 08:46

Henrik Svendsen skrev i 128rss88yezm3.dlg@hrsvendsen.fqdn.th-h.de:

[ ... ]
> Malka er forhåbentligt ikke psykolog? Er han ikke bare en
> selvudnævnt "terapeut"?

Malka er angiveligt selvbestaltet hvadsomhelst

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 06:02

On Tue, 24 Apr 2007 06:37:59 +0200, Andreas Falck skrev:

> Nej da. Den slags har da intet med kristendom at gøre. Det er jo det rene
> afguderi.

Men lækkert og det er sådan, medlemmerne vil ha' det (lækkert
altså). Folkekirken har jo heller ikke vildt meget med kristi
budskab at gøre.

Som ateist synes jeg også, at troende ligesågodt kan tro på
hele molevitten, når det nu skal være.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 10:12

Henrik Svendsen wrote:

[ ... ]
> Men lækkert og det er sådan, medlemmerne vil ha' det (lækkert
> altså). Folkekirken har jo heller ikke vildt meget med kristi
> budskab at gøre.

Ja, naturligvis skal Folkekirken skilles fra staten og klare sig selv
økonmisk lige som alle andre trossamfund må det. Og ja, det er da også
rigtigt at der er meget i Folekirken der ikke rigtig har noget med
kristendom at gøre. Men det kan jo næppe være anderledes når ateistiske
politikere har en bestemmende indflydelse over Folkekirken.

> Som ateist synes jeg også, at troende ligesågodt kan tro på
> hele molevitten, når det nu skal være.

Hvad de troende vil tro på må være op til de troende alene. Men når de tror
på alt muligt andet end den kristne tro skulle de blot lade være med at
kalde sig kristne.

Fra : N_B_DK

Dato : 24-04-07 12:00

> Ja, naturligvis skal Folkekirken skilles fra staten og klare sig selv
> økonmisk lige som alle andre trossamfund må det.

Dvs den jord folkekirken gav til staten, for at så blive finanseret igennem
denne, skal gives tilbage til folkekirken eller ?

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 13:28

N_B_DK wrote:

[ ... ]
> Dvs den jord folkekirken gav til staten, for at så blive finanseret
> igennem denne, skal gives tilbage til folkekirken eller ?

Og den jord staten gennem tiden har foræret til Kirken??

Naturligvis skal der da ske en rimelig kompensation. Og naturligvis skal der
findes en fornuftig løsning for vedligeholdelse og bevarelse af den
kirkelige kulturarv lige som med alle andre former for kulturarvsværdier i
vort land.

Og jeg ved udmærket at processen med en adskillelse af kirke og stat ikke er
nogen let sag og at der i processen vil opstå mange og store
problemstillinger der bliver svære at løse.

Men jo før man kommer igang deso bedre.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 13:26

On Tue, 24 Apr 2007 11:12:20 +0200, Andreas Falck skrev:

> [...]
>
> Ja, naturligvis skal Folkekirken skilles fra staten og
> klare sig selv økonmisk lige som alle andre trossamfund må

Ja, naturligvis bør staten modarbejde al religiøs mission og
indoktrinering.

> [...]
> kan jo næppe være anderledes når ateistiske politikere har
> en bestemmende indflydelse over Folkekirken.

Det er nu medlemmerne selv, der sætter kirkens dagsorden.

> Hvad de troende vil tro på må være op til de troende alene.

Jo, men vi ateister under dem gerne at få det hele som en
pakkeløsning.

> Men når de tror på alt muligt andet end den kristne tro
> skulle de blot lade være med at kalde sig kristne.

Det må være op til de troende selv.

-- Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 18:32

Henrik Svendsen wrote:

> Ja, naturligvis bør staten modarbejde al religiøs mission og
> indoktrinering.

Lige som staten naturligvis bør modarbejde al ateistisk mission og
indoktrinering.

> Det er nu medlemmerne selv, der sætter kirkens dagsorden.

Ikke som det er i dag. Da er det i høj grad hvad der er "politisk korrekt"
og den dagsorden sættes jo først og fremmest af verdslige og ateistiske
politikere der har den mindste anelse om hvad kristendom er for en
størrelse.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 23:12

"Andreas Falck" <bse32568@vip.cybercity.invalid> skrev i
meddelelsen

> Lige som staten naturligvis bør modarbejde al ateistisk
> mission og indoktrinering.

der er ikke tale om ateistisk missionering eller indoktrinering
i dette samfund - vi skal undervise i kristendom i skolerne, men
ikke i ateisme - hvad er det så der får dig til at mene at der
er nogen ateisme at modarbejde?

såeh - kan medlemmerne fyre en præst? næ, det er op til
kirkeministeren.

> [...]
> fremmest af verdslige og ateistiske politikere der har den
> mindste anelse om hvad kristendom er for en størrelse.

De behøver ikke at have nogen anelse om hvad kristendommen er
for en størrelse - de er blot lovgivere.

Fra : Andreas Falck

Dato : 24-04-07 23:24

Arne H. Wilstrup wrote:

[ ... ]
> De behøver ikke at have nogen anelse om hvad kristendommen er
> for en størrelse - de er blot lovgivere.

Og det er jo også derfor de bare skal holde deres ateistiske naller væk fra
Folkekirken. Den har de slet ikke noget at gøre med.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 24-04-07 23:28

> [...]
>
> Og det er jo også derfor de bare skal holde deres ateistiske
> naller væk fra Folkekirken. Den har de slet ikke noget at gøre

jo, sålænge det er en folkekirke, der som sådan understøttes af
staten, så skal de naturligvis blande sig- og det gør de da
også.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 23:55

On Wed, 25 Apr 2007 00:23:32 +0200, Andreas Falck skrev:

> Arne H. Wilstrup wrote:
>
> [ ... ]
>
> Og det er jo også derfor de bare skal holde deres ateistiske naller væk fra
> Folkekirken. Den har de slet ikke noget at gøre med.

Ikke ud over, at det er dem, der lovgiver for de forhold, der
gælder samtlige religiøse samfund i dette land. Og det skulle
de jo helst gerne blive ved med at gøre.

Folkekirken ønsker selv den ordning, der gælder nu, så begge
parter er nok rimeligt tilfredse.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 24-04-07 23:28

On Tue, 24 Apr 2007 19:32:13 +0200, Andreas Falck skrev:

> Lige som staten naturligvis bør modarbejde al ateistisk mission og
> indoktrinering.

Hvad det så end er; men det glæder mig, vi er enige om, at
staten har en opgave i at modarbejde al religiøs mission og
> [...]

> og den dagsorden sættes jo først og fremmest af verdslige og ateistiske
> politikere der har den mindste anelse om hvad kristendom er for en

Medlemmerne er jo gennemgående politisk korrekte og
gennemgående fuldkommen ligeglade med, hvad der står i biblen
og har kun den mindste anelse om, hvad kristendom er.

--
The power to fit in with one?s social peers can be
irresistible. To a human lemming, the logic behind an opinion

Fra : John

Dato : 25-04-07 00:12

"Henrik Svendsen" <HrSvendsen@msn.com> skrev i en meddelelse

> Endnu bedre kan det gøres ved at lave de danske folkekirker om
> til økomeniske fællesrum, hvor alle tænkelige guder lader
> deres samlede velsignelse regne ned over hovederne på de
> besøgende.

Smukt initiativ! :))

Den irske komiker Dave Allen havde åbenbart en lignende opfattelse, eftersom
han sluttede sine TV-shows med disse ord:

"Goodnight.. and may your god be with you!"

John :)

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 13:32

On 19 Apr 2007 08:11:57 +0200, Peter B. Juul skrev:

> Teknisk set er det afgjort ikke noget problem. Men af respekt for
> andre menneskers følelser, bør du naturligvis nægte det og stille
> spørgsmålstegn ved hvorfor hun overhovedet vil konfirmeres.

Sikkert netop af respekt for andre menneskers følelser og for
gaverne. Det er jo langt de færreste af konfirmanterne, der
tror på det, de står og bekræfter. Iklædt burka kan
konfirmanten så tage hensyn til evt. muhamedanske
familiemedlemmer - og måske dermed udvide lidt på gavekontoen.

Datteren må sige at have tilpasset sig det politisk korrekte
nutidssamfund på smukkeste vis.

--
"power corrupts, and absolute power corrupts absolutely" -
Lord Acton

Fra : markens

Dato : 19-04-07 13:44

> Datteren må sige at have tilpasset sig det politisk korrekte
> nutidssamfund på smukkeste vis.

Det var netop også min første tanke, og drengende følger trop, omskæring og
næsevask,
pigerne ligeså; af med klitoris så massevoldtægter ikke bliver en nydelse.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 14:32

On Thu, 19 Apr 2007 14:44:01 +0200, markens skrev:

> [...]
> næsevask,
> pigerne ligeså; af med klitoris så massevoldtægter ikke bliver en nydelse.

Fremragende tilpasningsevne. De skal nok klare sig - som
slaver.

--
?We must use terror, assassination, intimidation, land
confiscation, and the cutting off of all social services to

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-04-07 13:53

> [...]
> familiemedlemmer - og måske dermed udvide lidt på gavekontoen.
>
> Datteren må sige at have tilpasset sig det politisk korrekte

Der kommer en bog om danske præsters tanker om kristendom og andre
religioner, og her er især de kvindelige præster meget åbne for at lade
islam få plads i kristendommen. Så der vil med garanti snart være kirker
hvor det vil være meget passende at bære burka, og hvorfor ikke?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 14:36

> [...]

> islam få plads i kristendommen. Så der vil med garanti snart være kirker
> hvor det vil være meget passende at bære burka, og hvorfor ikke?

Fordi de to religioners grundbudskab er inkompatible, måske?

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 14:39

On Thu, 19 Apr 2007 14:52:41 +0200, Knud Larsen skrev:

> [...]
> islam få plads i kristendommen. Så der vil med garanti snart være kirker
> hvor det vil være meget passende at bære burka, og hvorfor ikke?

Helt enig. Når præsten kan vade rundt i en sort kjole i
helsilke, så kan andre selvfølgelig også iføre sig burkaer.
Forskellen er jo meget lille.

Jeg forestiller mig også, at mange danske præster er
frustrerede over, at så mange danskere ryster på hovedet af
præsternes håbløse (men trods alt fantasirige) udgydelser om
at forsage djævlen og komme i himlen eller helvede og alt det
andet pladder.

Her er burkabærerne langt mere på linie med præsterne. Også
når det kommer til tøjstilen.

--
?If a Gentile hits a Jew, the Gentile must be killed.? -
Sanhedrin 58b

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 19-04-07 07:41

markens wrote:
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Hun vil bekræftes i den Kristne tro, iført et symbol for islam?

/Kim

Fra : markens

Dato : 19-04-07 07:52

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Hun vil bekræftes i den Kristne tro, iført et symbol for islam?

Er en sort klædedragt med sprække til øjene nu symbol for islam?
Hvad er et tørklæde så?

Nå spøg til side, hun vil gerne vise at hun er med på integrationsdillen,
når symboler på totalitære ideologier er tilladt i folketinget er det vel
også i kirkerne.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 07:55

"markens" <mm@mm.ll> writes:

> Er en sort klædedragt med sprække til øjene nu symbol for islam?
> Hvad er et tørklæde så?

"Er en stiliseret fisk nu symbol for kristendommen? Hvad er korset
så?" Ting kan have mere end et symbol associeret til sig.

> Nå spøg til side, hun vil gerne vise at hun er med på integrationsdillen,
> når symboler på totalitære ideologier er tilladt i folketinget er det vel
> også i kirkerne.

Selvfølgelig er det tilladt. Men er der et formål med det, der er
væsentligt nok til at det er OK at trampe på andre menneskers følelser?

--
Peter B. Juul, o.-.o "Roses are #FF0000,
The RockBear. ((^)) violets are #0000FF,

Fra : Noreply

Dato : 19-04-07 08:05

> [...]
>
> Selvfølgelig er det tilladt. Men er der et formål med det, der er
> væsentligt nok til at det er OK at trampe på andre menneskers følelser?

Da disse beklædningsgenstande ikke kun symboliserer religion, men i højere
grad ideologisk tilhørsforhold,
hvis følelser tramper tørklædebeklædte og sikkert senere burkaklædte på, fra
tingets talerstol?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 08:09

"Noreply" <nn@nn.nn> writes:

> [...]
> grad ideologisk tilhørsforhold,
> hvis følelser tramper tørklædebeklædte og sikkert senere burkaklædte på, fra

Kirker repræsenterer en bestemt ideologi.

Folketinget er mødested for alle landets ideologier. Enhver ideologi,
der kan samle 2% af stemmerne, har krav på taletid og stemmeret i
Folketinget.

På den anden side... På min mormors tid var der ikke noget
ualmindeligt i at bære tørklæde i kirken.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Jakob

Dato : 19-04-07 20:14

On 19 Apr 2007 08:55:25 +0200, p4@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul)
wrote:

>Selvfølgelig er det tilladt. Men er der et formål med det, der er
>væsentligt nok til at det er OK at trampe på andre menneskers følelser?

Mine følelser bliver krænket når jeg ser tørklæder i det offentlige
rum. Det skal stoppes nu!

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 21:02

Jakob <ative@lable.com> writes:

> Mine følelser bliver krænket når jeg ser tørklæder i det offentlige
> rum. Det skal stoppes nu!

Ja, føj. Jeg så en ældre dansk dame på Vesterbrogade for nogle måneder
siden. Hun bar sådan et plastictørklæde i den lette regn. Jeg flåede
det naturligvis af hende og brændte det på stedet.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : /Peter

Dato : 19-04-07 21:14

> Ja, føj. Jeg så en ældre dansk dame på Vesterbrogade for nogle måneder
> siden. Hun bar sådan et plastictørklæde i den lette regn. Jeg flåede
> det naturligvis af hende og brændte det på stedet.

Underlig ide!

Men selvfølgelig kan begge tørklæder retfærdigøres ved at udfylde en
funktion,
men den ene funktion er diskriminerende.
Men det fatter du sikkert ikke.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 21:11

On 19 Apr 2007 22:02:17 +0200, Peter B. Juul skrev:

> Ja, føj. Jeg så en ældre dansk dame på Vesterbrogade for nogle måneder
> siden. Hun bar sådan et plastictørklæde i den lette regn. Jeg flåede
> det naturligvis af hende og brændte det på stedet.

Det kaldes også for en regnhætte. Men du har ret .. det er
sådan det kan gå, når man ikke kan tolerere, at nogen tramper
på ens følelser ved at sige sin mening. Det var nok også det,
Jakob mente.

Fra : Pernille

Dato : 20-04-07 12:49

> [...]
> siden. Hun bar sådan et plastictørklæde i den lette regn. Jeg flåede
> det naturligvis af hende og brændte det på stedet.

Er du ikke klar over, at det er forbudt at afbrænde pkastic?!

Fra : @

Dato : 19-04-07 10:08

On Thu, 19 Apr 2007 08:51:37 +0200, "markens" <mm@mm.ll> wrote:

>"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

>Er en sort klædedragt med sprække til øjene nu symbol for islam?

ja

>Hvad er et tørklæde så?

tørklæder er jo flere ting,

men båret af en muhamedaner med det formål at skjule hår og hals er
også et symbol for muhamedanismen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 11:56

"markens" <mm@mm.ll> skrev i en meddelelse
> [...]
> når symboler på totalitære ideologier er tilladt i folketinget er det vel

Må jeg også gå ind i en moske og sidde og sige trosbekendelsen og Fader vor,
højlydt, i mine shorts og soltop?

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-04-07 13:54

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> Må jeg også gå ind i en moske og sidde og sige trosbekendelsen og Fader
> vor, højlydt, i mine shorts og soltop?

Nej, det er noget helt andet, det er jo OS, der er tolerante, og sætter en
ære i det.

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:04

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Hun vil bekræftes i den Kristne tro, iført et symbol for islam?
>
> /Kim

Mon ikke hendes forældre har en finger med i spillet her.
Stakkels barn. Egentlig, så skulle hun bruge et års tid eller to mere på at
lege, i stedet for at blive tvunget til at beskæftige sit lille hoved med
alle disse spørgsmål om hvordan man bedst kan provokere. Lad hende dog være
et barn, lidt endnu.

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 08:40

On 19 Apr., 07:31, "markens" <m...@nm.ll> wrote:
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om spørgsmålet er reelt - at du
faktisk har en datter med de tanker - eller om det er et
drillespørgsmål.

Uanset så synes jeg det kunne være et spændende eksperiment. Mit håb
er at folkekirkegængere er så begavede at de kan se det humoristiske i
det, men hvis det rent faktisk lykkes at provokere nogen med dette, så
ville det være yderst interessant.

Folkekirken er en offentlig institution som vi alle er med til at
finansiere - om vi er kristne eller ej. Det er i sig selv forkasteligt
at nogle er tvunget til at finansiere en tro de ikke bekender sig til.
Derfor skal der selvfølgelig være plads til muslimer. Hvis nogle
kristne har så stærke religiøse følelser at de ikke vil acceptere det,
har de kun godt af at blive provokeret, og det er godt at få denne
intolerance frem i lyset. Sådanne kristne må samle sig i nogle samfund
der ikke er betalt af det offentlige, hvor de selv kan bestemme hvem
der må og ikke må være med.

Det ville være helt i konfirmationens ånd hvis konfirmanderne begyndte
at optræde i kostumer. Det er i forvejen en åndelig maskerade.
Konfirmation har, lige som vielse og barnedåb, for længst fjernet sig
fra at være en religiøs handling. Så selvfølgelig skal muslimer og
andre ikke-kristne have lov til at blive konfirmeret. Gerne iført
klædedragter fra andre kulturer.

Men mon ikke muslimer i virkeligheden ville blive mere provokeret af
dette end de kristne ville?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-04-07 08:58

On 19 Apr 2007 00:39:47 -0700 rusc <iamastrangeloop@gmail.com> sent the
following smoke signals:

> [...]
>fra at være en religiøs handling. Så selvfølgelig skal muslimer og
>andre ikke-kristne have lov til at blive konfirmeret. Gerne iført

Så satandyrkere skal også have lov til at dyrke deres ideologi i kirken?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:07

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> On 19 Apr 2007 00:39:47 -0700 rusc <iamastrangeloop@gmail.com> sent the
> following smoke signals:

> Så satandyrkere skal også have lov til at dyrke deres ideologi i kirken?
>
> --
Lad os se på, hvilke regler, der er for adfærd i moskeerne.
Er der strenge regler der, eller kan man også der te sig, som man vil?

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-04-07 13:55

> [...]
> Lad os se på, hvilke regler, der er for adfærd i moskeerne.
> Er der strenge regler der, eller kan man også der te sig, som man vil?

Muslimer har naturligvis strenge regler, men det er jo DERES religion, -
vores er at være åbne for hele molevitten af nye og gamle religioner.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-04-07 08:59

"rusc" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om spørgsmålet er reelt - at du
> faktisk har en datter med de tanker - eller om det er et
> drillespørgsmål.

Egentlig er det et genialt teenager-oprør mod en super-racistisk far.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Husk at krigen i Irak

Fra : Noreply

Dato : 19-04-07 09:09

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "rusc" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Egentlig er det et genialt teenager-oprør mod en super-racistisk far.

Du mener altså at muhamedanerne synes det er helt ok at deres uniform bæres
ved andre ideologiers ceremonier, mon ikke nogle vil råbe højt.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-04-07 09:14

"Noreply" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at muhamedanerne synes det er helt ok at deres uniform
> bæres ved andre ideologiers ceremonier, mon ikke nogle vil råbe højt.

Jeg er da komplet ligeglad. Jeg har intet med hverken kristendom eller islam
at gøre og hvem som protesterer over hvad i deres hellige bygninger er mig
inderligt ligegyldigt. De respektive religioner kan jo bare afvise hvad de
ikke vil have ind i deres bygninger. Jeg ser hellere en langt mere
interessant diskussion om hvor hurtigt at vi kan få adskilt stat og kirke og
dermed få overført folkekirken på frikirkevilkår, altså en 100 %
privatisering af folkekirken.

Fra : Jesper Nøhr Andersen

Dato : 19-04-07 12:09

> [...]
> interessant diskussion om hvor hurtigt at vi kan få adskilt stat og kirke
> og dermed få overført folkekirken på frikirkevilkår, altså en 100 %

100% enig

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:09

"Noreply" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Du mener altså at muhamedanerne synes det er helt ok at deres uniform
> bæres ved andre ideologiers ceremonier, mon ikke nogle vil råbe højt.

De vil vel ikke råbe højere, en hvis jeg træder ind i en moske, iført
shorts, soltop og træsko..

Fra : markens

Dato : 19-04-07 13:01

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> De vil vel ikke råbe højere, en hvis jeg træder ind i en moske, iført
> shorts, soltop og træsko..

Muhamedanerne har vil ikke eneret på en heldækkende dragt med kighul!

Fra : @

Dato : 19-04-07 13:13

On Thu, 19 Apr 2007 14:01:04 +0200, "markens" <mm@der.ll> wrote:

>"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

>Muhamedanerne har vil ikke eneret på en heldækkende dragt med kighul!

nej det har været Sorte Slyngels beklædning i Anders And i mange år

Fra : Noreply

Dato : 19-04-07 09:15

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "rusc" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Egentlig er det et genialt teenager-oprør mod en super-racistisk far.

Ja jeg kender flere teenagere der vil have mavebombebælte på sammen med
tørklædet.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-04-07 09:16

"Noreply" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kender flere teenagere der vil have mavebombebælte på sammen
> med tørklædet.

Nå men det må du vel hellere meddele PET.

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:11

"Noreply" <nn@nn.nn> skrev i en meddelelse
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja jeg kender flere teenagere der vil have mavebombebælte på sammen med
> tørklædet.

God idé! Hvor kan man købe dem?

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:08

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "rusc" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Egentlig er det et genialt teenager-oprør mod en super-racistisk far.

Egentlig er jeg slet ikke overrasket over dit synspunkt.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 09:46

rusc <iamastrangeloop@gmail.com> writes:

> Folkekirken er en offentlig institution som vi alle er med til at
> finansiere - om vi er kristne eller ej. Det er i sig selv forkasteligt
> at nogle er tvunget til at finansiere en tro de ikke bekender sig til.

Ja, det er jo en tilbagevendende påstand. Jeg vil modsat mene, at det
er forkasteligt, at det kun er folkekirkens medlemmer, der skal
finansiere landets civilregistrering. Det er dybt urimeligt, at I
andre kan melde jer ud af betalingen af en for nationen så væsentlig
opgave.

> [...]
> intolerance frem i lyset. Sådanne kristne må samle sig i nogle samfund
> der ikke er betalt af det offentlige, hvor de selv kan bestemme hvem

At provokere for provokationens skyld er idioti.

Ville du på samme vis finde det godt og positivt, hvis nogen trampede
ind i en måske med sko på og sang kristne vækkelsessange? Eller går
kravet om tolerance kun den ene vej?

Fra : N_B_DK

Dato : 19-04-07 16:07

"rusc" <iamastrangeloop@gmail.com> wrote in message

> Jeg kunne godt tænke mig at vide om spørgsmålet er reelt - at du
> faktisk har en datter med de tanker - eller om det er et
> drillespørgsmål.

Spørger er en troll, der postes fra samme IP, som tossen Noreply.

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-04-07 08:52

On Thu, 19 Apr 2007 07:31:05 +0200 "markens" <mab@nm.ll> sent the
following smoke signals:

>Min datter vil konfirmeres i sort burka,
>det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Ja, hvis hun er så grim at det er nødvendigt, så er der vel ingen der
har problemer.

Et T-shirt påtrykt hagekors med teksten 'Heil Hitler' og med tilhørende
armbevægelse nedenunder kan vel heller ikke genere nogen, det er jo bare
et stykke stof.

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 11:59

> On Thu, 19 Apr 2007 07:31:05 +0200 "markens" <mab@nm.ll> sent the
> following smoke signals:

> Ja, hvis hun er så grim at det er nødvendigt, så er der vel ingen der
> har problemer.

Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på! Stakkels pige, at hun føler, at hun er
nødt til at skjule sit ansigt! Det var synd...

Fra : Hr. Jensen

Dato : 19-04-07 14:20

On Thu, 19 Apr 2007 12:59:03 +0200 "Pernille" <Hovedst@den> sent the
following smoke signals:

>"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

>Ja, det havde jeg ikke lige tænkt på! Stakkels pige, at hun føler, at hun er
>nødt til at skjule sit ansigt! Det var synd...

Normalt bruger hun skraldeposen, men i dagens anledning...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 11:19

On 19 Apr., 10:45, p...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> Ja, det er jo en tilbagevendende påstand.

Det er ikke en påstand, det er en holdning.

> [...]
> finansiere landets civilregistrering. Det er dybt urimeligt, at I
> andre kan melde jer ud af betalingen af en for nationen så væsentlig

Jeg har lyst til at sige at det ikke er en for 'nationen' væsentlig
opgave. Men jeg er faktisk ikke sikkert på at det ikke er det. Jeg kan
godt se noget fornuft i at have en statskontrolleret religion da
privatiseret religion har større tendens til ekstremisme, hvilket vi
alle har interesse i at bekæmpe. Så på sin vis er jeg enig i dit
synspunkt.

> At provokere for provokationens skyld er idioti.

Hvis folk bliver provokeret af en burka i et offentligt rum, er der
stof til eftertanke. Så er det ikke bare for provokationenes skyld.

> Ville du på samme vis finde det godt og positivt, hvis nogen trampede
> ind i en måske med sko på og sang kristne vækkelsessange?

Jeg ville nok finde det komisk, men jeg kan ikke se at der er det
samme. Pigen skulle ikke lave optøjer, bare bære et symbol. Derudover
er folkekirken offentlig, mens moskeerne ikke er det.

> Eller går kravet om tolerance kun den ene vej?

Nej begge veje naturligvis. Din parallel kan forstås som at du mener
at det er ok at ingen er tolerante.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 12:07

> [...]

> privatiseret religion har større tendens til ekstremisme, hvilket vi
> alle har interesse i at bekæmpe. Så på sin vis er jeg enig i dit

Nej, for du forstod ikke mit synspunkt :)

Folkekirken tager sig af civilregistreringen her i landet. Altså
den offentlige registrering af fødsler, vielser og dødsfald.

Det er den opgave, jeg mener er væsentlig for nationen som helhed.

Og den opgave finansieres alene over kirkeskatten.

Det er da forargeligt.

Den anden vej rundt ejede Kirken engang en masse jord. Den jord
forærede Kirken til Staten mod løftet om, at Staten herefter betalte
løn til biskopperne og noget af lønnen til præsterne - thi de havde jo
hidtil levet af det, der kom op af jorden.

Den aftale er unægteligt en væsentlig ting at kende, når man lader sin
forargrelse over tingenes tilstand runge.

> Hvis folk bliver provokeret af en burka i et offentligt rum, er der
> stof til eftertanke. Så er det ikke bare for provokationenes skyld.

"et offentligt rum" siger du. Der er jo IKKE bare tale om et
offentligt rum. Der er tale om et offentligt rum, der har et formål,
der på i hvert fald et plan står i modsætning til burkaen. Det svarer
i symbolværdi nogenlunde til at brænde Dannebrog i folketingssalen
eller at tisse på Dronningens portræt mens man står på Amalienborg
slotsplads.

Er det ulovligt? Ikke på grund af symbolværdien i det, i hvert fald
(jeg er dog ret sikker på, at man ikke må lade vandet på slotspladsen
overhovedet.)

Er det at det ikke er ulovligt det samme som at det er helt i orden?
Det mener jeg ikke. Jeg har svært ved at se det rimelige i, at man "da
skal have lov til at provokere". Man har lov til at have sine
holdninger, ja. Til hver en tid. Der er tidspunkter og steder hvor man
bør lade være med at skilte med dem af simpelt hensyn til sine
medmennesker.

> Nej begge veje naturligvis. Din parallel kan forstås som at du mener
> at det er ok at ingen er tolerante.

Alle skal være tolerante og alle skal vise hensyn. At forvente at folk
viser hensyn er ikke intolerance.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Larry, everybody steals shrimp
The RockBear. ((^)) and everybody lies about it.

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 11:33

On 19 Apr., 10:58, p...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> [...]
> dåb overfor Gud og mennesker" bør afstedkomme et "Så lad være med at
> blive konfirmeret, for det er ikke det, det går ud på."

Hvad med: "Fordi der er tradition for det i min familie når man når
denne alder"? Det er jo det det går ud på for de fleste. Det, og så
gaverne.

Og så er der jo denne: "Fordi alle de andre i klassen skal
konfirmeres, og jeg tør ikke skille mig ud".

> [...]
>
> Der er ikke konfirmationstvang her i landet. Konfirmation er faktisk
> noget, man aktivt tilvælger. Så det virker komplet absurd at kaste

Mange vil nok opleve en slags tvang i form af pres fra familien eller
klassekammeraterne. Jeg synes det er mere reelt at sige at det er
noget man fravælger.

Så hvad med: "Jeg synes det er klamt at børn bestikkes og presses til
at kalde sig kristne, så jeg synes der er brug for noget provokation i
den forbindelse"?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 11:58

rusc <iamastrangeloop@gmail.com> writes:

> Hvad med: "Fordi der er tradition for det i min familie når man når
> denne alder"? Det er jo det det går ud på for de fleste. Det, og så
> gaverne.

Ikke desto mindre vil hun bryde traditionen ved at bære burka. Og de
fleste familier kan godt finde ud af at holde en nonfirmations-fest.

> Og så er der jo denne: "Fordi alle de andre i klassen skal
> konfirmeres, og jeg tør ikke skille mig ud".

Og man skiller sig ikke ud ved at bære burka i kirken?

> Så hvad med: "Jeg synes det er klamt at børn bestikkes og presses til
> at kalde sig kristne, så jeg synes der er brug for noget provokation i
> den forbindelse"?

Jeg mener afgjort, at det er skudt ved siden af med denne aktion. Men
hvis det overhovedet er en faktisk situation og ikke en opdigtet (det
tror jeg faktisk, at det er), så burde vi vel også kunne få hendes
begrundelse at vide.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Og hvis man vælter en planet
The RockBear. ((^)) alligevel, så smelter den."

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 12:02

"rusc" <iamastrangeloop@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Så hvad med: "Jeg synes det er klamt at børn bestikkes og presses til
at kalde sig kristne, så jeg synes der er brug for noget provokation i

Hvis pigen ikke er kristen, skal hun da heller ikke konfirmeres.
At blive konfirmeret, er jo at sige ja til kristendommen.

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 11:54

"markens" <mab@nm.ll> skrev i en meddelelse
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Hvilken farve har konfirmanden valgt, til sin burka?
jeg håber, at det ikke bliver alt for varmt den dag. Hun skulle jo nødig gå
til af varme, på den store dag!
Måske skulle I forældre opfordre hende til, at hendes burka skal være i mini
udgaven.
Har hun tænkt på, at det kan give problemer, når hun skal spise, når hun har
hele ansigtet skjult.

Fra : Knud Larsen

Dato : 19-04-07 13:56

> [...]
> mini udgaven.
> Har hun tænkt på, at det kan give problemer, når hun skal spise, når hun

Burkaklædte kvinder er da endnu ikke døde af sult !

Fra : @

Dato : 19-04-07 14:13

On Thu, 19 Apr 2007 14:56:18 +0200, "Knud Larsen"
<mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

>"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

>Burkaklædte kvinder er da endnu ikke døde af sult !

nej de lider blot at kronisk d-vitaminmangel på grund af at de aldrig
får sol på kroppen

rakitis:
http://www.netdoktor.dk/brevkasser/arkiv/200181.htm

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 14:15

On 19 Apr., 12:58, p...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> Ikke desto mindre vil hun bryde traditionen ved at bære burka. Og de
> fleste familier kan godt finde ud af at holde en nonfirmations-fest.

Det var ikke en kommentar til burkaen, men til det at der kun skulle
være én gyldig grund til at blive konfirmeret ;)

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 14:20

On 19 Apr., 13:01, "Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> Hvis pigen ikke er kristen, skal hun da heller ikke konfirmeres.

Det må hun da selv om. Masser af børn bliver konfirmeret uden at være
kristne.

> At blive konfirmeret, er jo at sige ja til kristendommen.

Konfirmation er for de fleste bare en hyggelig tradition som for
længst har mistet sin forbindelse til det at være kristen.

Har det overhovedet på noget tidspunkt været 'kristent'? Jeg mindes
ikke at kristus taler om konfirmation, eller barnedåb for den sags
skyld.

Fra : rusc

Dato : 19-04-07 14:32

On 19 Apr., 13:06, p...@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) wrote:

> [...]
>
> Det er den opgave, jeg mener er væsentlig for nationen som helhed.
>
> Og den opgave finansieres alene over kirkeskatten.

Aha, ja den fangede jeg ikke. Men jeg er enig med dig på det punkt i
stedet så ;)

> "et offentligt rum" siger du. Der er jo IKKE bare tale om et
> offentligt rum. Der er tale om et offentligt rum, der har et formål,
> der på i hvert fald et plan står i modsætning til burkaen.

Hvad nu hvis det var en rigtig muslim og ikke en provokatør som gerne
ville konfirmeres lige som klassekammeraterne. Ville det være ok? Og
ville det så være ok at hun bar traditionelt muslimsk tøj i den
anledning?

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 14:48

rusc <iamastrangeloop@gmail.com> writes:

> Hvad nu hvis det var en rigtig muslim og ikke en provokatør som gerne
> ville konfirmeres lige som klassekammeraterne. Ville det være
> ok?

Den situation tror jeg ikke på.

Hvis hun er muslim nok til at bære burka, ville hun aldrig gå ind i en
kristen kirke og offentligt lyve om sin tro.

Og hvis hendes forældre er muslimer nok til at ønske, at hun bærer
burka, ville de næppe heller godtage det, men formentlig tilbyde en
anden art fest. Det skulle overraske mig, om ikke også islam har et
eller andet overgangsritual fra barn til voksen.
--
Peter B. Juul, o.-.o "[Freverts website] bliver ustandseligt hacket af
The RockBear. ((^)) mystiske fremmede, så det for stakkels Louise kommer

Fra : Benedikte Brisson

Dato : 19-04-07 15:28

Peter B. Juul skrev:

> [...]
> anden art fest. Det skulle overraske mig, om ikke også islam har et
> eller andet overgangsritual fra barn til voksen.

Det er der faktisk ikke i Islam. Jeg undersøgte det for et par år siden.

Venlig hilsen Dikte

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 17:54

Benedikte Brisson <kuduli@vide.invalid> writes:

> Det er der faktisk ikke i Islam. Jeg undersøgte det for et par år siden.

Nå, det kommer nok, efterhånden som vestlig islam udvikler sig. :)

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 15:19

> [...]

ville konfirmeres lige som klassekammeraterne. Ville det være ok? Og
ville det så være ok at hun bar traditionelt muslimsk tøj i den

For at blive konfirmeret, skal man være døbt.
At sige ja til trosbekendelsen.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 18:24

On Thu, 19 Apr 2007 16:19:00 +0200, Pernille wrote:

> For at blive konfirmeret, skal man være døbt.
> At sige ja til trosbekendelsen.

Korrekt, min søn blev døbt og konfirmeret samme dag, blot fordi han
ville have sin datter døbt 2 dage senere

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 18:55

Bruno Christensen <news@lpdommer.dk> writes:

> Korrekt, min søn blev døbt og konfirmeret samme dag, blot fordi han
> ville have sin datter døbt 2 dage senere

det lyder løjerligt. Konfirmation droppes normalt, når man døber en,
der allerede er på eller over konfirmations-alder. Han kan jo selv
svare for sig og er derfor ikke nødig at bekræfte noget.

en undtagelse er de flokdyr, der vil døbes for at kunne blive
konfirmeret sammen med de andre et par dage senere. I min kirke plejer
man i stedet at aftale med dem, at de døbes samtidig med at
kammeraterne konfirmeres - men der kan være folk, der er for bly til det.>

--
Peter B. Juul, o.-.o "All great epics come to an end. The Iliad. The
The RockBear. ((^)) Odyssey. War and Peace. Buffy the Vampire Slayer.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 20:03

On 19 Apr 2007 19:55:01 +0200, Peter B. Juul wrote:

> det lyder løjerligt. Konfirmation droppes normalt, når man døber en,
> der allerede er på eller over konfirmations-alder. Han kan jo selv
> svare for sig og er derfor ikke nødig at bekræfte noget.

Det er muligt at han ikke blev konfirmeret, jeg var der ikke.
Jeg var der dog da mit barnebarn blev døbt.

> [...]
> man i stedet at aftale med dem, at de døbes samtidig med at
> kammeraterne konfirmeres - men der kan være folk, der er for bly til det.>

Jeg ved at han blev døbt, og derfor troede jeg også at han blev
konfirmeret. Min fejl, alene ved ordet konfirmeret/bekræftet burde jeg
have vidst at det var kun en dåb. Jeg har dog aldrig tænkt over det
før nu.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : /Peter

Dato : 19-04-07 16:45

"markens" <mab@nm.ll> skrev i en meddelelse
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Nå ja , jeg kender til et helt hold konfirmandinder der vil klæde sig i
burke her den 6 maj,
hvad præsten siger ved jeg ikke, men når nu de ligefrem vil forære vores
kirker til muhamedanerne så har de sikkert heller ikke noget i mod det.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 19-04-07 17:55

"/Peter" <nospam@no.mail> writes:

> Nå ja , jeg kender til et helt hold konfirmandinder der vil klæde sig i
> burke her den 6 maj,

Ja, du gør.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 18:13

On Thu, 19 Apr 2007 17:44:52 +0200, /Peter skrev:

> "markens" <mab@nm.ll> skrev i en meddelelse
>
> Nå ja , jeg kender til et helt hold konfirmandinder der vil klæde sig i
> burke her den 6 maj,

Og jeg kender et helt hold konfirmander, der ligesom Mordokaj
vil iklæde sig burka og aske. De vil også skrige højt og
bittert
Esters Bog 4,1

> hvad præsten siger ved jeg ikke, men når nu de ligefrem vil forære vores
> kirker til muhamedanerne så har de sikkert heller ikke noget i mod det.

Absolut ikke. Kristne skal give alt bort - også helt ned til
deres sidste præsteskjorte. Ellers kommer de ikke i himlen.

Det gør de dog alligevel ikke medmindre de samtidig er blandt
de første 144000 renblodede hebræiske mænd, der aldrig har
ligget i med en kvinde.

Ovnstående lod Jehova åbenbare for en fyr navn Johannes.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 19-04-07 20:06

On Thu, 19 Apr 2007 19:13:04 +0200, Henrik Svendsen wrote:

> Det gør de dog alligevel ikke medmindre de samtidig er blandt
> de første 144000 renblodede hebræiske mænd, der aldrig har
> ligget i med en kvinde.

Du behøver ikke banke på min dør for at hente en skjorte, prøv et
andet sted.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Konrad

Dato : 20-04-07 06:38

markens wrote:
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Der findes ingen forskrifter for "korrekt" påklædning ift konfirmationen,
religiøst set. Kulturen dikterer "moden". Undrer mig blot over at man gerne
vel bekræfte sin kristne tro iført burka, som jo ikke er standard i vores
kultur.

Fra : Knud Larsen

Dato : 20-04-07 09:42

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> [...]
> gerne
> vel bekræfte sin kristne tro iført burka, som jo ikke er standard i vores

Var det ikke bare en tænkt situation? Man skulle i hvert fald finde en
kvindelig præst, de ville nok smile sødt

Fra : rusc

Dato : 24-04-07 13:59

On 24 Apr., 13:00, "N_B_DK" <N_B_DKS...@hotmail.com> wrote:

> Dvs den jord folkekirken gav til staten, for at så blive finanseret igennem
> denne, skal gives tilbage til folkekirken eller ?

Er det ikke bare et juridisk indspark som, som sådan, er uvedkommende
for diskussionen om hvorvidt det er godt eller skidt at have et
statsfinansieret trossamfund?

Fra : rusc

Dato : 24-04-07 16:12

> [...]
>
> Dvs den jord folkekirken gav til staten, for at så blive finanseret igennem
> denne, skal gives tilbage til folkekirken eller ?

Er det ikke bare et juridisk indspark som for så vidt er uinteressant
i en diskussion om hvorvidt det er godt eller skidt med et offentligt
financieret trossamfund?

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 04-05-07 21:54

markens wrote:
> Min datter vil konfirmeres i sort burka,
> det er vel helt fint, det er jo bare et stykke stof.

Skal der også være en stor rød cirkel med et 'A' i midten på burkaen?
Det er vist moderne blandt de unge idag.

- cep