Retspolitikken der intet har tilovers for ~
Fra : afdeling28@gmail.com

Dato : 18-04-07 22:32

Danmark (og flere andre lande - faktisk næsten ALLE!) har en
retspolitik der ikke straffer personkriminalitet særligt højt i
forhold til økonomisk kriminalitet. Altså kriminalitet iform af vold,
mord, voldtægt mv. anses for at være mere ok end økonomisk
kriminalitet. Måske meget forståeligt i et kapitalistisk markedsstyret
samfund....men....politiken reducerer faktisk mennesket til de rene
dyr. Det eneste der adskiller os fra dyreverdenen (og fra tidligere
primitive kulturer!) er netop evnen til empati og til ikke at ty til
impulsstyret adfærd.

Hvad er det der gør at voldsmænd kan slippe med 3 måneders betinget
fængsel for at banke en mand ned på gaden ? Hvorfor kan sexforbrydere
slippe med korte straffe på 12-18 måneder ? Hvorfor kan personer der
har begået mord slippe ud efter bare 4 år ?
personligt mener jeg ikke man bør have folk gående frit rundt i
samfundet der har begået person kriminalitet simpelt hen fordi
samfundet må beskytte dets borgere. En gang voldelig - potentielt
altid farlig!

Jeg kan simpelt hen ikke forstå hvorfor alle der har begået person
kriminalitet ikke ALTID får en tidsubestemt forvaringsdom ??? Det
synes for mig at være det eneste rimelige... I de fleste tilfælde er
der jo tale om folk med sociopatiske personligheder (ingen andre -
udover psykotiske og stof/alkoholmisbrugere - kan vel finde på at begå
personkriminalitet ?!) og dermed bliver en forvaringsdom på
sikringsanstalten en dom/behandling der kan retfærdiggøres uden
problemer. Så med mindre det kan godtgøres det skyldes psykose bør
folk der har begået personkriminalitet altså fjernes for altid fra
samfundet! At man har banket en person eller værre pga. alkoholrus,
stofrus mv. bør ikke frikende en for ansvar - indtagelse af disse
stoffer er jo i forvejen tegn på at man ikke er istand til at tage
vare på sit eget liv og så må nogen med højere grad af myndighed jo
gøre det for en!

Samfundet bør fortælle dets borgere at begår du personkriminalitet så
bliver du fjernet fra samfundet for stedse! Ingen der har tyet til
vold og værre ting bør mere kunne findes gående frit rundt i
samfundet..... Egentlig bør man vel gøre det samme med folk der er i
besiddelse af våben på offentlige steder. En sådan adfærd tyder jo
også på en forskruet hjerne uden for terapeutisk rækkevidde.....

Jeg er fuldstændig klar over at en sådan retspolitik vil have social
slagside da de fleste voldspsykopater er at finde i de lavere
socialklasser men det mener jeg egentlig kun er et udtryk for at
voldelig adfærd tit er forbundet med en umoden psykopatisk adfærd der
tit vil udelukke disse mennesker fra normale sociale/økonomiske
muligheder fordi deres interesser går mere på at at hævde sig med vold
og undertrykkelse af andre frem for at hævde deres person ved f.eks.
akademiske præstationer i et skoleforløb. Allerede tidligt i
skoleforløbet kan man udpege dem der bliver voldspsykopater/kriminelle
ved at de fordi de klarer sig dårligt i skolearbejdet hævder sig med
voldelige midler og anden primitiv selvhævden.

Tænk sig at leve i en verden uden rockere, indvandrerbander,
seksualforbrydere og andre adfærdsforstyrede elementer ?! Se det ville
være noget der minder om biblens paradis.
Impulsstyret voldelig adfærd bør vi fjerne fra vores samfund ved en
meget restriktiv retspolitik der sørger for at disse personer fjernes
fra samfundet for altid.

Fra : Henrik Svendsen

Dato : 19-04-07 13:49

On 18 Apr 2007 14:31:56 -0700, afdeling28@gmail.com skrev:

> Danmark (og flere andre lande - faktisk næsten ALLE!) har en
> retspolitik der ikke straffer personkriminalitet særligt højt i
> forhold til økonomisk kriminalitet.

Fordi penge har mere magt bag sig end almindelige mennesker.

> Jeg kan simpelt hen ikke forstå hvorfor alle der har begået person
> kriminalitet ikke ALTID får en tidsubestemt forvaringsdom ?

Det ville være frygeligt dyrt for samfundet, hvis man skulle
sætte en masse proletarer i behandling for nogen
værtshusslagsmål.

> [...]
> stoffer er jo i forvejen tegn på at man ikke er istand til at tage
> vare på sit eget liv og så må nogen med højere grad af myndighed jo

Hehe - du vil vist selv gerne være personfarlig - bare i meget
større målestok.

--
Contempt, prior to complete investigation, enslaves men to
ignorance. - Dr. John Whitman Ray