Jødepsykolog Arild Karlsen sensurert
Fra : Trond Halvorsen

Dato : 18-04-07 08:23

SOL-redaksjonen er ikke særlig glad for det Karlsen sier. Gjentatte
ganger blir innleggene mine med uttalelser fra Arild Karlsen slettet.

4. september 2001:

Jeg er anmeldt av Jardar Eggesbø Abrahamsen til politiet i Oslo fordi
jeg har tatt opp hans dødsopptatthet her på news. Jeg bor i Akershus.

Jardar samarbeider med raringene Gordon Spangelid og Morten Vinje. De
er også svært opptatt av å anmelde meg til politiet for hva jeg mener
her på news. Deres anmeldelser til abuse er forlengst blitt kastet i
søppelbøtten, men politiet i Oslo har fortsatt anmeldelsene til
behandling. De har vel enda ikke oppdaget at jeg bor i Akershus.

Jardar Eggesbø Abrahamsen anmeldte også Arve Kirkevik til politiet,
men politiet tok selvfølgelig ikke Jardars anmeldelse alvorlig. Etter
dette har Jardar spilt død i forhold til anmeldelsen av Kirkevik.

Gordon Spangelid har gått til det barnslige skritt å plinke Kirkevik.
Det vil si at Spangelid later som om han ikke leser noe av det Arve
Kirkevik skriver. Alle vet at både han og andre plinkere følger
_ivrig_ med ved at de svarer indirekte på innlegg de har "plinket".

Jeg forsker (aksjonsforskning) på newsinnlegg og har gått gjennom de
innleggene som plinkerne skriver. Det er for det meste bare bla, bla,
bla. De sutrer og pludrer om hverandre. Jardar Eggesbø Abrahamsen
hadde en periode hvor han forsøkte å skrive faglige innlegg på
nynorsk, men han henfalt dessverre igjen til sin "daudsopptatthet" da
han faglig ble drevet til veggs. Ingen har derfor noe å tape på at den
skytekåte Morten Vinje, liksomdyslektikeren Gordon Spangelid og den
dødsopptatte Jardar Eggesbø Abrahamsen plinker seg ut av news.

Treerbanden bør følge Pernille Nylehns og Erik Naggums eksempel, men
disse tre stakkarene har nok for store problemer til å klare seg i
real life utenfor news. Gordon Spangelid har truet med å "ta en
Pernille", men alle vet at dette er en bløff.

--
Arild Karlsen
http://home.no.net/gladmann/index.htm

Date: Sat, 01 Feb 2003 21:26:05 +0100

>Jeg hater egentlig kryssposting!

Dette synspunktet bør andre grupper også motta. Mange av dem som hater
kryssposting har stort sett ikke noe annet å skrive om på news.

Arve Kirkevik er blitt anmeldt til abuse en rekke ganger på grunn av
kryssposting. Nettnaziene klarte å stenge han ute fra news i noen
minutter på grunn av dette.

Senere prøvde nettnaziene å anmelde meg til abuse, men det nyttet
ikke. Dermed ble de helt krakilske og klaget på meg til alle som de
mente hadde innflytelse over meg. Til slutt havnet de hos
Oslo-politiet. Nettnaziene har prestert å få Oslo-politiet med seg på
å få stoppet mine krysspostinger! Oslo-politiet stormet inn i huset
mitt for å beslaglegge min datamaskin som om det var jødisk eiendom
under et norskt naziregime. (Oslo-politiet beslagla ikke bare jødisk
eiendom under siste verdenskrig. Oslo-politiet sørget også for at
jøder ble sendt til Tyskland og Polen hvor de ble gasset ihjel i egne
utryddelsesleire.)

Lurte du på hva de ivrigste nettnaziene heter? De heter Gordon
Spangelid, Morten Vinje og Jardar Eggesbø Abrahamsen. Deres mål er å
suge penger ut av meg og få meg straffet så hardt som mulig. Mine mål
er å få den ene til å shvnøvle litt mindre, få den andre til å bli
litt mindre våpenfiksert og få Jardar Eggesbø Abrahamsen til å bli
litt mindre dødsopptatt.

Selv om jeg er jøde så forsvarer jeg ikke Israels nazipolitikk! Jeg
forsvarer derimot jøders rett til å ytre seg på news! Jeg forsvarer
ytringsfriheten på samtlige newspubber!

Date: Sun, 02 Feb 2003 19:39:17 +0100

catgodesswild@hotmail.com (catgodess)wrote:
>Du høres temmelig forfulgt ut? Arild Karlsen er da et typisk jødisk
>navn! Hvordan qverlever sånne som deg alle de slemme nazistene som er
>etter deg?
>Og alle de stygge palestinerne som vil ta skalpen din` Du blir ikke
>fordulgt av Bin Laden vel?

Min jødiske venn Israel Perry meldte seg inn i Hedningsamfunnet. Han
er norges eneste jødning.

Takket være mitt u-jødiske navn så slipper jeg unna alle muslingene.

--
Arild Karlsen
http://home.no.net/gladmann/index.htm

3 regler for drikking
Av psykolog Arild Karlsen

1. Ikke ta initiativ til drikking
2. Drikk kun i de situasjoner hvor du blir sett rart på hvis du ikke
drikker, og
3. drikk da med måte

Hvis du har gode grunner for ikke å drikke bør de skrives opp. Skriv
gjerne "Gode grunner (GG)" på handa di. Hvis du er i ferd med å ta
initiativ til drikking kan du kaste et blikk på "GG" og minne deg selv
på grunnene. Vær særdeles fornøyd med deg selv når du avstår fra
initiativet. Snakk til deg selv eller andre om din "viljestyrke". Ros
deg selv! Suggerer deg selv til å bli i godt humør!
http://home.no.net/gladmann/3regle.htm

SKINNERROM FOR SPEDBARN
Av atferdsanalytiker Arild Karlsen

Hvis det første leveåret er av stor betydning bør det planlegges
skikkelig.

Siri og jeg brukte svangerskapstiden til å lese om og diskutere
spedbarnstell. Vi bestemte oss for å bygge et spedbarnsrom etter B.F.
SKinners spesifikasjoner. Skinner-rommet som vi kalte det, skulle være
behagelig for barnet. Vi foreldre skulle dessuten alltid lettvint
kunne holde øye med det.

Skinnerrommets temperatur ble holdt på ca. 29,5 grader celsius av en
termostatregulert ovn. En luftfukter som var hygrostatstyrt holdt
luftfuktigheten på ca. 50 % relativ fuktighet. For sikkerhets skyld
monterte vi en temperaturvarsler som skulle alarmere oss om
temperaturavvik på mer enn 1 grad celsius.

Sprinkelsenga var plassert i bekvem arbeidshøyde ca. 1 meter over
gulvet. To av sprinkelsidene var erstattet av hjørnet i rommet som var
laget av plexiglass. Dermed kunne vi se hverandre både når vi var i
stua og på soverommet vårt. Da Per var 1 ½ år ble senga satt ned på
gulvet.

Vi ble fort kjent med Per og begynte å følge et reglemessig mønster
som passet hans behov for stell, mat og søvn. Perioden under og like
etter måltidene ble gjennomført mest mulig rolig. Vi gledet oss til å
leke med han i de relativt korte periodene han var våken.

Når vi ser på barnets individuelle historie så har det i morslivet i
ca. 9 måneder blitt gynget opp og ned og til alle sider. Vi studerte
nærmere ruggingens, voggingens og huskingens funksjon hos vårt barn og
vi konkluderte med at rytmiske bevegelser har en rekke viktige
effekter. Rugging kan avbryte en rekke forskjellige typer atferd, men
den kan som en gjentatt konsekvens på samme atferd også øke den totale
mengde med akkurat den type atferd. Rugging kan dessuten lede til søvn
og forlenge søvn.

B.F. Skinner fortalte meg at hans datter Deborah fikk sin første
forkjølelse etter 6-års alderen. Han tilskrev dette å skyldes hennes
"aircrib" (Skinnerrom). Vi hadde også den erfaring at Per «aldri» var
forkjølet. De to siste årene har han ikke vært forkjølet etter hatt
feber. Han var frisk og sterk med et normalt atferdsrepertoar. Da Per
var 2 år gammel brukte vi en formiddag til avkledningstrening, gå på
potta, tømme potta samt det å holde seg. Han ble "tørrlagt", men uhell
forekom, noen ganger.
http://home.no.net/gladmann/bfsrom.htm

--
Trond Halvorsen