Betyder religionsfrihed mere end andre dem~
Fra : afdeling28@gmail.com

Dato : 17-04-07 21:15

Siden den såkaldte muhammed krise er religionsfrihed og ytringsfrihed
blevet diskuteret meget i det offentlige rum. MEN... hvorfor kigger
man ikke på nogle af de mere alvorlige sider af religionen og friheden
til at dyrke den : Flere religioner bl.a. Islam og Kristendommen har i
deres religiøse tekster helt uhyrlige ting som at kvinder bl.a. skal
tie i forsamlinger, at kvinder er mænd underlegne er et gennemgående
tema i både islam og kristendommen (Paulus !!)
Hvordan kan ellers normalt tænkende humanistisk indstillede demokrater
godtage den slags ?

Islam påbyder hovedbeklædning til kvinder, kvinder stenes for utroskab
osv. generelt en meget kvindefjendsk religion ! kristendommen er dog
ikke meget bedre , man kan bare se på at katolikker ikke tolererer
kvindelige præster, indremissionske protestanter er heller ikke meget
for dem!

Begge religioner forsøger at begrænse kvinders rettigheder. Dette
burde få enhver venstreorienteret til at bekæmpe begge religioners
fortalere.....Hvis disse altså er sande demokrater ?! På samme måde
burde alle kulturradikale bekæmpe de to religioners rabiate fortalere
med alle til rådighed stående lovlige midler. Man kunne f.eks. starte
med at forbyde enhver form for diskrimination og gøre den strafbar
iform af frihedsstraf. så var der en del tilhængere af islam,
katolisismen, indremissions protestantisme mv. der ville fylde godt
op i landets retssale!

Faktisk er begge religoners hellige tekster gennemsyret af et sort
menneskesyn hvor bl.a. kvinders menneskerettigheder undertrykkes.
Dette selvfølgelig fordi begge tekstsamlinger er skrevet af mennesker
der er præget af deres forhistoriske kulturer.

Desværre kan man ikke stille krav om at folk der vil leve i vores
samfund skal være særligt oplyste og intelligente. De har ret til at
basere deres personlige liv på ældgamle tekster skrevet i en samtid
der intet har med vores verden af idag at gøre. Men man kan kræve at
de overholder landets love hvor det bl.a. er ulovligt at diskriminere
folk på baggrund af hudfarve, KØN, alder, politiske- og religiøse-
overbevisning og deres SEKSUALITET.
Både flere kristne grupper og de fleste tilhængere af islam fordømmer
seksuelle minoriteter hvilket altså er dybt ulovligt!!!! ligesom det
er ulovligt at diskriminere folk pga. deres køn!!! Det skal vi lige
huske i den offentlige debat inden vi ubetinget ytrer vores holdninger
om religionsfriheden - den er et tveøgget sværd som vi måske snart bør
tage op til revision og måske helt afskaffe ???

Fra : Jan Kronsell

Dato : 17-04-07 22:06

> [...]
>de overholder landets love hvor det bl.a. er ulovligt at diskriminere
>folk på baggrund af hudfarve, KØN, alder, politiske- og religiøse-

Og her er et indbygget dilemma. Man må ikke diskriminere på grund af
seksualitet. Men heller ikke på grund af religiøsitet. Så er det ikke
diskrimination at diskriminere de, der diskriminerer? Eller med andre ord,
hvis man vil udelukke nogle, fordi deres religion forbyder visse former for
sekualitet eller sætter det ene køn over det andet, ovetræder man selv
loven.

Jan

Fra : @

Dato : 17-04-07 23:41

On 17 Apr 2007 13:15:21 -0700, afdeling28@gmail.com wrote:

>Begge religioner forsøger at begrænse kvinders rettigheder. Dette
>burde få enhver venstreorienteret til at bekæmpe begge religioners
>fortalere.....Hvis disse altså er sande demokrater ?

det er de venstreorienterede jo netop ikke

de er tilhængere af en totalitær styreform

men efter at deres forbilleder i det nu heldigvis hedengangne USSR er
kollapset

har de fundet sig en ny politisk sengekammerat nemlig muhamedanismen

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 17:13

<afdeling28@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Men læg lige mærke til, at jeg ikke frygter noget som kristen kvinde, selv
om jeg kommer med min mening.
Jeg har sandelig ikke tænkt mig at tie. Vi kristne er nået længere, end på
Jesus tid. Er det ikke på tide, at muslimer også udvikler sig og bevæger sig
væk fra stening af kvinder, uanset, hvad de stakkels kvinder har gjort?

,

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-04-07 19:57

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i meddelelsen

> [...]
> gennemgående
> tema i både islam og kristendommen (Paulus !!)
> Hvordan kan ellers normalt tænkende humanistisk indstillede

*hvem siger at vi godtager dem?

> Islam påbyder hovedbeklædning til kvinder,

*nej- det er kvindens eget valg.

kvinder stenes for utroskab

*Ikke alle steder.

> [...]
> tolererer
> kvindelige præster, indremissionske protestanter er heller

*korrekt- men det er religionens og de religiøses problem.

> [...]
> Dette
> burde få enhver venstreorienteret til at bekæmpe begge

*rigtige venstreorienterede bekæmper ikke religionerne, men de
religiøse handlinger, der defamerer kvinder og mennesker i
almindelighed.

> [...]
> iform af frihedsstraf. så var der en del tilhængere af islam,
> katolisismen, indremissions protestantisme mv. der ville

Haarder vil ikke være med til at gøre ligeret i folkekirken til
noget han skal tage sig af- "vi har en rummelig folkekirke"
proklamerer han.

> Faktisk er begge religoners hellige tekster gennemsyret af et
> sort
> menneskesyn hvor bl.a. kvinders menneskerettigheder
> undertrykkes.

*siden hvornår er kvinder blevet mennesker?

> Dette selvfølgelig fordi begge tekstsamlinger er skrevet af
> mennesker
> der er præget af deres forhistoriske kulturer.

*ja.

> [...]
> diskriminere
> folk på baggrund af hudfarve, KØN, alder, politiske- og

*det gælder altså også hvis man diskriminerer folk der er
muslimer.

> [...]
> om religionsfriheden - den er et tveøgget sværd som vi måske
> snart bør
> tage op til revision og måske helt afskaffe ???

*det er ikke ulovligt at kristne præster diskriminerer kvinder
og mænd.

> [...]
> også udvikler sig og bevæger sig væk fra stening af kvinder,
> uanset, hvad de stakkels kvinder har gjort?

*kvinderne er ikke stakkels.

Fra : Pernille

Dato : 19-04-07 20:04

"Arne H. Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> *det gælder altså også hvis man diskriminerer folk der er muslimer.

> *det er ikke ulovligt at kristne præster diskriminerer kvinder og mænd.

Muslimske kvinder er stakkels.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-04-07 20:41

"Pernille" <Hovedst@deb> skrev i meddelelsen

> Muslimske kvinder er stakkels.

Vås! Det er ikke dig, der skal bestemme på muslimske kvinders
vegne hvad de skal føle her.

Fra : pm

Dato : 19-04-07 22:40

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Pernille" <Hovedst@deb> skrev i meddelelsen

> Vås! Det er ikke dig, der skal bestemme på muslimske kvinders
> vegne hvad de skal føle her.

Men du skal ???
pm