Massemordet på Virginia-Tech: ALLIGEVEL "r~
Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 17-04-07 20:49

Tja, netop som man lige i skrivende stund er klar til at afskrive enhver
forbindelse til den ellers så forbandet udbredte apokalyptiske
psyko-religiøsitet (islamisk eller kristen) bag den slags ugerninger, læser
jeg på TV2s nyhedshjemmeside under følgende link

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6698160.html?forside

at denne koreansk-kinesiske massemorder skal have efterladt et delvist
offentligtgjort selvmordsbrev, ifølge hvilket det hedder sig at han til
døden anklagede sine ofre for bla. "udsvævende livsførelse" i
universitetsmiljøet.

Hmmm...

Dèt kunne jo godt lyde ret faretruende "nyomvendt-religiøs-fanatisk"...

Dertil læser jeg følgende passus fra TV2s artikel:

"...Avisen oplyser desuden, at drabsmanden havde skrevet ordene "Ismail Ax"
på en af sine arme med rødt blæk..."

Skal dèt mon forstås som dårlig - eller muligvis mislæst? - stavning af:

1) Navnet "Ismael" (som netop blandt /muslimer/ og ifølge Islam - i direkte
modsætning til jødisk og deraf afstammende kristen teologi byggende på GT -
opfattes som "legitim stamfader" til /araberne/, der lige præcis betragter
sig som en slags "Islams Folk" i modsætning til den fra Isak og igennem
denne fra Jakob og dennes ifølge Tanakh/GT Gudgivne tilnavn "Jeezreel"
nedstammende "Israels folk"?)

og

2) Ordet "Axe" ("økse", der vel næsten ironisk nok alligevel synes at lede
tilbage til den kristne NT-gengivelse af Johannes Døbers berømte "Øksen står
ved træets fod!"-udråb?)

Jo, manden har helt sikkert været splitterragende gal i gerningsøjeblikket,
men der synes altså - uden at jeg nødvendigvis skal gi' mig til at lege
"FBI-profiler" ud fra mit blotte, basale kendskab til Jødedom, Kristendom og
Islam - ALLIGEVEL, trods hvad man ellers bliver forklaret billigt om "simpel
jalousi" (?????!???!???), at være ret tydelige "religiøse undertoner" i
dette specifikke, angiveligt dybt psykotiske vanvid...

Anders Peter Johnsen

Fra : Martin

Dato : 17-04-07 21:39

On 17 Apr., 21:48, "Anders Peter Johnsen"

> [...]
> universitetsmiljøet.
>
> Hmmm...
>
> Dèt kunne jo godt lyde ret faretruende "nyomvendt-religiøs-fanatisk"....

Der skulle have været en del skældsord i afskedsbrevet og noget om
"rich kids".
Og det giver jo en "rød" vinkel på sagen.

DR har også haft laaange filosofiske udredninger om amerikansk
våbenlovgivning.
En italiensk rødsprøjte skrev:
" In Italy, the leftist Il Manifesto newspaper said the shooting was
"as American as apple pie."

Så skuddramaet blev også historien om de rødes indgroede galskab.
Deres insisteren på som zombier at sjoske rundt i de få nedtrampede
stier, som er deres eneste tænkelige vejsystem.

Mvh
Martin

Fra : TBC

Dato : 18-04-07 12:07

"Martin" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

>Deres insisteren på som zombier at sjoske rundt i de få nedtrampede
>stier, som er deres eneste tænkelige vejsystem.

Spis nu brød til! ....Selv på den mest ekstremt højreorienterede af de
større kabel-nyhedskanaler i USA, Fox News, har dramaet rejst spørgsmål og
kritik i sendefladen om og imod den amerikanske våbenlovgivning. Dette
spørgsmål er altså nu engang helt legitimt og relevant at tage frem i lyset
i denne sammenhæng!

Jeg husker særligt en Amerikansk 'pro liberal våbenlov' kommentator som
meget "logisk" ud fra egen præmis angav, at hvis nu bare en af studenterne i
havde haft et våben med i klasseværelset, så havde det været en fair fight!
.....Det er så makaber en "idealisme" at jeg dårligt ved om man bør skive LOL
eller græde.

TBC

Fra : @

Dato : 18-04-07 14:28

On Wed, 18 Apr 2007 13:07:07 +0200, "TBC" <sutmin@2night.fakemail>
wrote:

> [...]
>....Det er så makaber en "idealisme" at jeg dårligt ved om man bør skive LOL

hvad forkert er der i det

hvis man strammer våbenlovene et det eneste resultat at man gør folk
forsvarsløse over for de folk som skaffer sig våben uanset lov eller
ej

i denne forbindelse skal udtrykket "Fair fight" blot ses som udtryk
for at offeret ville have haft en chance for at forsvare sig

--
Frihed er retten til at fortælle folk det,
som de ikke ønsker at høre

Fra : Thomas M

Dato : 18-04-07 09:09

http://wordsmith.org/anagram/anagram.cgi?anagram=Ismail+Ax

--
/ Thomas

Fra : Bo Warming

Dato : 18-04-07 10:05

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse
> [...]

Den amerikanske undergrundsøkonomi er uovervindelig vedr sit narkosalg og
vil også være det vedr våben, hvis forbud

Så kritik af bibelbælte-hadtro eller Bush eller våbentilladende grundlov er
ikke løsningen.

Løsningen har man i DK ringe begreb om - måske USA-toppen, Washington-eliten
har.

At indføre våben-liberalisering som den amerikanske i DK, blir måske en god
ide, når det er tydeligt for politiet at muslimer er velbevæbnede og vort
politi er for vattet til at lave razziaer mod muslim-centrer og hjem.

Overvågning er sundt vedr våben - i DK.

I USA er måske kristendom den mindst dårlige løsning, fx lutheransk,
vennesæl, tolerant, ikke-gerningsretfærdig Grundtvig-agtig tro

At demokrater er bedre end republikanere har intet på sig. De to firmaer
kæmper om magten, og har ikke store ideologiske forskelle.

Fra : Martin

Dato : 18-04-07 15:29

On 18 Apr., 13:07, "TBC" <sut...@2night.fakemail> wrote:
> [...]
> større kabel-nyhedskanaler i USA, Fox News, har dramaet rejst spørgsmål og
> kritik i sendefladen om og imod den amerikanske våbenlovgivning.

Fox er ikke ekstremt højreorienteret - måske lidt mere populistisk end
de andre store. Og det ville da være rart hvis du havde et link.

> Dette
> spørgsmål er altså nu engang helt legitimt og relevant at tage frem i lyset
> i denne sammenhæng!

Det synes jeg ikke - men jeg er klar over at det for de røde er en
naturlig refleks. Jeg har hørt at serienumret på våbnene var nedfilet
- Det tyder på ulovlig herkomst, og sådanne våben findes også i omløb
i lille DK - såeh...

Mvh
Martin