Cisco 677 og 100 Mbps HUB virker ikke
Fra : Jesper Kjøller

Dato : 06-01-01 16:53

Har alllerede browset i denne NG efter svar på mit problem, men uden held.
Jeg er dog blevet lidt klogere.
Jeg har Cybercity 512/512 ADSL, Cisco 677 Router og Noname Fast Ethernet HUB
(100 Mbps), men kan ikke få hul igennem.
Har prøvet at skifte hub'en ud med en vens 10 Mbps og det spillede med det
samme.

Jeg har læst mig til at Cisco'en skulle kunne snakke 100 Mbps, så det burde
virke. Men det gør det ikke...
Der er ingen dokumentation til hub'en. Kan den være en forkert type eller
kan der være faldgrupper i forbindelsen af kablerne (uplink, krydset osv)?

Any suggestions?

/Jesper

Fra : Eivind Olsen

Dato : 06-01-01 17:01

hmmm Cisco 677 har en ethernet port med et 10/100 mbit interface, så det
burde virke
kan du evt se om link lampen på 677 lyser når hubben er tilsluttet ??

hej

Eivind

Fra : N. Alaviani

Dato : 06-01-01 18:09

Det gule kabel der følger med til 677'eren skal være i en AKTIVERET
uplink-port. Ellers kan du bare bruge et alm. patch-kabel og så sætte
677'eren i en alm. port.

Mvh. N.A.

Fra : Anders Larsson \(rem~

Dato : 06-01-01 19:00

Nu skulle det vel ikke være sådan at du har brugt det gule kabel, og IKKE sat det i uplink porten på din 100M HUB ?

Muligvis et dumt spørgsmål, men det kabel det følger med Cisco'en er beregnet til punkt-punkt kobling, og ikke via hub.

Alternativt bør du tage et alm. netkabel mellem hub og cisco, såfremt du ikke har en uplink port på 100M HUB'en eller en switch til at skifte mode på en af dens porte.

Anders Larsson
Alle udtalelser er ubetinget mine egne...
.... undtagen i de tilfælde hvor andre gør indsigelse...
.......eller hvor de blot er uvederhæftige.....

Fra : U. Pedersen

Dato : 06-01-01 21:16

On Sat, 6 Jan 2001 16:52:46 +0100, "Jesper Kjøller"
> [...]

>kan der være faldgrupper i forbindelsen af kablerne (uplink, krydset osv)?

PÃ¥ min 10 Mbps hub har jeg sat 3 almindelige RJ-45 kabler.
1 i port 1
og de 2 sidste i 3 og 5, det virker.

Det gule kabel har jeg ikke brugt.

--

mvh.
U.P.

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-01-01 11:47

"Jesper Kjøller" <jesper-kjoller@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (100 Mbps), men kan ikke få hul igennem.
> Har prøvet at skifte hub'en ud med en vens 10 Mbps og det spillede med det

Hej,

Jeg mener der findes en kommando i retningen af:

CBOS#> set eth0 100

Prøv at se om du kan finde noget om det

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 07-01-01 11:55

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener der findes en kommando i retningen af:
>
> CBOS#> set eth0 100

Var lige inde cisco'en og kigge, prøv følgende:

set interface eth0 100

eller

set interface eth0 auto

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : N/A

Dato : 07-01-01 14:37

Fra : Eivind Olsen

Dato : 07-01-01 14:37

Afhænger af driveren - f.eks har 3com en utility som man kan bruge til at se
hvordan et 3com netkort
er sat op, ligeledes har intel dette, men hmmm det afhænger jo af driveren,
hvad den supporter.

kig evt på producenten af dit korts hjemmeside, så kan du måske se hvad dit
kort kan, en god guide er, at hvis kortet har et coax stik + et RJ-45 stik,
så kan dit kort kun køre 10 Mbit.
(Det eneste kort jeg kender med coax stik der kan køre 100 Mbit på RJ-45
porten er 3COM 905b- Combo)
nu er jeg så heldigt stillet, at jeg kun har kvali netkort - men jeg kan
endnu engang gentage min egen udviklede
"guide" til hvordan man køber et netkort.

1. Kortet skal idag kunne 10/100 half/full duplex
2. Fabrikanten eller ens OS leverandør skal understøtte kortet med en
hjemmeside, hvor man kan hente
opdaterede drivere - mange gange skyldes problemerne med netkort at man
har brugt en meget gammel
driver, som ikke er særlig god - kig f.eks om producenten har
understøttelse af WIN2000 eller linux,
selvom man ikke skal benytte disse OS's viser dette at producenten
bruger mange kræfter på at skrive
drivere, og vel derfor også har rimeligt check på hvad han laver.
3. Mange netkort bygger på en "standard" chip og f.eks de billig kort der
bygger på Intels chip kan klart
anbefales - led efter en sort lakrids på kortet hvor der står noget ala
8255x

mvh

Fra : klaus

Dato : 11-01-01 00:14

Hej
Jeg sidder med en Cisco 677 og en 10/100 switch og det virker min switch
(intel inbusiness) der kører 100Mb sammen med switchen så der er nok din
hub der ikke virker