Velfærdssamfundet krakelerer 3
Fra : Sten Schou

Dato : 16-04-07 09:37

Vi er nu så langt ude i nedslidningen af vort højt elskede velfærdssamfund,
at borgerne nu må tage sagen i egen hånd, ikke engang politiet kan man regne
med mere, og heraf følger, at selvtægten har nået nye højder.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6679583.html

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 10:46

Sten Schou wrote:
> Vi er nu så langt ude i nedslidningen af vort højt elskede
> velfærdssamfund,

Hvad dælen har velfærdssamfund med linket at gøre? Vi taler om et røveri der
ikke lykkedes - som det er set 10.000 gange før.

> at borgerne nu må tage sagen i egen hånd,

Borgerne har *altid* taget "sagen i egen hånd" på den beskrevne måde. Der er
ingen pligt til at lade sig røve. Det er ikke noget nyt at røvere mislykkes
med deres forehavende, ejheller på den beskrevne måde.

Næh - faktisk beviser historien det modsatte af den herskende påstand,
nemlig at danskerne skulle være gidsler eller ligge under for en slags
kriminalhelvede, styret af indvandrere. Det passer jo tydeligvis ikke.

>ikke
> engang politiet kan man regne med mere,

Hvordan udleder du det af historien?

> og heraf følger, at
> selvtægten har nået nye højder.

Hvor ser du selvtægt henne? Hvor?

Fra : Sten Schou

Dato : 16-04-07 14:32

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad dælen har velfærdssamfund med linket at gøre? Vi taler om et røveri
> der
> ikke lykkedes - som det er set 10.000 gange før.

Naturligvis har det noget med velfærd at gøre. Manden er jo drevet ud i
denne nødløsning, da det offetlige åbenbart ikke giver ham til ordentligt
forbrug. Havde han fået hvad han havde bedt om, var han ikke tvunget til at
begå røveri, så jo, vores velfærdssamfund er for fuld fart ned ad bakke,

> [...]
> mislykkes
> med deres forehavende, ejheller på den beskrevne måde.

Hvordan var det nu ed urmageren i København, han blev da tiultalt for at
tage sagen i egen hånd, fængslet sågar, og den stakkels røver har søgt om
erstatning for svie og smerte, og vist nok også tabt arbejdsfortheneste.

> Næh - faktisk beviser historien det modsatte af den herskende påstand,
> nemlig at danskerne skulle være gidsler eller ligge under for en slags
> kriminalhelvede, styret af indvandrere. Det passer jo tydeligvis ikke.

Nu er der ikke rejst tiltale om racisme, endnu, så den lader vi lige ligge
lidt.

> Hvordan udleder du det af historien?

Med lidt synlig politi, altså ikke bag et sktivebord eller bag et rat, men
på gaden, så var dette sandsynligvis ikke sket.

> Hvor ser du selvtægt henne? Hvor?

Når de nu engang får fat i vedkommende, viser det sig nok, at tankpasseren
har udvist en aggresiv adfærd over for den stakkels somalier.

Hilsen Sten

Fra : Konrad

Dato : 16-04-07 15:02

Sten Schou wrote:
> [...]
>
> Naturligvis har det noget med velfærd at gøre. Manden er jo drevet ud
> i denne nødløsning, da det offetlige åbenbart ikke giver ham til

Hmm. Den holder vist ikke ift dine tidligere skriverier.

> Havde han fået hvad han havde bedt om, var han
> ikke tvunget til at begå røveri, så jo, vores velfærdssamfund er for
> fuld fart ned ad bakke,

Og det skulle komme fra dig??

> [...]
> at tage sagen i egen hånd, fængslet sågar, og den stakkels røver har
> søgt om erstatning for svie og smerte, og vist nok også tabt

Har de fået medhold?

> Nu er der ikke rejst tiltale om racisme, endnu, så den lader vi lige
> ligge lidt.

Hvorfor overhovedet nævne det, så? Er du ikke lidt langt ude? Selv den mest
forbenede halalhippie vil da aldrig kunne læse noget racistisk ind i det
her. Tag jer sammen, derude på overdrevet. Det går sgu ikke så godt.
Underholdningsværdien er dalet kraftigt på det seneste.

> Med lidt synlig politi, altså ikke bag et sktivebord eller bag et
> rat, men på gaden, så var dette sandsynligvis ikke sket.

Man kan jo aldrig vide, om at forsøg på røveri på en tankstation midt om
natten ville kunne undgåes, hvis der lige dér havde været patruljerende
politi på gaden - men alle undersøgelser peger på, at synligt politi har en
præventiv effekt.

Jeg vil dog tvivle på, at du kan bruge dette eksempel som skabelon for at
bevise en større trend. Mig bekendt har der aldrig været mere patruljerende
politi på gaderne som i disse år - nogen sinde - og alligevel er der røvere
der mislykkes med deres forhavende. ???

> Når de nu engang får fat i vedkommende, viser det sig nok, at
> tankpasseren har udvist en aggresiv adfærd over for den stakkels
> somalier.

Du fantaserer. Jeg håber ikke dine fantaseren er resultatet af noget du tror
på. Udover en fatal mangel på tillid til det omgivende samfund signalerer
dit indlæg en mangel på tillid til det enkelte menneske - og en mangel på
tro på, at det kan blive bedre.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 16-04-07 13:53

"Sten Schou" skrev i en meddelelse

> Vi er nu så langt ude i nedslidningen af vort højt elskede
> nye >højder.

Hvad havde du dog regnet med ?.
I et samfund hvor venstrefløjen råber racisme når tal fra
kriminalstatistikken kommer på bordet.
I et samfund hvor Medier i den grad lider af berørings angst at
kreativiteten ingen grænser kender.
I et samfund hvor venstre fløjen råber racisme hvis man påpeger at en
religion er Reaktionær og kvindeundertrykkende.
I et samfund hvor venstrefløjen jubler over en kongelig's besøg i volsmose,
men vender det blinde øje til narkopusherne der sælger dope til børn.
Selvtægt er kun et symptom, hvor tror du lige "tankpasseren" står henne når
strøvletramperne kommer.
Nazisme har intet med Hitler eller højre eller venstre politik at gøre , den
er en tilstand i et helt folk.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen