Leder efter popsang: noget med Julie...
Fra : Tue Sorensen

Dato : 23-04-07 12:16

Hej, jeg forsøger at identificere en engelsk(/amr.) popsang fra
(sandsynligvis) engang i begyndelsen 80erne, med et ret karakteristisk
omkvæd hvor der synges "Juuuuu-leeeeeeeee".

Jeg troede længe at det var Shakin' Stevens, men da jeg så fik fat i
hans "Oh Julie" kunne jeg høre at det *ikke* var den. Han synger bare
"whåu whåu Julie" uden at trække ordet "Julie" særlig meget ud - så
hvad kan det være for en sang, jeg tænker på?

Tak på forhånd!

- Tue Sørensen

Fra : Michael Petersen

Dato : 23-04-07 13:01

"Tue Sorensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej Tue!

Mener at den er jugoslavisk!! Vandt, eller blev vist nok ret højt placeret
ved et Melodi Grandprix en gang i 80'ene, men kan selvfølgelig ikke huske
hvad ham der sang hedder. Blev sunget på jugosalvisisk i GP, men blev
oversat til engelsk bagefter. Men det er rigtigt den minder en del om Shakin
Stevens, det var vist også meningen.

Med venlig hilsen
Michael

Fra : Holst

Dato : 23-04-07 13:11

Michael Petersen wrote:

> [...]
> oversat til engelsk bagefter. Men det er rigtigt den minder en del om Shakin

Jeps. Det er nærliggende at tro, det er den.

Sangeren hed Daniel, og sangen hed Dzuli.

En hurtig omgang YouTube afslører følgende link:

http://www.youtube.com/watch?v=kf6KLT5_6cY

Den findes måske også i en engelsk version - jeg ved det ikke!

Fra : Holst

Dato : 23-04-07 13:15

Holst wrote:

> Sangeren hed Daniel, og sangen hed Dzuli.

Uha, den var godt nok bedre i 1983.

Fra : Anders Hansen

Dato : 23-04-07 13:18

On 23 Apr., 13:15, Tue Sorensen <sorenson...@gmail.com> wrote:
> [...]
> "whåu whåu Julie" uden at trække ordet "Julie" særlig meget ud - så
> hvad kan det være for en sang, jeg tænker på?

Hej Tue,

Den sang du leder efter er fra det internationale Melodi Grand Prix'et
i 1983. "Daniel" sang "Dzuli" for Jugoslavien på serbo-kroatisk, og
han indsang den i en engelsk version senere med titlen "Julie".
Omkvædet udtales dog ens. Sangen fik forresten 125 point og blev nr.
4.

Jeg mener sangen findes på cd'en "The very best of Eurovision".

Mvh.
Anders

Fra : Holst

Dato : 23-04-07 13:39

Anders Hansen wrote:

> Jeg mener sangen findes på cd'en "The very best of Eurovision".

Det kan man jo så undre sig over!

Fra : 4700

Dato : 23-04-07 13:37

Syntes det mere lyder som bee gees/robin gibb

http://www.gracenote.com/music/album.html/genpop/7ed8ded118a9fffd76dd02403e735ffc.html

Niels

Fra : Holst

Dato : 23-04-07 14:51

4700 wrote:

> Syntes det mere lyder som bee gees/robin gibb

Ja, det kunne nu også godt tænkes. Han synger da "whåu whåu Julie" - ja,
lige bortset fra, at sangen altså hedder "Juliet".

En hurtig tur omkring YouTube finder en liveudgave:

http://www.youtube.com/watch?v=t629XPn0nP0

Fra : Per Hansen

Dato : 23-04-07 20:17

Holst <newsnov06@shelter.dk> mentioned this

> Ja, det kunne nu også godt tænkes. Han synger da "whåu whåu Julie" - ja,
> lige bortset fra, at sangen altså hedder "Juliet".
>
> En hurtig tur omkring YouTube finder en liveudgave:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=t629XPn0nP0

Den med Shaking Stevens (Julie), var der ikke en dansker der tog fis på
den engang ?
Hver gang jeg hører det nummer, så tænker jeg på den her korte tekst:
Åh åh Julie, du er skrup umuglig
Men du er den jeg er skudt i

--
Per Hansen

Fra : Tue Sorensen

Dato : 23-04-07 19:21

On 23 Apr., 14:11, Holst <newsno...@shelter.dk> wrote:

> Jeps. Det er nærliggende at tro, det er den.
>
> Sangeren hed Daniel, og sangen hed Dzuli.
>
> En hurtig omgang YouTube afslører følgende link:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=kf6KLT5_6cY

Ja, det er selvfølgelig den!! Hold da kæft et sus det giver at høre
den igen! LOL! Tænk at det "bare" var en Melodi Grand Prix-sang - jeg
er godt nok ikke den store MGP fan! Men vildt sjovt at finde den igen!
Mange tak til alle!

- Tue

Fra : Tue Sorensen

Dato : 24-04-07 08:03

On 23 Apr., 21:17, Per Hansen <onoman99****opoeti...@yahoo.dk> wrote:
> [...]
> den engang ?
> Hver gang jeg hører det nummer, så tænker jeg på den her korte tekst:

Det er bestemt muligt! I øvrigt erfarer jeg nu at Shakin' Stevens'
sang begynder med en harmonika, ligesom Daniel's Dzuli, og er fra året
før - så nu ved vi i hvert fald hvor Daniel fik inspirationen fra!

- Tue

Fra : Holst

Dato : 24-04-07 08:09

Tue Sorensen wrote:

> Det er bestemt muligt! I øvrigt erfarer jeg nu at Shakin' Stevens'
> sang begynder med en harmonika, ligesom Daniel's Dzuli, og er fra året
> før - så nu ved vi i hvert fald hvor Daniel fik inspirationen fra!

Det var der også snak om dengang.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-04-07 08:28

> [...]
> den engang ?
> Hver gang jeg hører det nummer, så tænker jeg på den her korte tekst:

Jo det syntes jeg da også at kunne huske, og det kunne jo faktisk godt lyde
lidt hen i retning af Rock Nalle's stil...

M.V.H....Benny..

Fra : Rasmus M. Jensen

Dato : 25-04-07 08:45

Benny Mortensen wrote:
> Jo det syntes jeg da også at kunne huske, og det kunne jo faktisk
> godt lyde lidt hen i retning af Rock Nalle's stil...

ib grønbech var også i mine tanker... det kunne også nemt være ham...

Rasmus

Fra : Per Hansen

Dato : 25-04-07 09:53

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> mentioned this

> "Tue Sorensen" <sorensonian@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jo det syntes jeg da også at kunne huske, og det kunne jo faktisk godt
> lyde lidt hen i retning af Rock Nalle's stil...
>
> M.V.H....Benny..

Ja han lavede et par stykker, umiddelbart kan jeg huske at han parodierede
både Tutti Frutti og Great Balls Of Fire.
Men lige på tungen kan jeg også huske at Bamse lavde noget, bla en basseret
på Let's Twist Again, der blev til Spil Whist Igen
Så han kan sikkert også komme på tale om Julie numret.

--
Per Hansen