School is over - Hvilken sangerinde
Fra : please-answer-here

Dato : 17-04-07 23:37

Afstedkommet af en rimelig uinteressant diskussion på arbejdet, blev min
nysgerrighed vakt omkring dette nummer.

Det jeg har googlet mig frem til p.t. er at det skulle være lanceret af
Sheila på fransk (L'école est finie). Den eneste engelsksprogede reference
jeg har fundet er Billie Davis, som passer tidsmæssigt. Ud fra lydprøver fra
andre numre (har ikke kunnet finde dette nummer) synes jeg dog at stemmen
ikke er helt så "ungdommelig" som jeg (svagt) erindrer nummeret som.

Er det min hukommelse der svigter eller er der også andre der har indspillet
dette nummer i 60'erne

/Henning

Fra : Poul C

Dato : 18-04-07 07:25

Hej Henning

"please-answer-here" skrev i en meddelelse

>........... synes jeg dog at stemmen ikke er helt så "ungdommelig" som jeg
>(svagt) erindrer nummeret som.
>
> Er det min hukommelse der svigter eller er der også andre der har
> indspillet dette nummer i 60'erne

Jeg tror sangerinden hed Millie (evt afvigende stavemåde!)
Hendes stemme var i hvert særdeles ungdommelig.

I Jørgen Mylius/"Efter skoletid"/Midt 60'erne kunne man i høre ovennævnte
"næsten" hver dag!

Eller var det kun op mod skoleferierne, - erindringen står stadig lysende
klar

Mvh Poul C

Fra : Michael

Dato : 19-04-07 18:46

Hej,

> Jeg tror sangerinden hed Millie (evt afvigende stavemåde!)
> Hendes stemme var i hvert særdeles ungdommelig.

Jeg har også "googlet" og har ikke fået nogle umiddelbare hits på Millie og
School is over. Millie (Scott) havde et hit med "My Boy Lollipop" i 1964. Er
det den der spøger?

/Michael

Fra : Poul C

Dato : 19-04-07 21:50

Hej Michael

"Michael" skrev i en meddelelse

> Jeg har også "googlet" og har ikke fået nogle umiddelbare hits på Millie
> og School is over. Millie (Scott) havde et hit med "My Boy Lollipop" i
> 1964. Er det den der spøger?

Jeg er alvorlig bange for at du har ret (Det har du!)

Hed hun ikke Millie Small?

Mvh Poul C

Fra : Michael

Dato : 18-04-07 16:30

Hej,

> Er det min hukommelse der svigter eller er der også andre der har
> indspillet dette nummer i 60'erne

Jeg kender kun Billie Davis' og Sheila's versioner af "School is over" (og i
øvrigt en udmærket 80'er-version med Lucienne uden Lecia, men det er
selvfølgelig ikke dén

Mon ikke det er Billie? Jeg har en opsamlings-cd med hende, og hun lyder
rimeligt ungdommelig på denne sang - og var i øvrigt 18, da hun indsang den
i 1964.

/Michael

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-04-07 13:30

"please-answer-here" <nonone@nohost.nodomain.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er helt så "ungdommelig" som jeg (svagt) erindrer nummeret som.
>
> Er det min hukommelse der svigter eller er der også andre der har

Det er helt sikkert Millie's version du søger, og det skal nok passe, at den
er fra ca 1964... Dog findes den sikkert også, på en del af disse blandede
cd'er...

Den blev også udgivet på en Maxi single i 1984. På Island 12 WIP 6574

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 16:55

Kik her.

www.kimila.dk/video/shiela.avi

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-07 17:38

Sorry, der var byttet om på i og e i sheila.

www.kimila.dk/video/sheila.avi

--

Med Venlig Hilsen

Kimila.

Fra : please-answer-here

Dato : 19-04-07 21:47

"kimila" <kimila snabel a mail dot dk> wrote in message
> Sorry, der var byttet om på i og e i sheila.
>
> www.kimila.dk/video/sheila.avi

Suverænt !!!

Fra : please-answer-here

Dato : 19-04-07 21:47

Hej Benny.

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> wrote in message

> [...]
> den
> er fra ca 1964... Dog findes den sikkert også, på en del af disse blandede

Millie var faktisk også en af dem som jeg rent stemmemæssigt umiddelbart
forbandt med sangen. Men -

> Den blev også udgivet på en Maxi single i 1984. På Island 12 WIP 6574

Denne plade indeholder i følge oplysningerne fra Island records "kun"
nummeret my boy Lollipop. Er du 100% på at hun har indsunget den?

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-04-07 08:53

> [...]
>
> Denne plade indeholder i følge oplysningerne fra Island records "kun"
> nummeret my boy Lollipop. Er du 100% på at hun har indsunget den?

Huh, jeg er sgu bange for, at du har ret, sidder også her og æder mit slips
))

M.V.H....Benny..

Fra : Sussi

Dato : 19-04-07 20:55

Det er Billie Davis.

Sussie

Fra : please-answer-here

Dato : 19-04-07 22:07

"please-answer-here" <nonone@nohost.nodomain.invalid> wrote in message
> [...]
> nummeret som.
>
> Er det min hukommelse der svigter eller er der også andre der har

Da jeg ikke helt er på aldersmæssig omgangshøjde med disse to numre lige et
par tillægsspørgsmål:

- Hvor stort et hit (sådan cirka) var Sheilas franske udgave?
- Hvor lang tid er der mellem udgivelsen af Sheilas og Billie Davis
versioner?
- Er det fuldstændigt udelukket at Sheila selv kan have indsunget den på
engelsk?