Ups
Fra : kent@wreckdiver.dk

Dato : 23-04-07 21:49

Hej.
Under arbejde med båden, kom jeg til at klippe det forkerte kabel
over :(
Nogen der har erfaringer med at sætte et transducerkabel sammen igen.

Kan det lade sig gøre uden en masse tab ?

Hilsen Kent.

Fra : mit navn

Dato : 23-04-07 22:04

Lodepen og krympeplast, skulle vist kunne klare det. Med mindre du har
klippet det meget tæt på transduceren.

Fra : ThomasB

Dato : 24-04-07 14:21

"mit navn" <mine-handler[fjern]@sol.dk> skrev i en meddelelse
> Lodepen og krympeplast, skulle vist kunne klare det. Med mindre du har
> klippet det meget tæt på transduceren.

Jep, og evt. noget silliconespray inden der krympes.

Kabelsko og samlemuffer er helt bandlyst.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-04-07 14:52

ThomasB wrote:
> "mit navn" <mine-handler[fjern]@sol.dk> skrev i en meddelelse
>
> Jep, og evt. noget silliconespray inden der krympes.

Niks ... kympeflex med lim yderst. Det er vandtæt. Har du først fedtet
med silicone får du ikke limen til at binde til kablets kappe.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 15:12

"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse
> Niks ... kympeflex med lim yderst. Det er vandtæt. Har du først fedtet
> med silicone får du ikke limen til at binde til kablets kappe.
>
> - Lars

Enig - men yderst?
Sidder limen ikke *inde* i krympeflex'en ...
altså *inderst*, men uden på samlingen ...

--
Flemming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : mit navn

Dato : 24-04-07 15:14

Jow jow....... der fås krympeflex med lim, indvendigt.

Fra : Lars Kristensen

Dato : 24-04-07 17:41

Flemming Torp wrote:
> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> skrev i en meddelelse

> Enig - men yderst?
> Sidder limen ikke *inde* i krympeflex'en ...
> altså *inderst*, men uden på samlingen ...

argh ... hold nu op. Mine sproglige f... ups er vel ikke værre end det
man er vant til fra alle landets journalister m.fl.

Men jeg må vel hellere præcisere så selv Felmming er med:
Man samler naturligvis center-lederen og giver denne et stykke
krympeflex m/u lim til at dække lodningen. Derefter loddes skærmen og et
stykke krymplex med lim (inden i) trækkes ud over det hele - yderst - og
gør således samlingen vandtæt.

- Lars

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-07 20:17

> [...]
> et stykke krymplex med lim (inden i) trækkes ud over det hele -
> yderst - og gør således samlingen vandtæt.

Tak Lars,
Nu er jeg *helt* med ... ...

--
Felmming Torp
'kun en tåbe frygter ikke haven'

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 24-04-07 21:00

Og så lige et par praktiske detaljer mere.
Inden krympeflexen med lim sættes over ledningerne skal de
affedtes med acetone, ellers vil limen ikke smyge sig om
ledningen den skal omslutte. Der vil være små kanaler som luft
og dermed vand kan trænge igennem.

For samling af ledningerne findes der små fortinnede kobberrør
med indbygget loddetin inden i og uden om kobberrøret er der et
stykke flexrør med indbygget lim i enderne.
Ledningerne afisoleres, isoleringen affedtes med acetone og
ledningerne stikkes ind i røret hvorefter splicen opvarmes med
en varmeblæser, tinnet smelter og limen lukker i enderne.

Siliconefedt bruger man da kun som hjælpemiddel til at trække
ledninger nemt gennen et rør/slange.

Mvh/Harding

Fra : kent@wreckdiver.dk

Dato : 24-04-07 16:22

On 23 Apr., 23:04, "mit navn" <mine-handler[fjern]@sol.dk> wrote:
> [...]
> Nogen der har erfaringer med at sætte et transducerkabel sammen igen.
>
> Kan det lade sig gøre uden en masse tab ?

Jeg klippede det ca. 30 cm. fra stikket. Nu er det loddet og sat
sammen med krympeflex, så håber jeg det virker når jeg kommer i
vandet.

Tak for tippet.

Kent.