TDC-BB kontra TDC-ProAccess
Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 03-07-01 21:49

Hej

Jeg bestilte ProAccess ADSL umiddelbart før TDC-BB blev lanceret og nu kan
man så få BB med fast IP-adresse leveret fra august (?). Er det ikke en
billigere løsning end ProAccess ADSL, når der tages hensyn til at det
almindelige abb. er inkluderet?

Jeg bruger det til almindeligt surf/download, nyhedsgrupper og så
selvfølgelig min webserver, som er på hele tiden. I alt 3 pc'er er tilkoblet
via routeren.

Er der nogen grund til ikke at skifte, når fast IP-adresse bliver
tilgængelig på TDC-BB?

Hilsen
Uffe

PS: Det hele kører fint p.t.

Fra : Morten Grouleff

Dato : 03-07-01 22:14

Jo. Der er ikke bindingsperiode på pro@ccess?

> [...]
> via routeren.
>
> Er der nogen grund til ikke at skifte, når fast IP-adresse bliver

Det tror jeg ikke. Det skulle da være routeren?

Hvis du gerne vil beholde routeren, er pro@ccess at foretrække.
Hvis du gerne vil slippe for den noget lukkede opsætning af routeren er
TDC-BB bedre, men kræver så en router (eller router-software), når du
har fast IP. Og så er prisen jo til TDC-BB's fordel.

Gad vide om TDC gør forskel rent stabilitets, kapacitets og
oppetidsmæssigt? Der kunne i princippet godt tænkes at være forskel på
et privat- og erhvervsprodukt...

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 03-07-01 22:33

On 03 Jul 2001 23:13:35 +0200, Morten Grouleff
<morten-nospam01703@grouleff.com> wrote:

>Gad vide om TDC gør forskel rent stabilitets, kapacitets og
>oppetidsmæssigt? Der kunne i princippet godt tænkes at være forskel på
>et privat- og erhvervsprodukt...

Hvis du kikker på de indlæg de sender ud i tele.info, vil du se at de
berøre både P@, NE og BB, dvs. at oppetid er samme for alle 3 produkter.
Jeg vil også mene at stabilteten er den samme for alle 3.
Om TDC har en støre kapacitet pr. MB der er solgt til P@ end de har på
NE og BB, skal jeg ikke kunne udtale mig om,,,

Fra : Dann Pedersen

Dato : 04-07-01 00:28

"Morten Grouleff" <morten-nospam01703@grouleff.com> skrev i en meddelelse

> Gad vide om TDC gør forskel rent stabilitets, kapacitets og
> oppetidsmæssigt?

Ikke så vidt jeg ved, men... se nedenfor

> Der kunne i princippet godt tænkes at være forskel på
> et privat- og erhvervsprodukt...

Der er stor forskel i supporten på de to produkter. Supporten på Pro@cces er
væsentligt hurtigere og bedre (IMHO) på erhvervsabo, end det er på
privatabonomennet. Desuden er det muligt at købe ekstra service på sit
erhvervsabo - incl. døgnservice - dette er ikke muligt på et privat abo.
Bemærk at der også er forskel i på hvad der supporteres. Hvis routeren kan
pinges på Pro@cces så ophører supporten principielt, mens NetExpres og
BB|ADSL som udgangspunkt hjælper med at få den første klient på (med visse
forbehold).

Derudover er der en række tillægsydelser, som man kun kan købe til
erhvervsproduktet.

Dann Pedersen