Tervueren-brugshund
Fra : Pernille Peters

Dato : 03-07-01 21:38

Hej

Jeg spørger på vejne af en ven, hvilken afstamning/kennnel skal man kigge
efter
hvis man er ude efter en Tervueren som skal bruges til brugshund (IPO)?
MVH Jimmi

Fra : Camilla Larsen

Dato : 03-07-01 22:37

Hej Jimmi

Hvis du har mulighed for det kan du skrive til den danske liste for belgiske
hyrdehunde på
belgiskhyrdehund@yahoogroups.com

der vil du højst sandsynligt kunne få et svar da de fleste opdrættere er
tilmeldt denne liste.

pøj pøj med svaret

Camilla

Fra : Carina Graversen

Dato : 03-07-01 23:53

Hejsa ....

Det mest oplagte ville måske være at kigge efter en tervueren fra et
malinois-kuld ...

I så fald er det jo de samme navne som malinois (des Deux Pottois,
Löwenfels, Halusetha, vom Roten Falken, Ot Vitosha osv.)

Men ellers har Duchess Danell lige fået et kuld tervueren-hvalpe her i
forgårs, hvor faderen er politihunde-kåret - det var måske en ide ???. Du
kan f.eks. se på deres hjemmeside: www.tervueren.dk (i øvrigt har alle de
hvalpe jeg har set fra DD været utrolig afbalancerede og med et godt
temperament, så det er en kennel jeg godt tør anbefale) .

Ellers er der måske Lundin Loyalty - de har bla. avlet en redningshund, og
et par sporhunde m.m. - men jeg ved ikke hvordan de er til gruppe C. Jeg
har aldrig mødt hunde fra den kennel, så hvordan de er rent mentalt skal jeg
ikke kunne sige ... Deres hjemmeside er: http://home14.inet.tele.dk/lundin/.

Håber dette hjalp lidt, så din ven kan få sig en god vovse ...

Ellers må han/hun jo "bide i det sure æble", og få sig en korthåret vovse i
stedet for, da det jo nok er en del nemmere at finde en IPO-brugsmalle

Hilsen
Carina

Fra : Claus

Dato : 04-07-01 06:28

"Pernille Peters" <Pernille_Peters@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> efter
> hvis man er ude efter en Tervueren som skal bruges til brugshund (IPO)?
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej Jimmi

Det er ganske få Tervueren der duer til IPO, det er gr. C der er probs med ,
der mangler en hel del der.
Som Carinna skriver skal du kikke efter en Tervueren der har 2 Malinois
forældre og det skal ikke bare være 2 Maller , det skal være Maller efter
brugslinier

De Tevueren jeg har set, der har duet til IPO, har næsten alle været
udenlandske hunde. Du kunne prøve at skrive til kennel Daneskjold , de
plejer at være flinke til at råde folk , da de har mange kontakter.

http://hjem.get2net.dk/Daneskjold.Malinois/

Men hvis du virkelig vil dyrke IPO træning , så skulle du købe dig en Malle
fra en brugskennel , så er du sikker på at få noget der virker.

Claus
Der har trænet IPO med Rottweiler, Schæfer og Maller , Mallerne er bare
bedst.

Fra : \"Poul Erik Rise /SI~

Dato : 04-07-01 08:58

Hvad betyder forkortelsen IPO.

Hundeverdenen er fyldt med forkortelser som kun de indvidede forstår. Jeg
har været medlem af DKK (der var den igen) i 5 år, og efterhånden lært
mange af dem, men en det aldrig er lykkedes for mig finde ud af er
ovenstående.

Hilsen
Poul Erik Rise

Undgå fagudtryk og sjældne fremmedord, ellers risikerer du, at recipienten
er uden familiaritet med den pågældende ekspression.

Fra : Claus

Dato : 04-07-01 15:43

""Poul Erik Rise /SID"" <"Poul Erik Rise /SID"@net.dialog.dk> skrev i en
meddelelse news:fc.0073fb6b034a730c3b9aca00a9e989e3.34a738c@net.dialog.dk...

> Hvad betyder forkortelsen IPO.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hej.

IPO er et internationalt brugs program der er ens i alle lande under FCI.
Der bliver afholdt Danske , Nordiske og Verdensmesterskaber i dette program.

Frit oversat fra tysk betyder IPO vist nok " International prøve ordning "

Claus

Fra : Lars Bonnesen

Dato : 05-07-01 14:57

Hvad er IPO for noget?

--

Lars Bonnesen
http://lars.eberhardt-bonnesen.dk

Fra : Pernille Peters

Dato : 09-07-01 20:30

Hej Ige

Jeg har ikke haft tid til at læse nyhedsgrupper den sidste uge, men jeg
takker for de mange svar og iler straks videre med dem.

Mvh Jimmi