Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
APS film scanner
Fra : FeZ

Dato : 03-07-01 20:57

Hej ng.

Er udpræget amatør udi foto-verdenen, men jeg har
hørt at det skulle være muligt at få fingre i en
scanner til APS film i et prisleje der skulle være
til at have med at gøre til hobby/hjemme brug.
Billederne vil hovedsageligt skulle anvendes
til web, så opløsning er ikke det der stilles
de store krav til.

Spørgsmålet er nu om der er nogen der har
erfaringer med disse? Er det noget værd, og
er der nogen der har links til producenter/
omtale af disse scannere. Evt. links
til danske forhandlere ?

Det er i første omgang mest fordi jeg
er lidt nysgerrig, men hvis det er til
at betale sig fra kunne det da være
værd at overveje...

Håber på en masse gode svar.

vh

FeZ

Fra : torsten.balle.koefoe~

Dato : 06-07-01 19:29

On Tue, 3 Jul 2001 19:56:59, "FeZ" <fez@stofanet.lovely_spam.dk> wrote:

>Er udpræget amatør udi foto-verdenen, men jeg har
>hørt at det skulle være muligt at få fingre i en
>scanner til APS film i et prisleje der skulle være
>til at have med at gøre til hobby/hjemme brug.

Prøv evt. at kigge på en Minolta Dimâge Scan Dual II, der kan scanne
APS-film (kræver ekstra tilbehør). Den ligger i prislejet omkring 5000
kr herhjemme, men kan erhverves til under 4000 i Tyskland. APS-adapteren
koster 1000-1500.

Jeg har selvsamme scanner, som jeg primært bruger til dias og kvaliteten
er meget høj for prislejet.

--
Yours etc.
Torsten Balle Koefoed

(Replace servername in address with: subetha<dot>dk)

Fra : Robert Andersen

Dato : 09-07-01 17:50

> [...]
> APS-film (kræver ekstra tilbehør). Den ligger i prislejet omkring 5000
> kr herhjemme, men kan erhverves til under 4000 i Tyskland. APS-adapteren

er på tilbud til 2995 på www.goecker.dk ville selv have købt en, hvis jeg
altså havde råd

- Robert
http://robert.webbyen.dk