Cisco 677!!
Fra : S@ndman

Dato : 06-01-01 14:50

Hejsa..!!

Jeg har CC´s ADSL 512/128, men når jeg dl kan jeg sagtens hente med 52-53
kb/s, men så vil jeg ul samtidig og kan gøre det med 12-13 kb/s, men
problemet er så at min dl falder til 14-20 kb/s, hvordan kan det være..??

Jeg har så en kammerat med 2048/512, hans kører fuld duplex, dvs. både ul og
dl kan køre max. Han har en rigtig godt netkort i, kan det være grunden til
hans fine performance eller..?? Hvad kan det ellers skyldes..??

Jeg har spurgt i cybercity.xdsl, men har ikke fået et brugbart svar, håber
at jeg kan få det her.

Mvh

Jimmy

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-01-01 15:20

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> writes:

> Jeg har CC´s ADSL 512/128, men når jeg dl kan jeg sagtens hente med 52-53
> kb/s, men så vil jeg ul samtidig og kan gøre det med 12-13 kb/s, men
> problemet er så at min dl falder til 14-20 kb/s, hvordan kan det være..??

Når du benytter TCP skal der pakker begge veje for at det virker.
Når du uploader for fuld skrue bliver dine ACK-pakker sat i kø
bag alt det du uploader, og den server du henter fra sætter så
farten ned. Du kan sætte dit receive-window op, det vil nok hjælpe
på dit problem.

> Jeg har spurgt i cybercity.xdsl, men har ikke fået et brugbart svar, håber
> at jeg kan få det her.

Spøjst! Spørgsmålet er ellers besvaret mange gange i den gruppe.
Både af os der følger gruppen, og af diverse BOFH'er og supportere
fra CyberCity.

--
Jacob
Be aware of Programmers who carry screwdrivers.

Fra : N/A

Dato : 06-01-01 16:00

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 06-01-01 16:00

"S@ndman" <sandman@ofir.dk> writes:

> Hvordan ændrer jeg mit recieve-window..???

Hvis du kører Windows er der vist noget at finde på
http://www.dslreports.com/tweaks - det link har i hvert
fald ofte været postet i cybercity.xdsl.

--
Jacob
Some of the greatest writers this world has ever known have written