Hjælp - vi er blevet adopteret af en tillø~
Fra : Brian Jensen

Dato : 03-07-01 20:42

Hej

Vi har ufrivilligt fået et alvorligt problem på halsen, nemlig en kat
som åbenbart er fast besluttet på at adoptere os som sin nye familie.

Havde vi nu været katte-hadere var problemet nok ikke opstået, men sagen
er den at her ude på landet render kattene altså ikke rundt med
nummerplader på, de ved godt selv hvor de bor, og vi snakker og kæler
ofte med katte som kommer på besøg ude i haven, hvorefter de render til
deres respektive hjem.

Men med denne kat er det noget andet. Svjh så vi den første gang for et
par måneder eller 3 siden, og den har kun været på besøg i haven en gang
siden.

Så i går formiddag (tirsdag) kom den igen, og min kone kælede og
snakkede lidt med den, som vi jo gør med alle vore 'gæste-katte', men da
'audiensen' var forbi gik den ikke sin vej som alle andre katte, næh nej
den gik da bare hen og lagde sig til at slikke solskin på terrassen.

Lidt senere kom den ind i stuen (gennem den åbne dør) og blev venligt,
men bestemt sat uden for igen. Da dette havde gentaget sig en 3-4 gange
så vi os nødsaget til at lukken døren på trods af varmen. Hver gang vi
åbner en dør, prøver katten at slippe ind, og vi er nu belejret på 2
døgn.

Selvom vore 2 børn også kan lide at snakke med katte, er det os ikke
muligt at tage katten til os, idet vi både har undulat og akvariefisk i
forvejen, og det allerstørste problem er, at såfremt katten får behov
for dyrlægebesøg, har vi slet ikke råd til den slags 'fornøjelser'.

Vi har spurgt de nærmeste naboer, men ingen synes at kende noget til
kattens herkomst, så hvordan slipper vi af med katten igen?

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 07-07-01 10:57

Hvis der ikke er nogen der kender noget til katten, vil jeg anbefale at i
prøver at få den afsat til nogen I kender, og hvor I ved den vil få det
godt.

Eller kan I jo prøve med kattens værn.

I må for guds skyld ikke forlade den, når I flytter fra sommerhuset.
(det er måske det der er sket, med de forrige ejere ?)

MVH
Kenneth

Fra : Heegaard & Partner

Dato : 07-07-01 10:59

Åh.. det jo det der med at være for hurtig

I er jo ikke i sommerhuset ?

MVH
Kenneth

Fra : Brian Jensen

Dato : 07-07-01 13:03

"Heegaard & Partner" <info@side1.dk> skrev:

>Åh.. det jo det der med at være for hurtig

Det er nok varmen.

>I er jo ikke i sommerhuset ?

Nej, vi er bosat i en lille landsby i det midtjyske. Jeg tror der er
mindst 30 km til nærmeste sommerhus, så den teori har jeg selv
forkastet, bl.a. også fordi katten er så stor at jeg vil anslå dens
alder til at være mellem ½ - 1 år gammel.

Men genbohuset er et udlejnings hus, og det har skiftet lejere et par
gange det sidste års tid, og jeg har desværre en lumsk anelse om katten
er et efterladenskab af fraflyttede lejere, trist nok.

Der er ingen tvivl om at det er en tamkat, da den er både kælen og meget
tålmodig med børnene (3½ og 9½ år).

Der er desværre ingen i vores omgangskreds som har mulighed for at
aftage katten.

Hvordan får man fat i dem?
Kan man evt kontakte kommune eller politi?

--
Mvh Brian Jensen

Fra : Gitte J.L

Dato : 07-07-01 16:00

Brian Jensen wrote:

> Hvordan får man fat i dem?
> Kan man evt kontakte kommune eller politi?
> --
> Mvh Brian Jensen

Hvis du slår op under katte i telefonbogen, så vil du formentlig finde adressen
på det nærmeste kattehjem fra enten Kattens Værn, Inges Kattehjem eller lignende
der. Jeg tvivler på at kommune eller politi vil røre en nalle for en kat ... men
KV eller Inges er godt omend der er risiko for "overbelægning" i denne
killingetid.
-Gitte

Fra : Nina El Falaki

Dato : 07-07-01 13:59

Søg hjælp hos et kattehjem, men det kan være svært at finde et, der har
plads

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats