Man har altid en fortrydelsesret hvis produktet er ubrugt og i original
embalage, dog gælder det ikke på abonementer o.lign. Stavekontrol villle
foresten være en sej ting. *g*
Rune
"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:7up5ktsbkvukkjjv64up2410tt63vu5028@sunsite.dk...
> Crane skrev:
>
> >Det skal du ikke være sikker på, hvis du ikke har købt den i en telebutik
> >(når man handler uden for sælgers normale forretnings domicil f.eks. i et
> >supermarked) mener jeg man har en udvidet fortrydelsesret på 14 dage.
>
> Nej, det er ikke helt rigtigt.
>
> Hvis man handler i en butik, ansigt til ansigt, så binder aftalen
> på stedet. Man kan kun fortryde sådan en handel hvis forretningen
> selv har besluttet at det skal være muligt.
>
> Hvis man foretager et fjernsalg (postordre, telefon, fax, mail
> ...) og dette er normalt for forretningen, så har man 14 dages
> fortrydelsesret i hvert fald ved konkrete varer. Under visse
> betingelser kan man også fortryde køb af tjensteydelser (som
> f.eks. et abonnement). Det har noget at gøre med om det det "skal
> fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle
> behov, ...". Så kommer det an på om man får bremset sælgeren i
> tide.
>
> Hvad der gælder i det konkrete tilfælde, ved jeg ikke, men nu er
> jeg blevet nysgerrig, så jeg spørger i d.v.jura.
>
> --
> Bertel
> Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
> Hjemmeside:
http://lundhansen.dk/bertel/
> Zipfil:
http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip