/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Ny telefon, gammelt abbonement
Fra : Leif Neland


Dato : 03-07-01 20:14

Fruens mobil blev væk, dvs. vi ved, hvor den er: under 850 baller hø, så vi
finder den nok engang inden næste sommer.
Så jeg fandt en magen til, 299 inkl. abonnement. Det måtte jeg så tage med.
Så er bordlader og ekstra batteri da ikke spildt.
Da jeg kom hjem, ringede jeg til TDC, og ville opsige det gamle, og flytte
nummeret over til det ny abonnement, der var uopsigeligt i 6 mdr.
Så fik jeg at vide, at jeg bare kunne have bundet mig til 6 mdr's
uopsigelighed på det gamle abonnement, men det var for sent nu.

Så husk det, hvis din gamle tlf er udslidt... Behold nummeret, men få
"introduktionstilbuddet" alligevel.

Leif



 
 
Crane (04-07-2001)
Kommentar
Fra : Crane


Dato : 04-07-01 07:03


> Så fik jeg at vide, at jeg bare kunne have bundet mig til 6 mdr's
> uopsigelighed på det gamle abonnement, men det var for sent nu.

Det skal du ikke være sikker på, hvis du ikke har købt den i en telebutik
(når man handler uden for sælgers normale forretnings domicil f.eks. i et
supermarked) mener jeg man har en udvidet fortrydelsesret på 14 dage. Det
samme gælder vist nok når man tegner abbonementer. Jeg har selv prøvet at
"fortryde" 2 -3 gange og er sluppet ud af det hver gang. Check op i
købeloven, og spørg efter ekspert råd i nyheds gruppen jura.

Jens



Bertel Lund Hansen (04-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 04-07-01 10:55

Crane skrev:

>Det skal du ikke være sikker på, hvis du ikke har købt den i en telebutik
>(når man handler uden for sælgers normale forretnings domicil f.eks. i et
>supermarked) mener jeg man har en udvidet fortrydelsesret på 14 dage.

Nej, det er ikke helt rigtigt.

Hvis man handler i en butik, ansigt til ansigt, så binder aftalen
på stedet. Man kan kun fortryde sådan en handel hvis forretningen
selv har besluttet at det skal være muligt.

Hvis man foretager et fjernsalg (postordre, telefon, fax, mail
....) og dette er normalt for forretningen, så har man 14 dages
fortrydelsesret i hvert fald ved konkrete varer. Under visse
betingelser kan man også fortryde køb af tjensteydelser (som
f.eks. et abonnement). Det har noget at gøre med om det det "skal
fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle
behov, ...". Så kommer det an på om man får bremset sælgeren i
tide.

Hvad der gælder i det konkrete tilfælde, ved jeg ikke, men nu er
jeg blevet nysgerrig, så jeg spørger i d.v.jura.

--
Bertel
Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip

R&S (06-07-2001)
Kommentar
Fra : R&S


Dato : 06-07-01 21:55

Man har altid en fortrydelsesret hvis produktet er ubrugt og i original
embalage, dog gælder det ikke på abonementer o.lign. Stavekontrol villle
foresten være en sej ting. *g*

Rune

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:7up5ktsbkvukkjjv64up2410tt63vu5028@sunsite.dk...
> Crane skrev:
>
> >Det skal du ikke være sikker på, hvis du ikke har købt den i en telebutik
> >(når man handler uden for sælgers normale forretnings domicil f.eks. i et
> >supermarked) mener jeg man har en udvidet fortrydelsesret på 14 dage.
>
> Nej, det er ikke helt rigtigt.
>
> Hvis man handler i en butik, ansigt til ansigt, så binder aftalen
> på stedet. Man kan kun fortryde sådan en handel hvis forretningen
> selv har besluttet at det skal være muligt.
>
> Hvis man foretager et fjernsalg (postordre, telefon, fax, mail
> ...) og dette er normalt for forretningen, så har man 14 dages
> fortrydelsesret i hvert fald ved konkrete varer. Under visse
> betingelser kan man også fortryde køb af tjensteydelser (som
> f.eks. et abonnement). Det har noget at gøre med om det det "skal
> fremstilles eller tilpasses efter forbrugerens individuelle
> behov, ...". Så kommer det an på om man får bremset sælgeren i
> tide.
>
> Hvad der gælder i det konkrete tilfælde, ved jeg ikke, men nu er
> jeg blevet nysgerrig, så jeg spørger i d.v.jura.
>
> --
> Bertel
> Min usenetstatistik er blevet opdateret. Se min
> Hjemmeside: http://lundhansen.dk/bertel/
> Zipfil: http://lundhansen.dk/bertel/statistik/statistik.zip



Bertel Lund Hansen (06-07-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 06-07-01 22:10

R&S skrev:

>Man har altid en fortrydelsesret hvis produktet er ubrugt og i original
>embalage

Nej.

Det er muligt at et flertal af forretningerne vil bytte/tage
varen retur, men det er ikke en ret der er sikret i loven.

Hvis du (stadig) er uenig, må jeg bede dig om en henvisning til
en paragraf.

>dog gælder det ikke på abonementer o.lign. Stavekontrol villle
>foresten være en sej ting. *g*

Okay:
emballage
abonnementer
for resten

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408622
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste