Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Acceptabel støj ?
Fra : Kim S

Dato : 23-04-07 13:20

Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
Synes der er MEGET støj på ISO >200.
Se: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=315136

Er det acceptabelt ?

Mvh, Kim

Fra : Daniel

Dato : 23-04-07 14:11

Kan se der står iso 1600,

i de høje isoer er der meget støj på D400

jeg oplever det ikk i de lave isoer (100 - 400) der tager mit ret gode
billeder, (også i raw) med std objektiv

ISO 800 (indendørs) gir en del støj men udendørs er det meget fin (bruger
dog kun std blitz)

Fra : ;o\)-max-

Dato : 23-04-07 14:13

"Kim S"
> Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
> Synes der er MEGET støj på ISO >200.
> Se: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=315136
>
> Er det acceptabelt ?
>
> Mvh, Kim

Det ved jeg ikke - undrer mig bare at man er medlem af
et foto site med adskillige tusinde aktive, og t man så finder
det nødvendigt at stille den slags spørgsmål i en nyhedsgruppe.
Kan fotokritik ikke tiltrække folk med kompetence )-max-

Fra : ksk

Dato : 23-04-07 20:49

> [...]
> det nødvendigt at stille den slags spørgsmål i en nyhedsgruppe.
> Kan fotokritik ikke tiltrække folk med kompetence )-max-

'HVAD er det du siger --- siger du at du gerne vil være med til at sortere
hvad folk skal post her .,... er det det du siger

KsK

Fra : ksk

Dato : 23-04-07 22:33

> Kan fotokritik ikke tiltrække folk med kompetence )-max-

og du kan udfra et indlæg her i gruppe, vurdere folk på fotokritik ???
hvor sælger du dit udstyr henne ???? og er du fair og fortælle folk dit
udstyr er rimeligt slidt og brugt eller er du fair og sætte pris godt ned
???

KsK

Fra : Kim

Dato : 23-04-07 23:32

"ksk" <ksk@allg1.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvor sælger du dit udstyr henne ???? og er du fair og fortælle folk dit
> udstyr er rimeligt slidt og brugt eller er du fair og sætte pris godt ned
Jamen rolig nu, KsK. Han har jo ikke trådt dig over tæerne, vel ?
Der er ingen grund til at fare sådan ud. Tæl til 10 inden du farer
i blækhuset. Det er jo min fremgangsmåde han kritiserer...

Mvh, Kim

Fra : ksk

Dato : 23-04-07 23:48

> [...]
> Der er ingen grund til at fare sådan ud. Tæl til 10 inden du farer
> i blækhuset. Det er jo min fremgangsmåde han kritiserer...

han kender jo svare !!!

så hvorfor blander fotokritik`s bruger "negativ" ind i dit indlæg ..

uanset om han ha ret eller ej ville det ha klædt han at svare på dit indlæg
nå han kendere svaret

-- alle kritisere fotokritik men bruge den til at komme af med deres brugte
udstyr---

KsK

Fra : Preben

Dato : 23-04-07 14:22

> Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
> Synes der er MEGET støj på ISO >200.
> Se: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=315136
>
> Er det acceptabelt ?

ISO 1600 - det er da et pænt resultat... i hvert fald set i forhold til
mit D70.

Fra : Per O.

Dato : 23-04-07 16:32

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
> Synes der er MEGET støj på ISO >200.
> Se: http://www.fotokritik.dk/kritik.html?pic=315136
>
> Er det acceptabelt ?

Det billede du henviser til er da meget fint. Jeg synes du skal være
tilfreds.

--
Per O.
www.billedsnedkeren.dk

Fra : E.M.

Dato : 23-04-07 17:01

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
> [...]

På iso 1600 kan du nok ikke forlange meget mere, mit 20D er heller ikke
meget bedre på iso 1600

Men prøv at stille spørgsmålet i debatforum på FK. der skal du nok få svar.

Mvh. E.M.

Fra : Nikolaj Svendsen

Dato : 23-04-07 17:10

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i en meddelelse
> Har fået byttet mit EOS 350d ud med et eos 400d.
> [...]

Har du ikke et andet billede med lidt flere farver det er jo meget ens så
svært og bedømme

Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 06:29

"Nikolaj Svendsen" <nikolaj@logtech.dk> skrev i meddelelsen

> Har du ikke et andet billede med lidt flere farver det er jo meget ens så
> svært og bedømme
Jeg prøver at tage nogen andre, med hele ISO-serien. Men det er mest
de mørke farver der er støjfyldte.

Mvh, Kim

Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 06:32

"Kim S" <JohnDoe@Falskmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg prøver at tage nogen andre, med hele ISO-serien. Men det er mest
> de mørke farver der er støjfyldte.

Jeg har taget disse på hhv. 800 og 1600 ISO:
http://www.amagerlands-rideskole.dk/album/thumbnails.php?album=12
Jeg synes de er uskarpe, grynede og støjfyldte....

Mvh, Kim

Fra : emj

Dato : 24-04-07 10:16

Kim S skrev:

>Jeg har taget disse på hhv. 800 og 1600 ISO:
>http://www.amagerlands-rideskole.dk/album/thumbnails.php?album=12
>Jeg synes de er uskarpe, grynede og støjfyldte....

De ser noget rystede ud. Mon ikke det er hovedproblemet, at du ikke
kan holde digien i ro.
Hilsen emj

Fra : Jesper Juul

Dato : 24-04-07 11:51

emj skrev:

> De ser noget rystede ud. Mon ikke det er hovedproblemet, at du ikke
> kan holde digien i ro.
> Hilsen emj

Enig, de er pivuskarpe og rystede.

jesper

Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 15:35

"Jesper Juul" <jesperjuul@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Enig, de er pivuskarpe og rystede.

Ja, det er lidt svært, når motivet bevæger sig, og der
ikke er ret meget lys at gøre godt med.
Men det var nu osse mest støjniveauet jeg var ude
efter....

Mvh, Kim

Fra : rAnders

Dato : 24-04-07 16:21

> [...]
> http://www.amagerlands-rideskole.dk/album/thumbnails.php?album=12
> Jeg synes de er uskarpe, grynede og støjfyldte....

Jeg tror dit problem er at dit objektiv ikke er lysstærkt nok. Du skriver
ikke noget om brændvidden du har taget billederne med. Selvom det skyet så
burde der være rigeligt lys når du bruger iso 800-1600, men mindre du altså
zoomer kraftigt ind. Om muligt gå tættere på motivet, eller lad være at
zoome ind, men istedet lavet et billed udsnit efterfølgende.

Søren.

Fra : Kim S

Dato : 24-04-07 18:03

"rAnders" <no@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> altså zoomer kraftigt ind. Om muligt gå tættere på motivet, eller lad være
> at zoome ind, men istedet lavet et billed udsnit efterfølgende.

Ja, det er måske dér problemet ligger....
Jeg må prøve mig lidt frem. Takker...

Mvh, Kim

Fra : Jens Stadsgaard

Dato : 24-04-07 18:29

On Tue, 24 Apr 2007 07:32:06 +0200, Kim S wrote:

> [...]
> http://www.amagerlands-rideskole.dk/album/thumbnails.php?album=12
> Jeg synes de er uskarpe, grynede og støjfyldte....

Som jeg ser dem er de nu ikke speciel støjfyldte. Men de er meget
bevægelses uskarpe. Når du skal tage ting i med så stor bevægelse som
spring heste skal lukkertiden være på 1/500 eller hurtigere.

Hvis du f. eks. ser på
http://www.amagerlands-rideskole.dk/album/displayimage.php?pos=-808
så kan jeg ud fra exif se at det er tage på bl. 14 og med en lukkertid på
1/200 og iso 400. Blænd op på min bl. 5.6. Så vil din lukkertid blive
omkring 1/1000 del så vil hesten og rytter blive skarp. Det eneste der så
er problemet med skarpheden er så din optik. Det kan godt være at den yder
bedst på bl. 8 eller deromkring - hvis det er ikke er noget Canon L. Prøv
at bruge programmet Av og sæt blænden på det ønskede valg og tjek så
lukkertid og histogram som du tager billederne. .

--
M.v.h
Jens Stadsgaard - Der nu har Canon 70 - 200 f/2.8L IS USM