Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Nogen filer kan impoters i LightRoom??
Fra : Dan

Dato : 19-04-07 15:47

Hejsa...

Er der nogen der ved hvad der er galt med både tif og jpg filer, der ikke
kan impoters i Light Room?
.....jeg har fået en del blandet jpg og tif filer som den siger den ikke kan
impoter...mange af dem er cmyk og med en underlig profil på...kan det være
fejlen?....de kan uden problemer åbnes i Photoshop!

Kan man gøre noget i Light Room så den ikke er så "sart"?

vh
Dan

Fra : Hans Kruse

Dato : 19-04-07 16:16

"Dan" <torskerogn@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> være fejlen?....de kan uden problemer åbnes i Photoshop!
>
> Kan man gøre noget i Light Room så den ikke er så "sart"?

Det har jeg ikke været ude for, men der er en fejl, flere filer med samme
filnavn, men forskellig extension ikke bliver importeret. Det er en kendt
fejl. Ved ikke om det er det du løber ind i, ellers prøv på support forum
for Lightroom på Adobe's hjemme side. Der er en stribe kendte fejl omtalt.

--
Med venlig hilsen/Kind regards,
Hans Kruse

Fra : Dan

Dato : 20-04-07 10:34

Hmm....nu har jeg lige haft samme situation igen...

Igen mange CMYK billeder....

Også forsøgte jeg mig med at åbne et af dem som den ikke ville impoter, i
photoshop!
Og der konveteret det til RGB og gemte det som en ny fil!
Den ville den så gerne impoter...?

Kan LightRoom ikke impoter CMYK billeder???

vh
Dan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-07 10:58

> [...]

> Og der konveteret det til RGB og gemte det som en ny fil!
> Den ville den så gerne impoter...?
>
> Kan LightRoom ikke impoter CMYK billeder???

Korrekt .. det står såmend også i min når jeg prøver:

".. Unsupported color model"

Derudover står det i dokumentationen .....

Og hvem har dog også billede liggende i CMYK ?!

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Dan

Dato : 20-04-07 11:36

Jaa nå man får billeder tilsendt fra magasiner aviser osv. Så er de ofte i
CMYK!

Men det er da lidt en underlig begrænsning!

Dan

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-04-07 11:39

Dan <torskerogn@hotmail.com> wrote:

> Jaa nå man får billeder tilsendt fra magasiner aviser osv. Så er de ofte i
> CMYK!
>
> Men det er da lidt en underlig begrænsning!

Nej, idet LightRoom er et specialiceret program til håndtering af RAW og
JPG filer fra digitale kamera. Det er ikke et generelt DAM program og
skal heller ikke være det. Det du leder efter er Cumulus eller Portfolio

/thomas

Fra : Mogens Hansen

Dato : 19-04-07 16:36

"Dan" <torskerogn@hotmail.com> wrote in message
> Hejsa...
>
> Er der nogen der ved hvad der er galt med både tif og jpg filer, der ikke
> kan impoters i Light Room?

Måske kan du have glæde af
http://www.outbackphoto.com/artofraw/raw_31/lightroom_tips.html#20070417
som omhandler TIFF, PSD og JPEG i Lightroom.
(Jeg har ikke læst det, da jeg kun importerer RAW ind i Lightroom)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen