Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
galleri eller database eller lign. til mit~
Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-04-07 03:00

Jeg er bestemt ingen ørn udi websitebyggeri - gider det faktisk ikke
Jeg har nu i mindst et halvt år haft et domaine oppe uden at få gjort noget
ved det
Men nu skal det altså være.
Men øhhh helst let

Er her nogen der kan anbefale et godt galleri eller en database ting, hvor
det er enkelt at uploade billeder til mapper eller directories? Det må meget
gerne kunne bindes smukt sammen med lidt html, så det ikke blir så kedeligt
at kigge på.

Jeg er ikke synderligt begejstret for Coppermine gallery.
Det må gerne virke lidt mere glidende og gerne med mulighed for at rette
lidt på skins eller noget helt tredie mere selvstændigt.

Hvis du har noget hjemmestrikket, der bare funger, hører jeg også gerne.
Faktisk synes jeg, at Niels' photo-gallery.dk virker rigtigt godt, men har
ingen anelse, hvad der ligger bagved.

Jeg blir sq nødt til at få sitet op at køre.Visse af slynglerne er begyndt
at moppe mig for min sendrægtigthed.

Jeg håber ikke, at jeg er alt for OT.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kenneth

Dato : 13-04-07 05:06

Jeg synes at Jalbum er fortræffeligt til billederne http://jalbum.net/

/Kenneth

Fra : michael bs

Dato : 13-04-07 11:48

> [...]
> ingen anelse, hvad der ligger bagved.
>
> Jeg blir sq nødt til at få sitet op at køre.Visse af slynglerne er begyndt

Jeg synes Porta er ufatteligt simpelt og udmærket designet.
http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/auto_desktop_instruct.html

Her er et lille eksempel:
http://michaelbennati.dk/operaen/udsigt2/

mvh Michael

Fra : Ole Larsen

Dato : 13-04-07 12:21

michael bs skrev:

> Jeg synes Porta er ufatteligt simpelt og udmærket designet.
> http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/auto_desktop_instruct.html

Og dette kan vi kun være rørende enige om at Porta er. Imidlertid har
jeg ikke kunnet finde ud af at linke direkte fra mappe til mappe, altså
uden at skulle via home/index. Derfor blev det jAlbum for mig

> Her er et lille eksempel:
> http://michaelbennati.dk/operaen/udsigt2/

Her benyttes desuden Simple Viewer og der er et par ting mere (jeg har
ikke forsøgt mig, kun set andres anvendelse): Thumbs er tåbeligt
dårlige, viser ikke hele billedet og da "alle" viser på samme måde og
størrelse, er det sikkert heller ikke umiddelbart justerbart. Jeg ønsker
(ultimativt) at kunne have informative thumbs, som her:

http://olelarsen.eu/52/index.html

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, April, 2007

Fra : michael bs

Dato : 13-04-07 14:22

> Og dette kan vi kun være rørende enige om at Porta er. Imidlertid har jeg
> ikke kunnet finde ud af at linke direkte fra mappe til mappe, altså uden
> at skulle via home/index. Derfor blev det jAlbum for mig

Det mener jeg nu godt man kan.

> [...]
> viser ikke hele billedet og da "alle" viser på samme måde og størrelse, er
> det sikkert heller ikke umiddelbart justerbart.

Jo, du kan selv bestemme hvordan thumbs skal vises, både størrelsmæssigt og
om hele billedet skal vises.

Men det er da klart at med så simpelt og letbrugbart et værktøj er der
grænser for hvor mange parametre, der kan skrues på. Tingene følges ad.

mvh Michael

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 13-04-07 21:25

"michael bs" <mbsfjerndette@ogfjerndettemichaelbennati.dk> skrev i en
meddelelse news:461f5fb3$0$52141$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> Jeg synes Porta er ufatteligt simpelt og udmærket designet.
> http://www.airtightinteractive.com/simpleviewer/auto_desktop_instruct.html
>
> Her er et lille eksempel:
> http://michaelbennati.dk/operaen/udsigt2/

Takker for tippene!

Jeg er ved at kigge nærmere på Porta og simpleviewer.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Kenneth

Dato : 14-04-07 09:15

> Jeg synes Porta er ufatteligt simpelt og udmærket designet.
> [...]

Hey Michael - super flotte baggrunde i mange af de billeder du viser som
eksempel .-)
/Kenneth

Fra : Ukendt

Dato : 13-04-07 13:55

"Frodo Nifinger" <jni@GIRAFtdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> meget
> gerne kunne bindes smukt sammen med lidt html, så det ikke blir så

Tjek min klasses hjemmeside http://05v3.dk/billeder - det bliver ikke
nemmere end det.
Produktet er leveret af http://www.imagevuex.com/

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 13-04-07 22:17

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> ingen anelse, hvad der ligger bagved.
>
> Jeg blir sq nødt til at få sitet op at køre.Visse af slynglerne er begyndt

Singapore var måske også en løsning?
http://www.sgal.org/

/Mogens