Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Ixus 850 - AVI-komprimering?
Fra : ~Linnea~

Dato : 08-04-07 09:26

Jeg er super glad for mit Ixus 850, både til billeder og små film.
Desværre gemmes de små film i meget stort størrelse. F.eks. fylder en film
på ca. 1 minut 120 MB, det er ikke lige noget man sender i en mail til
vennerne, det tager også pænt lang tid at oploade den til hjemmesiden.
Jeg har optaget små film med andre kameraer før og har ikke oplevet det før.
(Her fylder 1 minut ca. 20 MB som AVI, eller 1 minut ca. 14 MB som MOV)

Jeg håber her er en venlig sjæl der kan give mig et hint eller tre.

Venlig hilsen Linnea.

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-04-07 15:24

~Linnea~ wrote:

> [...]
> en film på ca. 1 minut 120 MB, det er ikke lige noget man sender i
> en mail til vennerne, det tager også pænt lang tid at oploade den

Åbn dem i f.eks. Microsoft Movie Maker
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/updates/moviemaker2.mspx
og gem dem i et mere komprimeret format.
--
JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : ~Linnea~

Dato : 09-04-07 10:13

> [...]
> og gem dem i et mere komprimeret format.
> --
> JPEGCrops 0.7.4 beta - Tabsfri beskæring af JPEG billeder -

Mange tak for hjælpen. Det var en god hjælp.

Fortsat god påske!
Linnea

Fra : Ukendt

Dato : 10-04-07 21:49

"~Linnea~" <nospam@nospamm.dk> skrev i en meddelelse news:4618a6f0$0$149

> Jeg håber her er en venlig sjæl der kan give mig et hint eller tre.
>
> Venlig hilsen Linnea.

Der udvikles pt på en chip til camerabrug, som muliggør
høj komprimering af film så man rigtig kan udnytte filmfunktionen 100%.