Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Billedopfattelse
Fra : F.Larsen

Dato : 04-04-07 10:42

Hej
Fandt en sjov en på nettet.
Felterne A og B er samme neuance af grå:
http://web.mit.edu/persci/people/adelson/checkershadow_illusion.html

:=)

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Spyware/

Fra : Jens G

Dato : 04-04-07 10:58

On Wed, 4 Apr 2007 11:42:17 +0200, "F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk>
wrote:

>Hej
>Fandt en sjov en på nettet.
>Felterne A og B er samme neuance af grå:
>http://web.mit.edu/persci/people/adelson/checkershadow_illusion.html

Imponerende.
Jeg måtte åbne det i en fotoeditor for at blive overbevist.

--
Jens G
Jeg har IP telefoni hos http://www.everlove.dk

Fra : F.Larsen

Dato : 04-04-07 20:47

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> wrote in message
> Imponerende.
> Jeg måtte åbne det i en fotoeditor for at blive overbevist.

Ja, der er en mere, som dynamisk, med en lille film illustrerer lidt af det
samme, de såkaldte koffka ringe:
http://web.mit.edu/persci/gaz/demos/koffka.html

Det er jo lidt soft til eftertanke når man efterbehandler billeder :=)

--
Flemming

Fra : Ukendt

Dato : 04-04-07 11:01

wrote:

>Hej
>Fandt en sjov en på nettet.
>Felterne A og B er samme neuance af grå:
>http://web.mit.edu/persci/people/adelson/checkershadow_illusion.html

Det er ikke svært at manipulere med sanserne.
Det er samme princip som at holde hænderne i hhv. varmt og koldt vand,
for derefter at stikke dem begge i lunkent vand. Så vil hænderne
opfatte det lunkne vand som værende af forskellig temeperatur.
Men det er ret sjovt at lege med

/Alex

Fra : Ole Larsen

Dato : 04-04-07 11:56

F.Larsen skrev:
> Hej
> Fandt en sjov en på nettet.
> Felterne A og B er samme neuance af grå:
> http://web.mit.edu/persci/people/adelson/checkershadow_illusion.html
>
> :=)

Ja, det er sjovt med disse sanse"bedrag" og der er mange af dem.

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
New Images And Design, nov. 2006

Fra : ;o\)-max-

Dato : 05-04-07 01:40

"Ole Larsen"

> Ja, det er sjovt med disse sanse"bedrag" og der er mange af dem.
>
> --
> Med venlig hilsen, Ole Larsen.

Den er sku da irreterende )
-max-

Fra : Lars O.

Dato : 05-04-07 21:24

On Thu, 05 Apr 2007 07:39:52 +0700, ;o\)-max- wrote:

> Den er sku da irreterende )
> -max-

Gu' er den så. Endnu mere irriterende var det, da jeg viste fruen den og
spurgte hende, hvad forskellen var på de to felter.
"Der er ingen forskel. De har samme farve". Hun fik ikke engang mulighed
for at læse teksten.

/Lars

Fra : emj

Dato : 05-04-07 22:04

Lars O. skrev:

> [...]
>spurgte hende, hvad forskellen var på de to felter.
>"Der er ingen forskel. De har samme farve". Hun fik ikke engang mulighed

Hun kunne jo sagtens gætte svaret, selv om hun ikke kunne se sig frem
til det.

Hilsen emj