Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Podcast: Hvad kommer der måske i Lightroom~
Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-04-07 08:23

http://idisk.mac.com/george_jardine-Public?view=web

20070316 Podcast - Raw Engineering + Jeff Schewe

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Per

Dato : 04-04-07 12:44

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i meddelelsen
> http://idisk.mac.com/george_jardine-Public?view=web
>
> 20070316 Podcast - Raw Engineering + Jeff Schewe
>
> --

Der må jo ikke være noget interesant siden du ikke gider skrive det?

Fra : Mogens Hansen

Dato : 04-04-07 13:21

"Per" <no@tak.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Der må jo ikke være noget interesant siden du ikke gider skrive det?

Jo - men man er vel bedre tjent med at høre det fra kilden.

Måske er det ikke er den store overraskelse, men f.eks.:
* Behandling af delområder
* Håndtering af bærbar / stationær computer scenariet.

og mindre interessant for mig:
* Udnyttelse af 2 skærme
(een stor skærm passer bedre til mit temperament)

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 04-04-07 13:38

Mogens Hansen <mogens_h@dk-online.dk> wrote:

> [...]
> * Behandling af delområder
> * Håndtering af bærbar / stationær computer scenariet.

Se den er jeg blevet bidt af .. jeg har både stationær og bærbar .. i
beta'en var der mulighed for at exportere en photobinder med billeder +
metadata, men den forsvandt i 1.0 ...

/thomas

--
Thomas
Blog & Stuff: http://www.elements.dk/

Fra : Hans Kruse

Dato : 04-04-07 15:14

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> Se den er jeg blevet bidt af .. jeg har både stationær og bærbar .. i
> beta'en var der mulighed for at exportere en photobinder med billeder +
> metadata, men den forsvandt i 1.0 ...

ja, det blev omtalt i podcast'en. Jeg laver pt. kun justeringer på min
bærbare, som kan overføres i xmp siadecar filer, når de bliver flyttet over
til den stationære, så mister jeg ikke noget. Iøvrigt findes den en anden
metode, som ikke er omtalt, nemlig at kopiere lightroom databasen til enten
et eksternt drev eller direkte til den bærbare og så flytte databasen
tilbage på den stationære, når man er tilbage. Hvis man opbevarer alle
billeder på et eksternt drev med et fast drevid (f.eks. X, sat i Windows XP
disk manager) så vil database pege på det rigtige drev automatisk på begge
maskiner.

--
Kind Regards/Med venlig hilsen,
Hans Kruse