Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Uafbrudt video optagelse indtil kortet er ~
Fra : Pedersen

Dato : 03-04-07 13:06

Hej gruppe

Jeg stiller dette spørgsmål i foto gruppen, da jeg håber på at nogen herinde
har et kamera hvor netop dette (se nedenfor) er muligt. Derfor mener jeg
ikke det er off topic, og derfor mener jeg ikke det hører hjemme i indkøbs
gruppen. Det er ikke et indkøbs relateret spørgsmål, men nærmere en
diskussion omkring hvorvidt funktionaliteten findes, og hvilke kameraer der
understøtter det.

Jeg søger et lille P&S digitalkamera som har mulighed for "Uafbrudt video
optagelse indtil kortet er fuldt". Gerne i fuld video kvalitet altså "720 x
576 @ 25 fps". Gerne med mulighed for at bruge de store memory kort med fx.
4GB eller 8GB. Kameraet skal bruges til at optage motorløb og skal monteres
på køretøjet. Jeg håber det er muligt at finde et kamera der kan optage fx.
1 time uafbrudt.

Jeg ønsker derfor nogen tilbagemeldinger med informationer om hvilke
kameraer det eventuelt lever op til dette.

Mvh.
Jesper

Fra : Jacob Ask

Dato : 03-04-07 13:13

Pedersen wrote:
> [...]
> Jeg ønsker derfor nogen tilbagemeldinger med informationer om hvilke
> kameraer det eventuelt lever op til dette.

Jeg tror af en af de første problemer du vil opleve er at kameraet ret
hurtigt vil blive rystet i stykker.

Du skal nok ud i noget i stil med dette:
http://www.actioncameras.co.uk/acatalog/ActionCamera_Helmet_Cameras.html
http://www.actioncameras.co.uk/acatalog/404__504_&_604_Series_DigiMiniCam.html

kombineret med en solid state recorder:
http://www.actioncameras.co.uk/acatalog/Solid_State_Recorders.html

Mvh
Jacob Ask

Fra : F.Larsen

Dato : 04-04-07 10:46

"Pedersen" <xylo2@hotmail.com> wrote in message

> Jeg ønsker derfor nogen tilbagemeldinger med informationer om hvilke
> kameraer det eventuelt lever op til dette.

Opløsningen er måske ikke den bedste, men et trådløst kamera med sender
modtager ... så kan du optage på en alm. videobåndoptager og den kan
anbringes alle vegne.
http://smartprodukter.com/product_info.php?products_id=40

Har set det brugt i bla modelfly :=)

--
Flemming

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 09-04-07 18:16

On 2007-04-03, Pedersen <xylo2@hotmail.com> wrote:
> [...]
>
> Jeg ønsker derfor nogen tilbagemeldinger med informationer om hvilke
> kameraer det eventuelt lever op til dette.

Overvej et miniDV videokamera med bånd fra Sony. De kan tage ret
kraftige rysteser og stød, og er de foretrukne til eksempelvis
faldskærmsudspring hvor de udsættes for ret store kræfter og
påvirkninger med op over 500 km/t i frit fald (speed konkurrencer).