Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
printer revolution ?
Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-07 21:56

Hvis det funker, er det bare for fedt! -max-
www.memjet.com/default.aspx

Fra : Kim S

Dato : 27-03-07 22:05

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i meddelelsen
> Hvis det funker, er det bare for fedt! -max-
> www.memjet.com/default.aspx
Det ser spændende ud, hvis bare kvaliteten er iorden...
Og prisen ??

Mvh, Kim

Fra : Esben

Dato : 27-03-07 23:09

"-max-" <max@bamarzone.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis det funker, er det bare for fedt! -max-
> www.memjet.com/default.aspx

Ja, det ser vanvittigt ud. Der er andre på vej med lignende teknologi (som
funker), men ikke på desktop niveau.

--
Esben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-07 23:20

"Esben"
> "-max-"
>
> Ja, det ser vanvittigt ud. Der er andre på vej med lignende teknologi (som funker), men
> [...]

Hvem - link tak -max-

Fra : Esben

Dato : 27-03-07 23:57

> Hvem - link tak -max-

http://h30046.www3.hp.com/product-detail.php?topiccode=EDGELINE&releasesite=ENT
Dem der kommer nu er i kopimaskinestørrelse, men det kunne være spændende,
hvis de kom i storformat også.

--
Esben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 28-03-07 01:02

"Esben"
> [...]
> Dem der kommer nu er i kopimaskinestørrelse, men det kunne være spændende, hvis de kom i

Ok - lader til HP har en anden strategi, de vil lave highend printere,
memjet så vidt jeg læste det, wille være på markedet i år med en
desktop A4 printer til 300$, med materiale udgifter under nuværende
inkjet priser, men får de lov til at slå bunden ud af inkjet markedet,
teknologien ser jo enkel nok ud ,og kan de producere til de priser,
vil HP se lidt fjollede ud, med deres 16k $ maskiner - det er sku
for surrealistisk..
http://www.duggmirror.com/gadgets/Amazing_200_inkjet_prints_one_page_per_SECOND_on_sale_next_year_VIDEO/
http://www.lyra.com/PressRoom.nsf/a6df7dce4a0ca65f85256d160061e4eb/460cef373c31bf2185257296006e537a?OpenDocument
-max-

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-03-07 01:47

-max- wrote:
> [...]
> teknologien ser jo enkel nok ud ,og kan de producere til de priser,
> vil HP se lidt fjollede ud, med deres 16k $ maskiner - det er sku

Vi må håbe, at Memjet ikke taber økonomisk momentum, førend de får smidt
printerne på markedet.
Det er jo først i slutningen af i år, at de første modeller kommer på
markedet, og de virkeligt økonomisk indbringende modeller kommer først i
2008.
Det kan være længe at vente på en indkomst.
Canon, HP og Epson står garanteret på spring for at overtage teknologien.
Det er trods alt på printerne og især på blækket, de tjener de fleste penge.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 18:18

Blir ALDRIG til noget.
Blæk er her for at blive. De tjener jo på blækket..
Det andet er måske aktuelt in business-regi.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 01-04-07 18:57

"Egue"

> "-max-"

> Blir ALDRIG til noget.
> Blæk er her for at blive. De tjener jo på blækket..
> Det andet er måske aktuelt in business-regi.

Nu bruger den nye teknik præcis ligså meget blæk,
såe måske du sku læse igen, og ved du hvorfor den
blir til noget - den printer op til 60 farve sider i min.
tror nok erhvervslivet kan lave en beregning på hvor
mange milliarder den effektivisering vil betyde, og det
her HP jo også indset allerede.. Så mangler vi bare at
en stærk Koreansk, eller Kinesisk producent tager
Memjet teknologien til sig og tvinger branchen til at
tage den alvorligt, hvis den virker vel at mærke..

Prøv at læs igen - den er opbygget af ca. 10cm
moduler (Lego klodser) Hva siger du til en håndholdt
printer der spytter op til 60 farvefotos ud i minuttet
direkte fra din mobil telefon, eller en storformat printer
der spytter 5 plakater ud i minuttet, om der er penge i
det, jooh det ville jeg tro, både papir og blæk forbrug
vil eksplodere. -max-

Fra : Ukendt

Dato : 01-04-07 19:10

> [...]
> der spytter 5 plakater ud i minuttet, om der er penge i
> det, jooh det ville jeg tro, både papir og blæk forbrug

Vend lige tilbage, når du ser dem i butikkerne..