Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
dslr live view
Fra : ;o\)-max-

Dato : 25-03-07 21:02

Der er nok nogen der kender den allerede, er der nogen der har prøvet den?
http://www.argraph.com/Zigview/Zigview%20S2/Zigview%20S2%20Page.htm
Se den er smart og brugbar (tror jeg) skyde over hovedet, bag om ryggen, på afstand,
motion sensor (til fugle, mens man snupper sig en bid og en snaps eller slår en streg).
Canons nye live view i mk3 er jo patetisk i sammenligning )-max-

Fra : Ukendt

Dato : 26-03-07 20:32

"-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
> [...]
> slår en streg).
> Canons nye live view i mk3 er jo patetisk i sammenligning )-max-

Tror du der findes en billig EVF der kan opdatere hurtig nok til at det er
brugbart på et slr i praksis? Jeg tvivler.

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : Søren Reinke

Dato : 26-03-07 20:41

Thomas Schreiber wrote:
> "-max-" <max@bamarzone.dk> wrote in message
>
> Tror du der findes en billig EVF der kan opdatere hurtig nok til at det er
> brugbart på et slr i praksis? Jeg tvivler.

Muligheden for live preview og at dreje skærmen er klart den eneste ting
jeg savner på mit Nikon D200 som jeg har på mit Olympus 7070

--
Best regards
C.T.O. Søren Reinke

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-03-07 21:05

"Thomas Schreiber"
> "-max-"
>
> Tror du der findes en billig EVF der kan opdatere hurtig nok til at det er brugbart på
> [...]

For det første forstår jeg ikke spørgsmålet, hvad mener du med hastighed -
mener du dimsen er værdiløs i så fald hvorfor..? Jeg havde ellers tænkt
jeg sku ha' sådan en, skrue kameraet fast på hovedet og tage billeder
bagud, hvor fedt ville det ikke være -max-

Fra : Ukendt

Dato : 27-03-07 07:01

> For det første forstår jeg ikke spørgsmålet, hvad mener du med hastighed -

Jeg mener, at jeg tror der er meget latency på det du ser på skærmen i
forhold til hvodan verden ser ud.

> mener du dimsen er værdiløs i så fald hvorfor..?

Pga. ovennævnte.

>Jeg havde ellers tænkt
> jeg sku ha' sådan en, skrue kameraet fast på hovedet og tage billeder
> bagud, hvor fedt ville det ikke være -max-

Jeg ser frem til at høre hvordan det virker i praksis

--
Thomas Schreiber
http://thsch.com

Fra : MW

Dato : 27-03-07 22:25

"Thomas Schreiber" <www.thsch.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forhold til hvodan verden ser ud.

> Pga. ovennævnte.

> Jeg ser frem til at høre hvordan det virker i praksis

Den virker sikkert fint, kameraet tager sig jo af fokusering og lysmåling.
Billedkvaliteten på dimsen er aldeles ligegyldig så længe den viser samme
udsnit som matskiven.

mvh/MW

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 29-03-07 12:05

"MW" <sletmwwaal@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Billedkvaliteten på dimsen er aldeles ligegyldig så længe den viser samme

Hej Thomas,

Ja, undskyld mit dumme spørgsmål - jeg er nybegynder indenfor foto. Jeg har
ofte tænkt over, hvad man egentlig bruger en matskive til - kunne du komme
med en forklaring ?

mvh
Søren

Fra :    ab©

Dato : 29-03-07 12:28

"Søren Skovgaard" <soren.skovgaard@slet_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, undskyld mit dumme spørgsmål - jeg er nybegynder indenfor foto. Jeg
> har ofte tænkt over, hvad man egentlig bruger en matskive til - kunne du
> komme med en forklaring ?

Det er den du kikker ind på i et SLR-kamera - se evt. mere her:

http://www.abo.fi/~jskata/300Dfocus/

ab©

Fra : Søren Skovgaard

Dato : 03-04-07 09:26

" ab©" <huskFJERN@DETTEc.dk> skrev i en meddelelse

> "Søren Skovgaard" <soren.skovgaard@slet_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er den du kikker ind på i et SLR-kamera - se evt. mere her:
>
> http://www.abo.fi/~jskata/300Dfocus/
>
> ab©

Hej ab@,

Har jeg forstået det ret, at det er en skive til selve fokus-systemet i
kameraet ?. For jeg har set på Canons hjemmeside, at man kan købe løse
matskiver - hvad bruger man dem til, for man kan jo ikke bare skille sit
kamera ad og sætte en matskive ind i det ?

Søren

Fra :    ab©

Dato : 03-04-07 17:42

> Har jeg forstået det ret, at det er en skive til selve fokus-systemet i
> kameraet ?.

Ikke "til" selve fokuseringen, men nødvendig for fotografen, hvis
vedkommende manuelt skal holde øje med udsnit, afstandsindstilling,
dybdeskarpked o.s.v. Matskiven sidder så "finurligt", at placeringen
nøjagtig svarer til afstanden ind til film-/sensorplanet - hvad man ser på
matskiven skulle gerne (i større eller mindre grad) svare til det billede,
der kommer i kassen

>For jeg har set på Canons hjemmeside, at man kan købe løse matskiver

..... nu er Canon for mig nærmest et fy-ord men....

>- hvad bruger man dem til, for man kan jo ikke bare skille sit kamera ad og
>sætte en matskive ind i det ?

Jo, ved systemkameraer som f.eks. Nikons F1-2- o.s.v. (og ved masser af
andre kamerasystemer), kan du i løbet af ca. 15 sek. sagtens skifte til en
anden matskive, der f.eks. er tilpasset objektivet, motivet, lyset,
fotografens smag o.s.v. Man hiver ganske simpelt søgeren af - og vupti. På
flere andre kameraer kan det være lidt mere besværlig at skifte - f.eks.
gennem objektiv-åbningen ved hjælp af pinset o.s.v.

- Og der er ingen dumme spørgsmål i den retning - vi andre kan jo sagtens,
når vi faktisk har fået det ind med modermælken for en menneskealder siden
Du spørger bare igen ...

ab©

Fra : JDD

Dato : 27-03-07 06:26

> [...]
> slår en streg).
> Canons nye live view i mk3 er jo patetisk i sammenligning )-max-

Ja canon burde istedet have indbygget et lille videokamer i prismehuset, der
filmet matskiven, og så et lille stik ud til et frit display.

Fra : ;o\)-max-

Dato : 27-03-07 09:01

"JDD"

> Ja canon burde istedet have indbygget et lille videokamer i prismehuset, der filmet
> matskiven, og så et lille stik ud til et frit display.

Det skal jeg ikk ku sige, live view er ikke højt på min liste
syns bare den gadget så sjov ud - mht- stik og kabler, er vi
ikke ved at være der hvor alting helst skal fungere trådløst
-max-