Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Mørke billeder med nikon coolpix s1
Fra : Bryan

Dato : 25-03-07 15:58

Jeg har oplevet at indendørs billeder, taget med ovennævnte kamera bliver
meget mørke, især hvis motivet er mere end et par meter væk, trods gode
lysforhold i lokalet. Det gør det meget træls at tage billeder til
eksempelvis familiefester med. Jeg har prøvet at kigge på indstillingerne,
men det har ikke hjulpet så meget, muligvis fordi de af en eller anden grund
ikke er på dansk men på svensk...
Er der nogle der kan hjælpe med hvordan man kan få nogle lysere billeder,
også til festen?
MVH Brian Svenningsen

Fra : Ukendt

Dato : 25-03-07 16:10

On Sun, 25 Mar 2007 16:58:14 +0200, "Bryan" <a@b.dk> wrote:

> [...]
>ikke er på dansk men på svensk...
>Er der nogle der kan hjælpe med hvordan man kan få nogle lysere billeder,

Indendørsbilleder kan godt blive mørke når der er vinduer i
baggrunden. Så vil kameraet forsøge at kompensere for denne stærke
lyskilde, med det resultat at forgrunden bliver mørk.
Løsningen hedder eksponeringskompensering med +1-2EV, spotmåling,
fill-flash, eller en kombination af disse.

/Alex